|
|
forum.X-KOM.PL
Forum sklepu komputerowego X-KOM
|
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
Serwis x-kom - próba oszustwa - przestrzegam
Autor |
Wiadomość |
slawek_b
nowicjusz
Rejestracja: Czw 18 Sty 2024, 21:01 Posty: 2
|
Serwis x-kom - próba oszustwa - przestrzegam
Czytając inne opinie dotyczące działań serwisu x-kom postanowiłem opisać historię, która mnie spotkała: Przekazałem do serwisu x-kom komputer stacjonarny do naprawy gwarancyjnej płyty głównej. W trakcie naprawy dostałem informację, że uszkodzony jest również układ chłodzenia wodnego (krótko po gwarancji) i zgodziłem się na jego odpłatną wymianę (ale biorąc pod uwagę mgliste tłumaczenie konsultanta odnośnie możliwych przyczyn awarii poprosiłem o przekazanie uszkodzonego układu chłodzenia celem sprawdzenia przyczyny awarii). Zapłaciłem za wymianę chłodzenia i odebrałem komputer w salonie (z pozytywnym protokołem przeprowadzonych testów). Komputer był dobrze zabezpieczony transportowo, pudełko było nieuszkodzone, jednak po wyjęciu komputera i zdjęciu folii zewnętrznych okazało się, że obudowa jest znacznie zdeformowana i nie rozpakowując go dalej zdecydowałem się oddać (30 min. od odebrania) do ponownego sprawdzenia przez serwis sporządzając w salonie odpowiednią dokumentację i wypełniając zgłoszenie. Wygląda, że wysyłając do odbioru w salonie uszkodzone urządzenie serwis x-kom działał celowo licząc na przerzucenie odpowiedzialności finansowej na klienta (uszkodzenie w transporcie jest skrajnie nieprawdopodobne) . Po około dwóch tygodniach otrzymałem informację telefoniczną, że tym razem stwierdzono uszkodzenie płyty głównej, chłodzenia i być może innych komponentów z pytaniem czy pokryję koszty wymiany ... ponieważ odbierając komputer odpowiedzialność leży po mojej stronie. Zastanawiam się jak wyglądają procedury jakościowe serwisu x-kom, jeżeli takie sytuacje się zdarzają i nie podlegają wewnętrznej weryfikacji. Sprawa stanowi dużą nauczkę na przyszłość, szczególnie, że komputer należy do mojego 11-letniego syna, który był świadkiem całej sytuacji i jest strasznie rozczarowany postawą i działaniem firmy x-kom. Oczywiście sprawę zgłaszam do UOKiK-u, postaram się o dobrego rzeczoznawcę do podjęcia dalszych kroków prawnych oraz zamierzam poinformować auditora x-kom pod kątem sprawdzenia przestrzegania procedur jakości przez serwis. Wszystkich przestrzegam - przed przekazaniem sprzętu do serwisu x-kom dokumentujcie samodzielnie szczegółowo stan urządzenia, to samo w trakcie odbioru w obecności pracownika.
|
Czw 18 Sty 2024, 23:48 |
|
|
X-KOM.PL
Administrator
Rejestracja: Nie 01 Wrz 2002, 11:00 Posty: 7680
|
Re: Serwis x-kom - próba oszustwa - przestrzegam
Z mojej strony przepraszam za zaistniałą sytuację. Przekazałem zgłoszenie do dokładnej weryfikacji, w której sprawdzimy cały monitoring. Wrócimy z odpowiedzią zwrotną najszybciej jak to możliwe.
_________________- Specjalne rabaty dla użytkowników forum - Promocje, konkursy, kody rabatowe x-kom- Kanał YouTube x-komOficjalne konto sklepu internetowego, wpisy mogą mieć charakter reklamowy.
|
Pią 19 Sty 2024, 16:39 |
|
|
slawek_b
nowicjusz
Rejestracja: Czw 18 Sty 2024, 21:01 Posty: 2
|
Re: Serwis x-kom - próba oszustwa - przestrzegam
Po trzech tygodniach.... Otrzymałem odpowiedź, że x-kom nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia sprzętu który odebrałem nie weryfikując zawartości pudełka- czego co do zasady od początku jestem świadomy. Nie otrzymałem protokołu serwisowego z opisem stanu poszczególnych elementów ani szczegółowego kosztorysu naprawy tylko informację, że serwis może wymienić odpłatnie obudowę i płytę główną a dalej "się zobaczy" co jeszcze nie działa (być może chłodzenie wodne, a być może GTX 4060Ti, etc). Ani słowa o weryfikacji procedur prac serwisowych i wysyłki sprzętu, która była deklarowana. Na koniec wśród zdjęć komputera dostałem zdjęcia uszkodzonego pudełka transportowego (!), które przez przypadek ujawniły, że komputer w drodze z salonu do serwisu zaliczył prawdopodobnie kolejny "dzwon". To delikatnie mówiąc nie wygląda profesjonalnie... Szkoda tylko, że mówimy o sprzęcie za kilka tysięcy, z czego część była ze świnki skarbonki. Mam dość zderzania się ze ścianą, czekam na komplet dokumentacji, z UOKiK już rozmawiałem - polecam każdemu skonsultowanie jego praw w podobnej sytuacji.
|
Pią 09 Lut 2024, 17:57 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|