laptopy notebooki - komputerowy sklep internetowy
forum.X-KOM.PL
Forum sklepu komputerowego X-KOM
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: Pon 22 Paź 2018, 11:31



Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
 Problem z komputerem 
Autor Wiadomość
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Śro 30 Sie 2017, 15:28
Posty: 20
Post Problem z komputerem
Witam

Nie wiem do jakiego działu wrzuć ten temat, więc piszę w tym. Dzisiaj odebrałem zamówienie z x-komu na części do mojego komputera. W salonie pan za moją prośbą zamontował mi te części. Po zamontowaniu nowych części pracownik sklepu chciał sprawdzić czy wszystko działa jak należy. Ku mojemu zdziwieniu oraz jego po wczytaniu profilu pojawił się komunikat że sterownik od poprzedniej karty graficznej przestał działać i po chwili pojawił się niebieski ekran po czym komputer uruchomił się od nowa. Ani ja ui pracownik sklepu nie wiedzieliśmy co się dzieje. Niebieski ekran pojawiał się kilka razy. Więc stwierdził że problemem nie są nowe części i zamontował spowrotem stare części po powrocie do domu i po podłączeniu komputera, przy wczytaniu profilu nadal występuje problem z niedziałającym sterownikiem oraz pojawiającym się niebieskim ekranem.
Czy ktoś wie czemu tak się dzieje. Dziś do godziny 12 komputer dzialal, a teraz nie. Wcześniej takie problemy by pojawiał się niebieski ekran nie miałem. Czy może ktoś wie jak to naprawić. Gdzie tkwi problem. Co musiałbym zrobić by znów komputer dzialal.
Dodam jeszcze że te części ( karta graficzna) co zamówiłem są kompatybilne z płytą główną z mojego komputera

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź


Nie 21 Sty 2018, 00:11
Profil
Extremalny Komputerowiec
Extremalny Komputerowiec
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 03 Kwi 2017, 18:02
Posty: 2489
Post Re: Problem z komputerem
Co wymieniłeś w komputerze? Tylko kartę graficzną?
Jak rozumiem stary zestaw wyglądał tak jak w tym temacie: viewtopic.php?f=33&t=12398
Przede wszystkim odinstaluj sterowniki od starej karty graficznej - R7 250x
Niby jak ma działać sterownik od poprzedniej karty graficznej skoro jej nie było.
Masz tą kartę, czy nie?
Czy były instalowane sterowniki od nowej karty?

_________________
Polecane dyski SSD M.2 SATA:
128GB M.2 2280
[b]275GB M.2 2280
[b]M.2 PCIe:
128GB: [b]Lite-On 128GB MU X M.2 PCIe 2280

250GB Samsung 960Evo [/b]


Nie 21 Sty 2018, 01:16
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Śro 30 Sie 2017, 15:28
Posty: 20
Post Re: Problem z komputerem
Tak to ten sam zestaw z tego tematu. Teraz mam zamontowana tą starą kartę graficzną. Nowych części nie mam zamontowanych Problem polega na tym, że na komputerze nic nie mogę zrobić ponieważ wyświetla się okno że sterownik od tej karty r7 250x nie działa a po chwili pojawia się niebieski ekran i restartuje system. Przywrócić sterownika też nie mogę. Żadne nowe sterowniki od nowej karty nie zostały zainstalowane ponieważ żadne nowe części ( czyli kartę graficzną ram, dysk) nie zostały zamontowane.

Chyba wiem skąd teraz mam problem z komputerem. Zanim pan w x-komie powinien montować nową kartę graficzną to trzeba było usunąć sterowniki od starej karty graficznej. Chociaż nie wiem czy to akurat 6powoduje problem


Nie 21 Sty 2018, 02:24
Profil
Extremalny Komputerowiec
Extremalny Komputerowiec
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 03 Kwi 2017, 18:02
Posty: 2489
Post Re: Problem z komputerem
O to właśnie mi chodziło.
Odinstaluj sterownik od karty graficznej, a następnie zainstaluj go ponownie (od tej starej-jeżeli ta jest zamontowana).

_________________
Polecane dyski SSD M.2 SATA:
128GB M.2 2280
[b]275GB M.2 2280
[b]M.2 PCIe:
128GB: [b]Lite-On 128GB MU X M.2 PCIe 2280

250GB Samsung 960Evo [/b]


Nie 21 Sty 2018, 09:36
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Śro 30 Sie 2017, 15:28
Posty: 20
Post Re: Problem z komputerem
Tyle, że nic nie mogę zrobić. Przez max 3-4 minuty komputer działa normalnie, a później pojawia się niebieski ekran. Więc nie wiem czy zdążę usunąć sterowniki i ponownie je zainstalować


Nie 21 Sty 2018, 09:44
Profil
Extremalny Komputerowiec
Extremalny Komputerowiec
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 03 Kwi 2017, 18:02
Posty: 2489
Post Re: Problem z komputerem
Uruchom Windowsa w trybie awaryjnym (trzeba wciskać F8 podczas uruchamiania komputera) i usuń sterownik. możesz też sprawdzić czy w trybie awaryjnym komputer będzie pracował poprawnie (nie będzie się wyłączał przez te 3-4 minuty).

_________________
Polecane dyski SSD M.2 SATA:
128GB M.2 2280
[b]275GB M.2 2280
[b]M.2 PCIe:
128GB: [b]Lite-On 128GB MU X M.2 PCIe 2280

250GB Samsung 960Evo [/b]


Nie 21 Sty 2018, 10:02
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Śro 30 Sie 2017, 15:28
Posty: 20
Post Re: Problem z komputerem
W trybie awaryjnym jest tak samo, ponieważ wczoraj też próbowałem zrobić to w tym trybie. Po zalogowaniu się pojawia się okno z pomocą Windows. Chwilę to się wczytuję i po jakieś dłuższej chwili komputer się restartuje i też pojawia się ten niebieski ekran. Więc nie wiem. Możliwe że komputerze jest też karta zintegrowana Intela. Czy np w biosie można ją aktywować? Pracować na tej zintegrowanej np usunąć sterowniki od r7 250x? Czy muszę na nowo wgrać system


Nie 21 Sty 2018, 11:28
Profil
Extremalny Komputerowiec
Extremalny Komputerowiec
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 03 Kwi 2017, 18:02
Posty: 2489
Post Re: Problem z komputerem
Zintegrowana jest na pewno.
Możesz podłączyć monitor pod wyjście obrazu które jest na płycie głównej i zobaczyć co będzie.
Na pewno są to problemy natury software'owej.

_________________
Polecane dyski SSD M.2 SATA:
128GB M.2 2280
[b]275GB M.2 2280
[b]M.2 PCIe:
128GB: [b]Lite-On 128GB MU X M.2 PCIe 2280

250GB Samsung 960Evo [/b]


Nie 21 Sty 2018, 12:17
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Śro 30 Sie 2017, 15:28
Posty: 20
Post Re: Problem z komputerem
Monitor mam tam właśnie podpięty. Próbowałem monitor podłączyć przez wejście od karty graficznej, i nie było obrazu. A jak podpiąłem monitor do płyty głównej to obraz był. Tyle, że nadal pojawia się komunikat że sterownik od obrazu przestał działać. I są dwie opcje albo przywrócić sterownik, bądź anulować. Usunąć sterownika niestety nie mogę
Więc nie mam bladego pojęcia co się stało. Czy ten problem pojawił się gdy w salonie pracownik zamontował tą nową kartę bez wcześniejszego odinstalowania sterownika tej starej karty.
A do serwisu x-komu nie mogę go oddać, ponieważ komputer już nie jest na gwarancji.
Więc albo wyłączyć tą kartę graficzną poprzez BIOS i aktywować ta zintegrowana kartę Intela. Lub ponowna instalacja systemu operacyjnego


Nie 21 Sty 2018, 12:58
Profil
Extremalny Komputerowiec
Extremalny Komputerowiec
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 03 Kwi 2017, 18:02
Posty: 2489
Post Re: Problem z komputerem
1. Masz podpięty monitor pod kartę intela więc nic dziwnego, że wywala Ci komunikat od AMD.
2. Sprawdź poprawność instalacji karty graficznej w slocie PCIe-czy jest dobrze włożona i czy zostało podpięte dodatkowe zasilanie.

_________________
Polecane dyski SSD M.2 SATA:
128GB M.2 2280
[b]275GB M.2 2280
[b]M.2 PCIe:
128GB: [b]Lite-On 128GB MU X M.2 PCIe 2280

250GB Samsung 960Evo [/b]


Nie 21 Sty 2018, 13:15
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Śro 30 Sie 2017, 15:28
Posty: 20
Post Re: Problem z komputerem
Tyle że w salonie po zamontowaniu nowej karty graficznej ten błąd o sterowniku AMD też występował


Nie 21 Sty 2018, 13:25
Profil
nowicjusz
nowicjusz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 10 Lut 2018, 23:54
Posty: 32
Miejscowość: Piaseczno
Post Re: Problem z komputerem
A ktoś w ogóle przed instalacją nowej karty wlazł do UEFI wyłaczyć integrę? U mnie na GA-B250M-D3H są trzy opcje: Enabled, Disabled, Auto.
Dotyczy to integry z procków Intela. Gdy zamontuję w PCIEx16 cokolwiek a nie wyłączę integry to dzieją się te same cuda co u kolegi.
Kolejność wymiany grafy moim zdaniem wygląda tak:

1. jeszcze na starej grafice uruchom kompa w trybie awaryjnym
2. odinstaluj sterowniki
3. znajdź i usuń ręcznie foldery sterwoników, przeszukaj:
a) Program Files
b) Program Files x86
c) Program Data
d) główny folder C:
e) Users/nazwa_twojego_PC/appdata/ foldery: Local i Roaming
4. Wejdź w menedżera urządzen i usuń ręcznie kartę graficzną o ile nadal widnieje tam nazwa starej karty, nie resetuj kompa...
5. Przeczyśc CCleanerem rejestr
6. Zrestartuj PC i wejdź do UEFI/BIOS:
a) jeśli starą kartą graficzną była zintegorwana to ją wyłącz (DISABLED)
b) zapisz ustawienia biosu i zrestartuj PC
c) gdy się włączy to naciśnij i trzymaj przycisk POWER tak długo aż PC się wyłączy!
7. wymień kartę na nową:
a) jeśli starą kartą była zintegrowana to zamontuj nową i uruchom PC
b) jeśli starą kartą była jakaś inna w porcie PCIE to ją wyjmij i zamontuj nową
8. Włącz PC, poczekaj aż system się załaduje, odczekaj aż ssytem załaduje sterownik (na bank załaduje Mocrosoftowy szajs)
a) zresetuj kompa
b) po ponownym uruchomieniu zainstaluj nowe sterowniki producenta
c) reset
no i po ptakach.
Nigdy nie miałem problemów z wymianą grafiki. Nigdy. Nawet dzisiaj bo właśnie odebrałem w x-komie GT1030 w miejsce GT710 ale przesiadka była z integry HD610.

_________________
HW: G4560 / 16GB DDR4-2400 / GA-B250M-D3H / GT1030-2GB / Samsung 960 / AOC 23" IPS FHD / Toshiba P300 / Win10 Pro + MacOS 10.13.2
zainteresowania/praca: C/CPP/VCPP //UNITY/VSE/IntelliJ // Video&Audio&Grafika // naprawa HW: komputery/laptopy


Wto 13 Lut 2018, 02:19
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 12 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Internetowy sklep komputerowy X-KOM posiada w ofercie komputery stacjonarne i notebooki renomowanych producentów. Sprzedajemy tanie laptopy, oprogramowanie oraz wysokiej jakości sprzęt elektroniczny. Jeśli chcesz kupić dobry laptop w atrakcyjnej cenie, to jesteś we właściwym miejscu. Potrzebny Ci laptop do gier? Zapoznaj się z naszym asortymentem. Znajdziesz u nas nie tylko laptop dla gracza, ale również laptop dla grafika, czy studenta. Oferujemy fachowe doradztwo w zakresie doboru notebooków odpowiadających oczekiwaniom Klientów. Gwarantujemy szeroki wachlarz produktów, profesjonalną obsługę i terminową realizację zamówień. Istnieje możliwość bezpośredniego odbioru towaru. Posiadamy sieć salonów zlokalizowanych w całej Polsce.