laptopy notebooki - komputerowy sklep internetowy
forum.X-KOM.PL
Forum sklepu komputerowego X-KOM
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: Pon 17 Gru 2018, 01:58



Odpowiedz  [ 1 post ] 
 Reklamacja w ASUSie - przestroga na przyszłość 
Autor Wiadomość
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Pią 03 Cze 2016, 20:47
Posty: 13
Post Reklamacja w ASUSie - przestroga na przyszłość
Cześć,

Postanowiłem opisać tutaj mój przypadek, jako że laptop został zakupiony za pośrednictwem sklepu X-Kom. Od razu zaznaczam, że do X-Kom nie mogę mieć żalu bo właściwie nie byli zaangażowani w tę reklamację ale być może będzie to przestrogą dla innych, aby wszelkie zgłoszenia kierować bezpośrednio do sprzedawcy, nie do producenta.



Listopad 2014 - Styczeń 2016
W listopadzie 2014 roku kupiłem ASUSa UX32LN. Mniej więcej w styczniu 2016 roku zgasło w nim podświetlenie ekranu. Laptop i sam ekran działały jak należy. Po oświetleniu ekranu widać było, że wszystko na nim wyświetlane jest poprawnie, przez jakiś czas używałem laptopa za pośrednictwem HDMI i wszystko było OK. W końcu uznałem, że trzeba to zareklamować, a jako że od dluzszego czasu mieszkam w UK, postanowiłem skorzystać z międzynarodowej gwarancji i zwrócić się bezpośrednio do producenta zamiast do X-Koma.
Na szczęście nauczony doświadczeniem wykonałem serię zdjęć laptopa dzien przed przybyciem kuriera.

Luty - Kwiecień 2016
12/02 otrzymałem potwierdzenie otrzymania laptopa przez serwis ASUS w UK. Po kilku dniach stwierdzili, że naprawa zostanie wykonana w ramach gwarancji i zaczęło się moje czekanie. Po kilku tygodniach zadzwoniłem do obsługi klienta i dowiedziałem się, że oczekują na... płytę główną. Nie ukrywałem zdziwienia no ale nic, naprawiają na gwarancji to niech naprawiają. Po upłynięciu 30 dni roboczych nadal nie było żadnej informacji i dopiero 20/04 (47 dni roboczych od 12/02) otrzymałem wiadomość, ze nie są w stanie naprawić mojego laptopa, i że normalnie zaproponowaliby mi wymianę ale akurat nie mają nic w tak wysokim specu (w co nie uwierzyłem). Z tego względu, jako że laptop ma ponad 12 miesięcy oferują mi 60% zwrotu ceny zakupu. Odmówiłem. Bo niby z jakiej racji miałbym tracić ok. 1600 zł tylko dlatego, że nie są w stanie go naprawić lub nie chcą wymienic na nowy egzemplarz.

Odpowiedź X-Koma i serwisu ASUS PL
Zadzwoniłem do X-Koma. Otrzymałem odpowiedź, że sklep może wymienić egzemplarz na nowy jeśli otrzyma to samo potwierdzenie ale z polskiego serwisu ASUSa. Zadzwoniłem do polskiego serwisu i zapytałem, czy mogę takowe wystawić skoro w ich bazie powinno to zgłoszenie widnieć. Owszem, widniało, ale jako zakończone naprawą. Powiedzieli, że muszę przysłać im laptopa i oni zrobią swoją diagnozę i jeśli za 3 razem nie będą w stanie go naprawić to wtedy wydadzą taką opinię.

Uszkodzenie laptopa
Poprosiłem zatem serwis ASUSA w UK aby odesłali laptopa i będę kontynuować reklamację ze sprzedawcą w Polsce. Laptop odesłano kilka dni później ale w gorszym stanie niż go wysyłałem. Mianowicie cała ramka od ekranu była powyginana, źle spasowana, odstawała, wyglądało to tragicznie. Odsyłając go w takim stanie X-Kom bądź ASUS PL od razu stwierdziliby uszkodzenie mechaniczne z mojej winy. Napisałem więc kolejną reklamację do ASUSa w UK, że zniszczyli laptop, popierając to zdjęciami sprzed i po naprawie. Ponowna wizyta kuriera i 27/04 laptop znowu był w serwisie ASUSa w UK.

Maj 2016 - eskalacja sprawy
Ponownie czekałem aż 12/05 wysłali mi takiego samego maila jak poprzednio, że nie są w stanie naprawić laptopa ani go wymienić i oferują mi 60% zwrotu kosztów. Moje zdenerwowanie sięgnęło zenitu i napisałem kolejną reklamację poprzez oficjalną stronę ASUSa UK oraz kolejną odpisując na maila zwracając również uwagę na fakt, że stosując ich kalkulator mój laptop stracił kolejne 100 euro na wartości tylko podczas przebywania u nich w serwisie. Sprawa została eskalowana (jak się później okazało dwa razy) i w końcu 01/06 otrzymałem pozytywną odpowiedź z ofertą 100% zwrotu kosztów zakupu.

Czerwiec - Sierpień 2016
Oczywiście potem dopiero zorientowali sie, że muszę im jeszcze wysłać dysk 1TB HDD, bo ten 128 GB SSD to był dodany (czego ja nie do końca byłem świadomy) więc sprawa wydłużyła sie o kolejne kilka tygodni. Następnie wystawili potwierdzenie zgłoszenia przelewu na kwotę... 60% ceny zakupu, więc musieli je poprawić co zajęło kolejne tygodnie. W końcu 05/08 otrzymałem pieniądze na koncie.


Happy end, tym razem...
Po 6 miesiącach czekania, mailowania, telefonowania i nerwów zwrócono mi przynajmniej koszty zakupu laptopa. Nie jestem przecież w stanie obliczyć ile kosztowało mnie to czasu, nie tylko tego poświęconego na rozmowy z nimi ale również tego, którego traciłem pracując na starym laptopie.

Na przyszłość polecam więc zgłaszać reklamacje bezpośrednio do sprzedawcy. Jeśli laptop wróci z serwisu uszkodzony, to nie będzie nasz problem.

EDIT:
Nie wiem co się dzieje ale w podglądzie formatowanie postu wyświetlane jest poprawnie. Po wysłaniu zmian wszystko się sypie...


Wto 09 Sie 2016, 20:17
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 1 post ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Internetowy sklep komputerowy X-KOM posiada w ofercie komputery stacjonarne i notebooki renomowanych producentów. Sprzedajemy tanie laptopy, oprogramowanie oraz wysokiej jakości sprzęt elektroniczny. Jeśli chcesz kupić dobry laptop w atrakcyjnej cenie, to jesteś we właściwym miejscu. Potrzebny Ci laptop do gier? Zapoznaj się z naszym asortymentem. Znajdziesz u nas nie tylko laptop dla gracza, ale również laptop dla grafika, czy studenta. Oferujemy fachowe doradztwo w zakresie doboru notebooków odpowiadających oczekiwaniom Klientów. Gwarantujemy szeroki wachlarz produktów, profesjonalną obsługę i terminową realizację zamówień. Istnieje możliwość bezpośredniego odbioru towaru. Posiadamy sieć salonów zlokalizowanych w całej Polsce.