Przedłużona gwarancja - firma Mondial i serwis Zygakomp
Cześć,
Opisałam już swoją historię na Facebook'owym profilu X-kom. Sprawa cały czas nie jest rozwiązana i nie miałam tam miejsca na opisanie wszystkiego w detalach dlatego piszę tutaj.
Piszę to też jako przestrogę dla wszystkich którzy rozważają zakup "przedłużonej gwarancji" a nie czytali mojej opowieści na FB.Zakupiłam w X-KOMie laptop oraz przedłużoną gwarancję. Z zakupu byłam zadowolona do czasu, aż sprzęt się popsuł, po ponad dwóch latach więc postanowiłam skorzystać z ubezpieczenia.
I tu się wszystko posypało od stycznia mój laptop regularnie podróżuje do serwisu najczęściej z mizernym skutkiem. W tym roku był sprawny tylko przez 3,5 miesiąca resztę czasu spędził właśnie serwisie. Pierwsza naprawa (po dwóch reklamacjach) zakończyła się w połowie marca. Nie nacieszyłam się jednak tym faktem za długo, bo w lipcu usterka, którą zgłaszałam za pierwszym razem znów się pojawiła. Nie jest to niestety jakiś drobiazg, sprzęt przestaje się uruchamiać; dostaje zasilanie i dalej już nic się nie dzieje. Zasugerowałam ubezpieczycielowi (firma Mondial), że skoro ich serwis nie potrafi tego naprawić to może niech oddadzą pieniądze (jest zresztą taki punkt w umowie ubezpieczenia). Niestety upierają się, że wiedzą co robią i potrafią doprowadzić mój sprzęt do porządku. Obecnie po dwóch zgłoszeniach naprawy i trzech reklamacjach jakoś im nie wierzę.
W końcu 16 listopada sprzęt do mnie powrócił! Moja radość trwała dosłownie chwilę, ponieważ jedna z zaślepek jest połamana i przyklejona do obudowy, laptop ma założone plomby (chyba to ostrzeżenie żebym nie zaglądała do środka, bo się już całkiem załamię), BIOS/UEFI startuje z opóźnieniem, a wentylator warczy (nawet nieobciążony) i ewidentnie ociera się o coś w środku. Ludzie o mocnych nerwach mogą sobie zobaczyć to cudo profesjonalnej naprawy tutaj:
https://goo.gl/photos/ZBuKJ9PXjqXyFi728Czekam teraz aż X-kom zakończy swoje śledztwo w tej sprawie (po tym jak opisałam im swoją historię na FB we wtorek). Nie wiem jak to się skończy ale jedno wiem teraz na pewno - przedłużona gwarancja to żadne zabezpieczenie a tylko strata czasu pieniędzy i nerwów.
Potwierdza to również raport Rzecznika Finansowego (dawniej Rzecznik Ubezpieczonych)
https://rf.gov.pl/sprawy-biezace/Raport ... ego__22462Dokładny przebieg zdarzeń znajdziecie poniżej:
Poprzednie zgłoszenie
28.12.2015 - zgłoszenie awarii: laptop nie uruchamia się
04.01.2016 - wysyłka do serwisu (Zygakomp z Tomaszowa Mazowieckiego)
18.01.2016 - ekspertyza serwisu
31.01.2016 - po odbiorze sprzętu okazało się że BIOS uruchamia się bardzo długo, po kontakcie z serwisem odesłałam i laptopa
18.02.2016 - po odbiorze sprzętu okazało się że poprzedni problem został rozwiązany natomiast komputer nie rozpoznaje kart graficznych instalacja sterowników nic nie pomogła i nie działa opcja przełączania się pomiędzy kartami (dodam że są to 2 fabryczne karty Intel i nVidia)
23.02.2016 - wysyłka do serwisu
14.03.2016 - odbiór sprzętu
Obecne zgłoszenie
30.06 - zgłoszenie awarii: laptop nie uruchamia się
01.07 - wysyłka do serwisu (Zygakomp)
09.08 - wysłałam wezwanie do formy Mondial w związku z niewykonaniem warunków umowy (przekroczenie terminu 30 dni na odpowiedź) zasugerowałam że jeśli nie potrafią tego naprawić to proponuję dopłatę do nowego sprzętu
19.08 - odpowiedź od firmy Mondial: dopłata jest nie możliwa, sprzęt nadaje się do naprawy, za zwłokę z odpowiedzią prześlą mi odsetki ustawowe.
08.09 - odbiór sprzętu
21.09 - reklamacja naprawy, komputer nie rozpoznaje kart graficznych instalacja sterowników nic nie pomogła i nie działa opcja przełączania się pomiędzy kartami (fabryczne karty Intel i nVidia)
27.09 - wysyłka laptopa do serwisu
28.10 - informacja z firmy Mondial - serwis testuje czy działanie kart graficznych jest prawidłowe (znów przekroczyli termin 30 dni)
16.11 - odbiór sprzętu
Wyniki naprawy można podziwiać w albumie google
https://goo.gl/photos/ZBuKJ9PXjqXyFi728