forum.X-KOM.PL
https://forum.x-kom.pl/

Uszkodzenie mechaniczne przy zgłoszeniu serwisowym
https://forum.x-kom.pl/viewtopic.php?f=35&t=12321
Strona 1 z 1

Autor:  piotr.89 [ Czw 14 Gru 2017, 14:39 ]
Temat postu:  Uszkodzenie mechaniczne przy zgłoszeniu serwisowym

Witam
zacznę od krótkiego opisu sytuacji, mianowicie:

04.07.2017 zakupiłem w salonie X-Kom klawiaturę Corsair K65 , po ok 3 miesiącach przestał działać klawisz "TAB".
Pomyślałem , no nic zdarza się . Wygenerowałem zgłoszenie na stronie i po kilku dniach zostałem poproszony o dostarczenie klawiatury do salonu.
Klawiaturę dostarczyłem w oryginalnym opakowaniu bez jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych . Dodatkowo Pan przyjmujący zgłoszenie wykonał serię zdjęć zgłaszanego sprzętu i sporządził opis wad/niedoskonałości jakie udało Mu się znaleźć. Jedyną stwierdzoną usterką był niedziałający przycisk "TAB". Po kilkunastu dniach otrzymuje informację: "Serwis dystrybutora odmówił wykonania naprawy gwarancyjnej z powodu uszkodzenia mechanicznego. Wyłamane zaczepy podkładki pod nadgarstki. Urządzenie zostaje odesłane w stanie niezmienionym."
Jak się okazało przy odbiorze został urwany Wrist Rest , komplet zaczepów od niego walał się radośnie po pudełku. Odmówiłem przyjęcia sprzętu i poprosiłem o ponowne zgłoszenie do serwisu. Niestety rezultat był taki sam . Odpowiedz serwisu: "nieuwzględnione, usterka mechaniczna"
Znowu odmówiłem przyjęcia sprzętu i tym razem poprosiłem o wysłanie go do serwisu x-kom i ze względu na bezskuteczność dotychczasowych prób naprawy poprosiłem o zwrot gotówki na podstawie rękojmi .
Odpowiedz serwisu x-kom:
W odpowiedzi na Pana zgłoszenie z dnia 09 grudnia 2017 r., w imieniu spółki x-kom informuję, iż reklamacja tytułem rękojmi konsumenckiej została uznana za:
- bezzasadną w zakresie uszkodzonej podstawki klawiatury. Wyjaśniamy, iż sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili a nie powstałe przy udziale Użytkownika1.
Zgłaszany problem spowodowany jest uszkodzeniem zaczepów montażowych (wyłamane). Przedmiotowa usterka została zakwalifikowana przez Inżyniera serwisu x-kom jako uszkodzenie mechaniczne/eksploatacyjne, które nie tkwiło w produkcie w chwili sprzedaży tylko powstało przy udziale Użytkownika.
- zasadną w zakresie niedziałającego klawisza TAB. W przedmiotowym przypadku sprzedawca dokonał poprawy montażu klawisza. W tym miejscu pragniemy nadmienić, iż produkt nie był wcześniej naprawiany/wymieniany przez sprzedawcą w związku z czym sprzedawca ma prawo odmówić spełnienia roszczenia zwrotu gotówki realizując naprawę produktu

Nie wiem co mogę z tym faktem zrobić . Ewidentnie uszkodzenie mechaniczne powstało po tym jak produkt został przekazany x-kom w celu reklamacji.

Autor:  X-KOM.PL [ Czw 14 Gru 2017, 16:11 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzenie mechaniczne przy zgłoszeniu serwisowym

@piotr.89

Bardzo nam przykro z powodu zaistniałej sytuacji, prosimy o wysłanie numeru reklamacyjnego w wiadomości prywatnej, przyjrzymy się sprawię i wrócimy z odpowiedzią.

Pozdrawiamy x-kom :)

Autor:  piotr.89 [ Śro 20 Gru 2017, 10:34 ]
Temat postu:  Re: Uszkodzenie mechaniczne przy zgłoszeniu serwisowym

Wychodzi na to iż Pani Anna nie rozumie albo nie chce zrozumieć iż uszkodzenie powstało PO TYM jak oddałem klawiaturę do serwisu i nie powstała "przy udziale użytkownika".
Kolejna odpowiedz:
"Witam serdecznie,

Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili. Należy jednak zdecydowanie zaprzeczyć, aby w chwili sprzedaży klawiatury Corsair istniały w niej jakiekolwiek wady. Charakter zgłoszonych przez Pana usterek oraz opinia autoryzowanego serwisu gwaranta potwierdza, że powstały one już po wydaniu klawiatury z wyłącznej winy Użytkownika.

Weryfikacja klawiatury w autoryzowanym serwisie Producenta (zgłoszenie gwarancyjne o numerze RWA/...........) wykazała, że stan fizyczny reklamowanego sprzętu świadczy o przekroczeniu warunków eksploatacji urządzenia w ramach zwykłego zarządu – autoryzowany serwis firmy producenta stwierdził usterki nieobjęte gwarancją. Zgłaszany problem spowodowany jest uszkodzeniem zaczepów montażowych (wyłamane). Przedmiotowa usterka została zakwalifikowana jako uszkodzenie mechaniczne/eksploatacyjne, które nie tkwiło w produkcie w chwili sprzedaży tylko powstało przy udziale Użytkownika.

W odniesieniu do powyższego pragnę nadmienić, iż opinia autoryzowanego serwisu Producenta jest dla Sprzedawcy wiążąca. W przedmiotowej sprawie Producent nie potwierdził, jakoby stwierdzona przez Pana wada była wadą fabryczną czy też usterką powstałą w trakcie zwykłego zarządu sprzętem.




Pozdrawiam,
xxx

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/