laptopy notebooki - komputerowy sklep internetowy
forum.X-KOM.PL
Forum sklepu komputerowego X-KOM
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: Czw 21 Cze 2018, 06:26



Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
 Reklamacja to kpina z klienta? 
Autor Wiadomość
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Pią 02 Gru 2016, 22:21
Posty: 1
Post Reklamacja to kpina z klienta?
Witam wszystkich. Może zacznę od razu do rzeczy: otóż na początku tego roku zakupiłem w firmie X-Kom tego oto laptopa: http://archiwum.allegro.pl/oferta/outle ... 66376.html Jak widać, ma on zarysowania na obudowie, ale jednocześnie jest zapewnienie, że był poddany 100% kontroli oraz ma 100% gwarancję producenta. Niestety po kilku miesiącach od zakupu laptop zaczął się psuć (niestabilny system, dziwne zachowanie grafiki, zawieszanie się itp.). Zareklamowałem więc go po raz pierwszy. Po 2 tygodniach przyszła informacja, że z laptopem jest WSZYSTKO ok. Wróciłem więc z nim do domu, włączyłem i co? Dzieje się to samo - system się zawiesza, programy wariują, grafika również. Szybko spakowałem laptopa do pudełka i odniosłem do X-Kom z tymi samymi usterkami (Komputer pracuje nie stabilnie- wystarczy uruchomienie dwóch aplikacji, żeby urządzenie zawiesiło się. Podczas pracy komputer zmienia natężenie kolorów,zamiast białego widoczny jest \"zażółcony\", rozpikselowanie widoczne jest na ikonie \'tego komputera\'. Pojawia się błąd karty graficznej. Trzeszczy zawias laptopa. Ponowne zgłoszenie ntf. Po kilku tygodniach przychodzi do mnie następująca informacja:

Z przykrością informujemy, że autoryzowany serwis stwierdził usterki nieobjęte gwarancją producenta. Obudowa urzadzenia nosi uszkodzenia (rysy, wgniecenia, odpryski lub inne tym podobne), wskazujace na
nieprawidłowe posługiwanie sie nim.Bezpłatna naprawa w ramach gwarancji jest w zwiazku z tym niemożliwa. Proponuje płatną naprawę niżej wymienionych elementów:
- praca i logistyka - 173,20 zł netto,
- elementy obudowy - 181,32 zł netto,
- moduł klawiatury - 234,47 zł netto,
W ramach gwarancji zostaną wymienione:
- EDP kabel FHD,
- elementy zawiasów,
- płyta główna.

Naprawa gwarancyjna zostanie wykonana dopiero po wykonaniu naprawy płatnej.

Prosimy o decyzję do 24.11.2016 w przeciwnym wypadku urządzenie zostanie odesłane bez naprawy. W załączniku zdjecia


W takim wypadku oczywiście wystosowałem do firmy X-Kom następujące pismo:

Szanowni Państwo,
W wyniku dokonanej ekspertyzy RLU/84204/16 została przesłana przez Państwa poniższa informacja:

Z przykrością informujemy, że autoryzowany serwis stwierdził usterki nieobjęte gwarancją producenta. Obudowa urzadzenia nosi uszkodzenia (rysy, wgniecenia, odpryski lub inne tym podobne), wskazujace na
nieprawidłowe posługiwanie sie nim.Bezpłatna naprawa w ramach gwarancji jest w zwiazku z tym niemożliwa. Proponuje płatną naprawę niżej wymienionych elementów:
- praca i logistyka - 173,20 zł netto,
- elementy obudowy - 181,32 zł netto,
- moduł klawiatury - 234,47 zł netto,
W ramach gwarancji zostaną wymienione:
- EDP kabel FHD,
- elementy zawiasów,
- płyta główna.

Naprawa gwarancyjna zostanie wykonana dopiero po wykonaniu naprawy płatnej.

Prosimy o decyzję do 24.11.2016 w przeciwnym wypadku urządzenie zostanie odesłane bez naprawy. W załączniku zdjecia.

Informuję, że laptop został zakupiony w sklepie X-Kom w Lublinie w CH Felicity, gdzie natomiast został wysłany ze sklepu X-Kom w Częstochowie, gdzie znajdował się w tzw. Outlecie. Na potwierdzenie przesyłam numer aukcji allegro, na której laptop ten się pojawił: 5915766376.

Jest to zanegowanie pierwszego zdania ekspertyzy dotyczącego zniszczeń laptopa wywołanych nieprawidłowym użytkowaniem. Został on w takim stanie kupiony i zaistniałe wady optyczne nie wynikają z jego użytkowania ale z faktu, że w takim stanie był on przez Państwa sprzedawany czego dowodem jest ww. aukcja oraz wydruki, które dołączam do niniejszego pisma jako załączniki.

Ponadto, dlaczego reklamując działanie systemu, zawieszanie się laptopa i inne usterki systemowe za pierwszym razem stwierdzili Państwo, że wszystko jest w porządku? Wtedy rys nie było? Czyli wynika z tego, że pojawiły się one w trakcie naprawy gwarancyjnej, tudzież próby weryfikacji usterki oraz w trakcie transportu poczynionego przez firmę X-Kom.
Po pierwszym zgłoszeniu gwarancyjnym wróciłem do sklepu po 15 minutach od odebrania laptopa, ponieważ zgłoszona i nie naprawiona usterka pojawiła się ponownie. Przy drugim zgłoszeniu gwarancyjnym, stwierdzają Państwo rysy, wgniecenia, odpryski i inne (a były one przecież opisane na aukcji Allegro, na której był wystawiony laptop w Outlecie i skąd go również kupiłem, w jaki sposób mogłem ja w takim razie dokonać tych uszkodzeń?) oraz, że do wymiany jest płyta główna i jeszcze dwa inne podzespoły.
Moje pytanie w związku z tym jest takie: dlaczego jestem zmuszony do płacenia za wymianę obudowy, klawiatury oraz pracę i logistykę, skoro reklamowałem działanie laptopa, a nie jego wygląd? I dlaczego naprawa gwarancyjna podzespołów objętych gwarancją nie może zostać przeprowadzona jeśli nie zapłacę za wymianę elementów obudowy, które tak naprawdę nie wpływały na działanie laptopa? Chyba nikt nie będzie próbował w firmie X-Kom, ani Lenovo wmówić mi, że komputer zachowywał się niestabilnie z powodu zarysowań (które de facto były już obecne przy jego zakupie – zakup w Outlecie X-Kom jak już podkreślałem, zarówno teraz jak i przy zgłoszeniu reklamacyjnym). Co mają rysy do płyty głównej i złączy kabli?

Podsumowując, wychodzi na to, że sprzedali mi Państwo wadliwego laptopa wbrew twierdzeniu na aukcji Allegro o jego 100% sprawności, a także zaznaczając na aukcji, że jest to urządzenie NOWE, podczas gdy było ono używane. Produkt miał także posiadać pełną gwarancję – chyba pełną gwarancją nie można nazwać uzależnianie jej wykonania od zapłacenia za coś zupełnie innego. Poza tym, jeśli serwis zewnętrzny nie chce naprawić laptopa ze względu na zarysowania, to powinni Państwo partycypować w kosztach jego naprawy ze względu na to, że nie wynikają one z mojego użytkowania, a ze stanu w jakim laptop został zakupiony.

Proszę o odniesienie się do powyższego i w związku z tym wnoszę o ponowne przeanalizowanie zgłoszenia oraz proponuję dwa rozwiązania:

• wymiana sprzętu na nowy wolny od wad (o równorzędnych parametrach)
• naprawę w ramach gwarancji wszystkich wad zaistniałych w laptopie (płyta główna, zawiasy, EDP kabel FHD) oraz – jeśli to konieczne – poniesienie kosztów (jeśli będą konieczne do wykonania naprawy gwarancyjnej podzespołów objętych darmową naprawą na gwarancji) naprawy obudowy, modułu klawiatury oraz pracy i logistyki,
• wymiana sprzętu na nowy wolny od wad (o równorzędnych parametrach),
• zwrot pieniędzy.

Żądanie ode mnie, żebym teraz zapłacił za wady, z którymi Państwo sprzedają laptop jest po prostu kpiną. Chyba nikt nie poinformował mimo moich próśb serwisu zewnętrznego, że laptop został mi sprzedany już z wymienionymi usterkami tj. rysami i uszkodzeniami.

W przypadku odmowy wykonania jednego z powyższych punktów, sprawę skieruję do prawnika, który przygotuje stosowne pismo i najprawdopodobniej w przypadku dalszej odmowy uznania reklamacji sprawa zostanie skierowana na drogę sądową.


A z kolei na to pismo odpowiedź:

Dot. PPS RLU/84204/16, RLU/76248/16
W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 15 listopada 2016 r., spółka x-kom informuje, iż Pana reklamacje zostały zgłoszone tytułem gwarancji i z takim reżimem były i są realizowane (reklamacja gwarancyjna RLU/84204/16 nie została zakończona). Spółka x-kom występowała jedynie jako pośrednik w przedmiotowych zleceniach (o czym informuje punkt 1 protokołu serwisowego „W przypadku postępowania gwarancyjnego między Klientem a Producentem, wszczętego na podstawie zgłoszenia reklamacyjnego z tytułu gwarancji (…) firma X-KOM nie ponosi odpowiedzialności za przebieg, czas realizacji, formę i rezultat procedury gwarancyjnej przeprowadzanej przez Producenta.”)
Nadmieniamy również, iż spółka x-kom za każdym razem stara ustosunkować się do wnoszonych przez konsumentów reklamacji, jednakże nie jest możliwe ponoszenie odpowiedzialności przez Sprzedawcę za czas, przebieg oraz rezultat zgłoszenia reklamacyjnego z tytułu gwarancji, która jest dokonywana przez Gwaranta. Brak odpowiedzialności Sprzedawcy za postępowanie gwarancyjne potwierdza zapadłe orzecznictwo m.in. wyrok Sądu Rejonowego dla Warszawy Dnia 23 września 2015 roku Sygn. akt I C 691/15 „Gwarantem był w niniejszej sprawie producent, a nie sprzedawca, przy czym powódka nie wykazała, aby pozwany sprzedawca był przedstawicielem gwaranta. Wobec powyższego pozwany nie może ponosić odpowiedzialności za sposób rozpatrzenia reklamacji powódki przez gwaranta. Pozwany będąc jedynie pośrednikiem w zgłoszonej z tytułu gwarancji reklamacji, niezwłocznie przekazał sprzęt powódki do autoryzowanego serwisu producenta celem zbadania istnienia i zakresu wady, a następnie przekazał powódce informację o nieuwzględnieniu roszczenia przez gwaranta. (…) Powódka kierując swoje roszczenia do gwaranta, za pośrednictwem sprzedawcy, godziła się jednocześnie ze sposobem oraz formą rozpatrzenia reklamacji. Gwarant wykonywał zobowiązania we własnym zakresie, na co pozwany nie miał wpływu i nie może wobec tego ponosić odpowiedzialności za ewentualne zaniedbania.”
Niemniej jednak spółka x-kom dbając dobro Klienta zwróciła się do Gwaranta - Lenovo z wnioskiem o wyjaśnienie powstałych wątpliwości w zakresie realizowanych zleceń gwarancyjnych. W przypadku zlecenia RLU/76248/16 – wykonano testy, które nie stwierdziły występowania usterki (ekspertyza serwis COMP). Z uwagi na nie stwierdzenie wady produktu urządzanie nie było weryfikowane pod kątem uszkodzeń „wewnętrznych” czyli nie było rozkręcane, dlatego na tym etapie nie zostały ujawnione wewnętrzne uszkodzenia komponentów. Dokonując zgłoszenia reklamacyjnego RLU/84204/16 zwiększył Pan zakres zgłaszanych usterek o „trzeszczy zawias laptopa” co wymusiło konieczność weryfikacji wewnętrznych komponentów w tym zakresie. Technik serwisu Medion po zdjęciu obudowy notebooka stwierdził istnienie usterki mechanicznej (uszkodzone mocowanie – moduł klawiatury, obudowa ) oraz dodatkowe usterki zakwalifikowane do naprawy gwarancyjnej: EDP kabel FHD, - elementy zawiasów, - płyta główna. Autoryzowany Serwis Gwaranta stwierdził stan faktyczny urządzenia czyli uszkodzenie mechaniczne, które nie kwalifikuje się do bezpłatnej naprawy gwarancyjnej. Gwarant przedstawił wycenę wymiany odpłatnej uszkodzonych komponentów z uwagi na zapis w karcie gwarancyjnej „Przed dokonaniem przez Dostawcę Usług wymiany produktu lub

części, Klient zobowiązuje się: 1. usunąć wszelkie opcje, części, zmiany oraz uzupełnienia nieobjęte serwisem gwarancyjnym;” Z uwagi na powyższą dyspozycję uzyskaną z autoryzowanego centrum serwisowego Lenovo przekazana została do Pana wycena odpłatnej naprawy laptopa.
Decydując się na reżim gwarancyjny zaakceptował Pan warunki przedstawione przez Gwaranta w karcie gwarancyjnej. Zakres odpowiedzialności Gwaranta jest określony w oświadczeniu gwarancyjnym i to w jego treści są zawarte informacje o możliwościach realizowanych w ramach gwarancji. Podkreślamy, że to Gwarant decyduje o formie w jakiej zostaje zakończona reklamacja. W związku z tym przedstawiona przez Gwaranta decyzja, iż naprawa gwarancyjna zostanie wykonana dopiero po wykonaniu naprawy płatnej jest zgodna z przepisami prawa.
W tym miejscu pragniemy wyjaśnić, iż wskazana przez Pana w piśmie reklamacyjnym informacja, iż nieuzasadniona jest odmowa bezpłatnej naprawy ze względy na uszkodzenia mechaniczne, gdyż zakupił Pan urządzenie z istniejącymi usterkami pragniemy wyjaśnić, iż reklamowany notebook marki Lenovo został zakwalifikowany do odpłatnej naprawy przez Gwaranta na podstawie uszkodzeń mechanicznych powstałych przy działaniu Użytkownika.
Notebook marki Lenovo „Outlet” Y50-70 i5-4210H/8GB/256/7HP64X GTX960M w chwili zakupu posiadał wszelkie cechy i właściwości użytkowe w rozumieniu art. 556 §1 2 i 3 Kodeksu Cywilnego i jako wyrób nadał się do celu swojego przeznaczenia. Zakupiony przez Pana sprzęt był urządzeniem outletowym pochodzącym z ekspozycji bądź regulaminowych zwrotów, przedmiotowa informacja została zawarta w treści oferty. Zapewnienie Sprzedawcy wskazywało, iż „towar przed sprzedażą zawsze przechodzi gruntowny proces kontroli, co daje Ci 100% gwarancję, że kupujesz pewny i sprawdzony sprzęt w okazyjnej cenie”. Ponadto w treści aukcji o numerze 6008029830, na podstawie której dokonał Pan zakupu widniały informacje, iż cena prezentowanego na aukcji produktu została obniżona ze względu na rysy na pokrywie matrycy, rysy na zawiasie, rysy na ramce matrycy, rysy na zasilaczu, uszkodzone opakowanie transportowe. W przedstawionej ofercie outletowej udostępniono również zdjęcia defektów, które pragniemy podkreślić nie są przyczyną wskazania przez Gwaranta konieczności odpłatnej naprawy. Przedmiotowy sprzęt aktualnie posiada dodatkowe uszkodzenia zakwalifikowane jako mechaniczne: obudowa klapy górnej, uszkodzona została także tuleja modułu klawiatury (w panelu reklamacyjnym x-kom załączono zdjęcia otrzymane od Gwaranta wskazujące uszkodzenia). Uszkodzenia te spowodowane są z winy Użytkownika, za które Sprzedawca ani Gwarant nie mogą brać odpowiedzialności.
Mając na uwadze powyższe wyjaśnienia informujemy, iż złożone w kierunku Sprzedawcy roszczenie nie może zostać uznane za skuteczne, gdyż spółka x-kom nie będąca gwarantem urządzenia nie ma możliwości dokonania zmiany decyzji Gwaranta w zakresie reklamacji nr RLU/84204/16.


I teraz droga firmo X-Kom: Zatem Odnosząc się do tego co Pani A. napisała: usterki nie były weryfikowane pod kątem uszkodzeń wewnętrznych -> Jak to jest możliwe, że za drugim razem dopiero okazało się, że uszkodzona jest płyta główna? Przecież te same usterki były zgłaszane przy pierwszej reklamacji, a o trzeszczącym zawiasie poinformowałem sklep X-Kom przy składaniu reklamacji zaznaczając, że była to usterka już obecna przy zakupie laptopa i nie przeszkadza mi ona. Reklamowałem niestabilność systemu. Państwo sprzedali laptopa jak słusznie Pani stwierdziła w piśmie - z usterkami oraz z obniżoną ceną - a jednak te usterki tj. zarysowania i inne obecne przy zakupie mankamenty wpłynęły na możliwość zareklamowania laptopa. Serwis Lenovo nie zgadza się na bezpłatną naprawę ze względu na uszkodzenia OBECNE W TRAKCIE ZAKUPU. Proszę mi wyjaśnić, w jaki sposób mogłem wyrządzić szkody opisane przez serwis Lenovo? Dlaczego laptop nie został rozebrany przy pierwszym zgłoszeniu i gruntownie sprawdzony? Poza tym w pierwszej odpowiedzi po reklamacji nie zostały opisane żadne usterki obudowy, a najprawdopodobniej były obecne jednak śmiem twierdzić, że skoro nie było ich przy pierwszym zgłoszeniu, a pojawiły się przy drugim to laptop został uszkodzony albo przez Państwa w trakcie transportu albo przez serwis w trakcie naprawy albo transportu. Najwidoczniej laptop ten nie przeszedł 100% procesu kontroli, a uszkodzenia z którymi go Państwo sprzedawali są powodem odrzucenia reklamacji przez producenta, dlatego to Państwo powinni się poczuć do odpowiedzialności, bo zapewniali Państwo o gwarancji na laptopa, a w wyniku uszkodzeń z którymi Państwo sprzedali laptopa nie występuje ona. Ponadto ja przy zakupie laptopa również go nie rozkręcałem więc wszelkie uszkodzenia wewnętrzne są tzw. wadą ukrytą niemożliwą do zweryfikowania w momencie zakupu. Dla przykładu podam Pani aukcję z archiwum Allegro podobnego laptopa, którego Państwo sprzedawali i proszę mi wyjaśnić - czy jeśli w tym laptopie zostanie zgłoszona usterka i serwis Lenovo stwierdzi, że obudowa jest uszkodzona i kupującemu nakaże płacić za wymianę obudowy to również Państwo stwierdzą to samo co w moim przypadku i uznają, że nie zapewniali Państwo o 100% gwarancji na sprzęt? Analogiczna sytuacja, proszę bardzo: http://archiwum.allegro.pl/oferta/outle ... 69493.html

Ponadto, dlaczego aż tyle laptopów Lenovo Y50-70 jest u Państwa dostępnych w outlecie? Wygląda na to, że ten model jest po prostu problematyczny i chcą teraz Państwo zepchnąć na mnie całą odpowiedzialność za sprzedaż wadliwego sprzętu, mimo zapewnień o gwarancji (no tak, w końcu firma X-Kom ponownie znalazła jelenia).

To o czym Pani pisze, że zapewnienie sprzedawcy wskazywało "Towar przed sprzedażą zawsze przechodzi gruntowny proces kontroli, co daje Ci 100% gwarancję, że kupujesz pewny i sprawdzony sprzęt w okazyjnej cenie.", zawierało również stwierdzenie, że Każdy z oferowanych produktów posiada również pełną gwarancję (szczegóły znajdziesz poniżej w sekcji "Dostępność i gwarancja"). W jaki sposób mam w takim wypadku traktować to zdanie? W formie kłamstwa i wprowadzania klienta w błąd? Zdjęcie rysy przedstawionej przez serwis Lenovo były zdjęciem spodu laptopa, który stoi tą częścią na stole - w jaki sposób mam uniknąć porysowania? Stawiać go na gąbce? Wgniecenie na rogu klapy nie wpływa na działanie laptopa, a na pewno nie ma nic wspólnego z uszkodzeniem płyty głównej.

Jeśli chciałaby Pani dokładniej zweryfikować historię reklamacji, to zarówno w zgłoszeniu pierwszy tj. RLU/76248/16 jak i RLU/84204/16 była informacja o trzeszczącym zawiasie, więc proszę mi nie podawać argumentów, że dopiero w drugim zgłoszeniu była podana ta informacja i dlatego laptop został rozkręcony przy drugim zgłoszeniu, bo mija się tutaj Pani mocno z prawdą. Faktem jest jedynie to, że sprzedawca w sklepie X-kom dopisał trzeszczący zawias do opis usterki, natomiast w obydwu sytuacjach jest on w opisie stanu fizycznego. Natomiast prosiłem aby została również podana informacja, że nie reklamuję trzeszczącego zawiasu ze względu na to, że trzeszczał on przy zakupie. Reklamuję DZIAŁANIE SYSTEMU, KARTY GRAFICZNEJ, a nie wygląd laptopa.

W tym wypadku chyba odpowiedzialność leży również po Państwa stronie - rysa, która pokazano na zdjęciu z serwisu jest ułamkiem tych, z którymi laptop został sprzedany, a nosząc laptop w torbie do tego celu przeznaczonej normalnym jest, że obudowa się może zarysować - wszak od tego jest, aby chronić wewnętrzne komponenty. Dalej twierdzę, że serwis Lenovo nie chce wykonać naprawy również z Państwa winy, ponieważ rysy były obecne już przy zakupie, tak samo jak i trzeszczący zawias natomiast uszkodzenia wewnętrzne były wadą ukrytą, którą Państwo mogli zataić, a ja nie miałem możliwości weryfikacji tego w trakcie zakupu (chyba nie zasugeruje mi Pani, że mogłem laptopa rozkręcić przy zakupie). Jedyne uszkodzenie jakie mogę stwierdzić, że wynikło z mojej winy jest delikatne wgniecenie rogu obudowy - natomiast nie było to wynikiem żadnego upadku laptopa i nie mogło wpłynąć na uszkodzenia płyty głównej ani tym bardziej rysy.

Poza tym, pisze Pani o jakiejś aukcji nr 6008029830 natomiast mój laptop pochodzi z aukcji 5915766376. Jak mam to rozumieć? Chce Pani mi wmówić, że kupiłem innego laptopa? Poza tym taka aukcja nawet nie istnieje w archiwum Allegro.

Nie wymagam od Państwa zmiany decyzji Gwaranta tj. firmy Lenovo, natomiast zwracam się do Państwa z prośbą o wyjście frontem do klienta i poczucie się do odpowiedzialności za sprzedawany sprzęt, który miał być objęty 100% gwarancją, a jednak nie jest. Co by było w przypadku gdyby laptop nie miał żadnych rys ani wgnieceń, a jednak byłoby uszkodzenie wewnętrzne? Też by mi sugerowano, że go uszkodziłem mechanicznie bez zewnętrznych oznak? Naprawdę, bardzo słaba argumentacja.

Ale rozumiem - najłatwiej coś sprzedać, a później klienta po prostu zostawić samemu sobie i nie ponosić żadnej odpowiedzialności, nie poczuwać się do niczego. Żałuję, że dopiero po zakupie laptopa trafiłem na negatywne opinie o sklepie X-Kom oraz o zasadach postępowania serwisu firmy Lenovo. Niezależnie od ostatecznego rozstrzygnięcia tej reklamacji, na pewno nie zakupię już żadnego produktu marki Lenovo ani tym bardziej nie zakupię żadnego produktu w sklepie X-Kom. Chciałem koniecznie u Państwa zrobić ten zakup ze względu na to, że są Państwo polską, dużą firmą i myślałem, że zakup u Państwa zagwarantuje mi spokój. Niestety myliłem się bardzo.

Nawiązując jeszcze do powyższego: jeśli nie poczuwają się Państwo do odpowiedzialności w żaden sposób do sprzedaży sprzętu z wadami uniemożliwiającymi naprawę sprzętu w ramach bezpłatnej gwarancji, istnieje coś takiego jak rękojmia. I tutaj poniżej:
Konsument ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi, jeżeli towar konsumpcyjny jest wadliwy. Rozróżnia się dwa rodzaje wad: fizyczną i prawną.
Wada fizyczna to niezgodność produktu z umową. Dochodzi do niej w szczególności wtedy, gdy rzecz:
• nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć – np. telefon przerywa połączenia, naczynie żaroodporne pęka pod wpływem wysokiej temperatury;
nie ma właściwości, o których konsument został zapewniony przez sprzedawcę lub reklamę
• nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy okazji zawierania umowy, jeśli przedsiębiorca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia – np. zegarek nie jest wodoodporny na głębokości większej niż 20 m, a konsument przed zakupem poinformował sprzedawcę, że ma zamiar nurkować powyżej takich głębokości;
• została wydana kupującemu w stanie niezupełnym – np. laptop sprzedany bez ładowarki, choć powinna być w zestawie.
Wada prawna może polegać na tym, że kupiony przez konsumenta towar:
• jest własnością osoby trzeciej – np. pochodzi z kradzieży;
• jest obciążony prawem osoby trzeciej – np. osobie trzeciej przysługuje prawo pierwokupu;
• cechuje się ograniczeniami w korzystaniu lub rozporządzaniu nim w wyniku decyzji lub orzeczenia właściwego organu – np. został zabezpieczony w postępowaniu karnym jako dowód w sprawie.



Podstawa prawna: art. 5561 i 5563 Kodeksu cywilnego

Na czerwono podstawa prawna - laptop nie ma gwarancji producenta (ze względu na wady sprzętu - uszkodzenia wewnętrzne tj. wady ukryte, rysy obudowy, trzeszczące zawiasy już w momencie zakupu), a także nie był w 100% sprawdzony (urwanie zawiasu wymaga nie lada siły, a powtarzam - laptop nigdy mi nie upadł, a od lipca 2016 do września 2016 leżał w szufladzie bezpiecznie spakowany nie będąc używanym).

Czekam na odpowiedź.


Pią 02 Gru 2016, 22:36
Profil
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 01 Wrz 2002, 11:00
Posty: 5719
Post Re: Reklamacja to kpina z klienta?
@tomekk87 Na wstępie chcielibyśmy przeprosić za długi czas oczekiwania na odpowiedź oraz zaistniałą sytuację. Wszelkie informacje zostały przesłane droga mailową, treść załączonej korespondencji potwierdza wyjaśnienia udzielone przez x-kom w poprzedniej korespondencji, tym samym jednoznacznie można stwierdzić, iż podstawą odmowy przeprowadzenia naprawy gwarancyjnej było uszkodzenie obudowy, która uniemożliwiona rozkręcenie urządzenia oraz uszkodzenie klapy będące następstwem uderzenia. Wbrew Pana twierdzeniu Lenovo nie odmówiło Panu dokonania naprawy gwarancyjnej z uwagi na defekty kosmetyczne z jakim został przez Pana zakupiony outletowy notebook. Powyższe potwierdzają zdjęcia zrobione przez autoryzowany serwis Lenovo wskazujące usterki sprzętu nie podlegające naprawie gwarancyjnej, które zostały Panu udostępnione do wglądu w panelu relacyjnym x-kom (http://www.xkom.pl/serwis).

Wskazujemy również, iż Lenovo nie odmówiło Panu weryfikacji gwarancyjnej urządzenia (czyli gwarancja obowiązywała), która została przeprowadzona dwukrotnie jedynie odmówiło naprawy gwarancyjnej uszkodzeń powstałych z winy Użytkownika. W odniesieniu do Pana uwag wskazujących na uszkodzenie transportowe klapy matrycy sprzętu, prosimy jedynie o przeczytanie uprzedniej korespondencji jaką kierował Pan do x-kom, gdzie wskazana została przyczyna powstania tego uszkodzenia (zgodnie z otrzymaną informacją powstało z Pana winy).

Nadmieniamy również, iż wszelkie defekty kosmetyczne zostały przedstawione w opisie aukcji oraz zobrazowano je na zdjęciach w związku z czym nie może myć mowy o zatajeniu przed konsumentem wad produktu. Kupując przedmiotowy produkt miał Pan świadomość, iż jest to sprzęt outletowy posiadający wskazane defekty kosmetyczne, ponieważ ich opis został zawarty w treści aukcji oraz wspomniał Pan o nich w rozmowie dokonując rezerwacji zamówienia. W celu rozwiania wątpliwości odnośnie oferty aukcji w wiadomości e-mial załączamy również Panu printscreen z aukcji na podstawie, której zakupił Pan notebooka, ponadto dokonując rezerwacji telefonicznej notebooka podał Pan nr produktu x-kom 280346 oraz przytoczony nr 6008029830 aukcji.

W przypadku posiadania przez Pan jakichkolwiek wątpliwości odnośnie realizacji reklamacji gwarancyjnej istnieje możliwość kontaktu z firmą Lenovo pod numerem telefonu 800-702-396. W przypadku bezpośredniego kontaktu z Lenovo odnośnie wykonania odpłatnej naprawy uszkodzonych komponentów będzie się Pan rozliczał z Lenovo i odpowiedzialność za jej wykonanie będzie
gwarantowało Lenovo.

W razie pojawienia się dodatkowych pytań jesteśmy do dyspozycji.

Pozdrawiamy

_________________
Image


Śro 14 Gru 2016, 12:51
Profil WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 2 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Internetowy sklep komputerowy X-KOM posiada w ofercie komputery stacjonarne i notebooki renomowanych producentów. Sprzedajemy tanie laptopy, oprogramowanie oraz wysokiej jakości sprzęt elektroniczny. Jeśli chcesz kupić dobry laptop w atrakcyjnej cenie, to jesteś we właściwym miejscu. Potrzebny Ci laptop do gier? Zapoznaj się z naszym asortymentem. Znajdziesz u nas nie tylko laptop dla gracza, ale również laptop dla grafika, czy studenta. Oferujemy fachowe doradztwo w zakresie doboru notebooków odpowiadających oczekiwaniom Klientów. Gwarantujemy szeroki wachlarz produktów, profesjonalną obsługę i terminową realizację zamówień. Istnieje możliwość bezpośredniego odbioru towaru. Posiadamy sieć salonów zlokalizowanych w całej Polsce.