forum.X-KOM.PL
https://forum.x-kom.pl/

Przedłużona gwarancja - firma Mondial i serwis Zygakomp
https://forum.x-kom.pl/viewtopic.php?f=35&t=11076
Strona 1 z 1

Autor:  annimp [ Nie 27 Lis 2016, 18:56 ]
Temat postu:  Przedłużona gwarancja - firma Mondial i serwis Zygakomp

Cześć,
Opisałam już swoją historię na Facebook'owym profilu X-kom. Sprawa cały czas nie jest rozwiązana i nie miałam tam miejsca na opisanie wszystkiego w detalach dlatego piszę tutaj.
Piszę to też jako przestrogę dla wszystkich którzy rozważają zakup "przedłużonej gwarancji" a nie czytali mojej opowieści na FB.

Zakupiłam w X-KOMie laptop oraz przedłużoną gwarancję. Z zakupu byłam zadowolona do czasu, aż sprzęt się popsuł, po ponad dwóch latach więc postanowiłam skorzystać z ubezpieczenia.
I tu się wszystko posypało od stycznia mój laptop regularnie podróżuje do serwisu najczęściej z mizernym skutkiem. W tym roku był sprawny tylko przez 3,5 miesiąca resztę czasu spędził właśnie serwisie. Pierwsza naprawa (po dwóch reklamacjach) zakończyła się w połowie marca. Nie nacieszyłam się jednak tym faktem za długo, bo w lipcu usterka, którą zgłaszałam za pierwszym razem znów się pojawiła. Nie jest to niestety jakiś drobiazg, sprzęt przestaje się uruchamiać; dostaje zasilanie i dalej już nic się nie dzieje. Zasugerowałam ubezpieczycielowi (firma Mondial), że skoro ich serwis nie potrafi tego naprawić to może niech oddadzą pieniądze (jest zresztą taki punkt w umowie ubezpieczenia). Niestety upierają się, że wiedzą co robią i potrafią doprowadzić mój sprzęt do porządku. Obecnie po dwóch zgłoszeniach naprawy i trzech reklamacjach jakoś im nie wierzę.
W końcu 16 listopada sprzęt do mnie powrócił! Moja radość trwała dosłownie chwilę, ponieważ jedna z zaślepek jest połamana i przyklejona do obudowy, laptop ma założone plomby (chyba to ostrzeżenie żebym nie zaglądała do środka, bo się już całkiem załamię), BIOS/UEFI startuje z opóźnieniem, a wentylator warczy (nawet nieobciążony) i ewidentnie ociera się o coś w środku. Ludzie o mocnych nerwach mogą sobie zobaczyć to cudo profesjonalnej naprawy tutaj:
https://goo.gl/photos/ZBuKJ9PXjqXyFi728

Czekam teraz aż X-kom zakończy swoje śledztwo w tej sprawie (po tym jak opisałam im swoją historię na FB we wtorek). Nie wiem jak to się skończy ale jedno wiem teraz na pewno - przedłużona gwarancja to żadne zabezpieczenie a tylko strata czasu pieniędzy i nerwów.
Potwierdza to również raport Rzecznika Finansowego (dawniej Rzecznik Ubezpieczonych)
https://rf.gov.pl/sprawy-biezace/Raport ... ego__22462

Dokładny przebieg zdarzeń znajdziecie poniżej:
Poprzednie zgłoszenie
28.12.2015 - zgłoszenie awarii: laptop nie uruchamia się
04.01.2016 - wysyłka do serwisu (Zygakomp z Tomaszowa Mazowieckiego)
18.01.2016 - ekspertyza serwisu
31.01.2016 - po odbiorze sprzętu okazało się że BIOS uruchamia się bardzo długo, po kontakcie z serwisem odesłałam i laptopa
18.02.2016 - po odbiorze sprzętu okazało się że poprzedni problem został rozwiązany natomiast komputer nie rozpoznaje kart graficznych instalacja sterowników nic nie pomogła i nie działa opcja przełączania się pomiędzy kartami (dodam że są to 2 fabryczne karty Intel i nVidia)
23.02.2016 - wysyłka do serwisu
14.03.2016 - odbiór sprzętu

Obecne zgłoszenie
30.06 - zgłoszenie awarii: laptop nie uruchamia się
01.07 - wysyłka do serwisu (Zygakomp)
09.08 - wysłałam wezwanie do formy Mondial w związku z niewykonaniem warunków umowy (przekroczenie terminu 30 dni na odpowiedź) zasugerowałam że jeśli nie potrafią tego naprawić to proponuję dopłatę do nowego sprzętu
19.08 - odpowiedź od firmy Mondial: dopłata jest nie możliwa, sprzęt nadaje się do naprawy, za zwłokę z odpowiedzią prześlą mi odsetki ustawowe.
08.09 - odbiór sprzętu
21.09 - reklamacja naprawy, komputer nie rozpoznaje kart graficznych instalacja sterowników nic nie pomogła i nie działa opcja przełączania się pomiędzy kartami (fabryczne karty Intel i nVidia)
27.09 - wysyłka laptopa do serwisu
28.10 - informacja z firmy Mondial - serwis testuje czy działanie kart graficznych jest prawidłowe (znów przekroczyli termin 30 dni)
16.11 - odbiór sprzętu
Wyniki naprawy można podziwiać w albumie google
https://goo.gl/photos/ZBuKJ9PXjqXyFi728

Autor:  X-KOM.PL [ Pon 28 Lis 2016, 14:09 ]
Temat postu:  Re: Przedłużona gwarancja - firma Mondial i serwis Zygakomp

@annimp, Serdecznie przepraszamy za powstałe utrudnienia. Sprawa jest już przez nas wyjaśniania, przekazaliśmy informację do odpowiednich działów aby wszystko zostało wyjaśnione jak najszybciej. W najbliższym czasie będziemy się z Tobą kontaktować telefonicznie.

Autor:  annimp [ Wto 29 Lis 2016, 13:46 ]
Temat postu:  Re: Przedłużona gwarancja - firma Mondial i serwis Zygakomp

Tak właśnie dostałam od Was telefon żebym napisała reklamację do firmy ubezpieczeniowej, ponieważ nic nie możecie na zaistniałą sytuację poradzić.

Z Mondialem już nie współpracujecie, ale chyba dalej sprzedajecie to cudowne zabezpieczenie które się nazywa "przedłużona gwarancja"?
Zresztą jak pisałam wcześniej to nie jest kwestia jednej firmy skoro rzecznik wydaje ostrzeżenia
https://rf.gov.pl/sprawy-biezace/Raport ... ego__22462

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/