forum.X-KOM.PL
https://forum.x-kom.pl/

Rękojmia- x-kom próbuje się wykpić
https://forum.x-kom.pl/viewtopic.php?f=35&t=19048
Strona 1 z 1

Autor:  Izabela_C [ Czw 04 Maj 2023, 12:25 ]
Temat postu:  Rękojmia- x-kom próbuje się wykpić

Dzień dobry,

Napisze ten post ku przestrodze, żeby nie kupować w tym sklepie!!! :evil:
Zakupiłam laptop w sklepie x-kom. Jeszcze nie minął rok użytkowania, a już pojawił się problem. Były to wtedy dwa problemy. Jeden dotyczył zepsutej ramy, a drugi problemu z ekranem, który przy dłuższym użytkowaniu zaczynały pojawiać się różnokolorowe linie, rozjeżdżały się kolory i ekran robił się czarny. Zgłosiłam laptop na gwarancję, wolałam to zrobić przez sklep, ale odpisali mi żebym pisała bezpośrednio do producenta, więc tak zrobiłam. Producent naprawił tylko problem z ramą, a zignorował ten drugi.
Pół roku później znowu zgłaszałam ten sam problem producentowi. Ten stwierdził że to na pewno problem z oprogramowaniem, więc mam odinstalować system Windows 10 i zainstalować go jeszcze raz, a później zaktualizować sterowniki. To jednak nie rozwiązało mojego problemu. Pisałam do nich po raz kolejny, ale otrzymałam tą samą odpowiedź.
Zgłosiłam więc laptop na rękojmię (po drodze pojawił się problem z zasilaczem który przestał działać), bo skoro odinstalowywanie systemu nie pomogło to nie była to wada systemu, ani oprogramowania. X-kom stwierdził, że problem z zasilaczem jest, ale akcesoria urządzenia są częściami eksploatacyjnymi i nie podlegają rękojmi, a mój problem z ekranem wynika z błędu sterownika/ oprogramowania, więc nie jest to ich problem, ale na wszelki wypadek wyślą go jeszcze do producenta. Serwis producenta wymienił zasilacz, zaktualizował BIOS oraz przywrócił urządzenie do ustawień fabrycznych, ale problem cały czas występuje. Sklep mimo, że było zgłaszany brak wcześniejszego rozwiązania i ewidentnie nie jest to problem z oprogramowaniem skoro dotychczas nie został ten program rozwiązany! Sklep nie szukał dalej i poszedł na łatwiznę.

Zrobił to co było mu wygodnie, byle żeby nie pomóc!!!
Straciłam całkowicie zaufanie do tej firmy. Reklamowali ten laptop wydajnością i doskonałym obrazem, z którym wyraźnie jest problem!!!

Moje zgłoszenie RMA/XK/PL/23/13/51247

Autor:  X-KOM.PL [ Pią 05 Maj 2023, 08:50 ]
Temat postu:  Re: Rękojmia- x-kom próbuje się wykpić

Dzień dobry,

przepraszamy za zaistniałą sytuacją. Skontaktujemy się z działem serwis i przeanalizujemy dokładnie cały proces reklamacji i wrócimy z odpowiedzią zwrotną.

Autor:  Izabela_C [ Nie 25 Cze 2023, 19:54 ]
Temat postu:  Re: Rękojmia- x-kom próbuje się wykpić

To jakaś komedia!!! Robię update!
Po zwrocie laptopa poszłam z nim do niezależnego serwisu. Diagnozę dostałam już następnego dnia i Pan Serwisant poinformował mnie że prawdopodobnie jest to problem z jakimś czipem na płycie głównej i raczej średnio opłacałoby mu się to naprawić że względu na konieczność wymiany płyty głównej. Napisałam więc odwołanie do x-komu, który jej nie uznał bo stwierdził że to "spekulacja". Warto dodać także że serwis robił to za darmo i nie miał żadnego interesu wyrażać nie szczerą opinię. Poszłam więc do drugiego serwisu, który także oferował bezpłatną diagnozę. Serwis potwierdził diagnozę swojego poprzednika!!! Poinformowałam więc porażka kolejny x-kom i tym razem faktycznie znowu wzięli mój laptop do siebie. Niestety po tygodniu kolejny dostałam pismo z odrzuceniem reklamacji !!! ale napisali również że będą go sprawdzać jeszcze więc proszą o cierpliwość!!!
Ja się zastanawiam jakim cudem mogli orzec że laptop nie ma wad skoro będą go jeszcze sprawdzać?!
W związku z czym czekam na odpowiedź od x- komu niemal 3 tydzień
Napisałam do nich, że powinni byli w stanie potwierdzić to co stwierdziły ekspertyzy dwóch niezależnych serwisów, ale dostałam odpowiedź że w gruncie rzeczy oni po tygodniu orzekli decyzję, a teraz to oni nie mają limitu czasu w jakim muszą dać mi jakąś odpowiedź!!! A tak w ogóle to wysłali mój laptop do jakiegoś zewnętrznego serwisu, bez poinformowania mnie o tym co jest jakimś absurdem bo chyba mam prawo wiedzieć co się z moim laptopem!!!
Moje zlecenie RMA/XK/PL/23/21/00850

Autor:  X-KOM.PL [ Wto 27 Cze 2023, 15:24 ]
Temat postu:  Re: Rękojmia- x-kom próbuje się wykpić

Izabelo, naszym technikom nie udało się odtworzyć zgłaszanej usterki, dlatego laptop został przesłany do autoryzowanego serwisu producenta. Dzisiaj otrzymaliśmy informację z serwisu producenta, iż po testach udało się wykryć usterkę. Niestety, ale na forum nie znam więcej szczegółów, więc prosiłbym oczekiwać na dalszy kontakt serwisu.
Z naszej strony serdecznie przepraszamy, że tak długo to wszystko trwało.

Autor:  Izabela_C [ Śro 12 Lip 2023, 19:40 ]
Temat postu:  Re: Rękojmia- x-kom próbuje się wykpić

A można wiedzieć kiedy ten kontakt nastąpi? Bo minęły dwa tygodnie, a ja w dalszym ciągu nie otrzymałam żadnych informacji!!!

Autor:  Izabela_C [ Pon 17 Lip 2023, 13:47 ]
Temat postu:  Re: Rękojmia- x-kom próbuje się wykpić

X-KOM.PL napisał(a):
Izabelo, naszym technikom nie udało się odtworzyć zgłaszanej usterki, dlatego laptop został przesłany do autoryzowanego serwisu producenta. Dzisiaj otrzymaliśmy informację z serwisu producenta, iż po testach udało się wykryć usterkę. Niestety, ale na forum nie znam więcej szczegółów, więc prosiłbym [url]oczekiwać na dalszy kontakt serwisu.[/url]
Z naszej strony serdecznie przepraszamy, że tak długo to wszystko trwało.


Trzeci tydzień czekam na jakikolwiek kontakt, już nie tylko zmianę decyzji w sprawie rękojmi, ale odpisanie mi na zwykłego maila!!! Czy można wiedzieć ile jeszcze mam czekać?! Rozpatrują Państwo moje zgłoszenie od 29 maja, a jest połowa lipca... Skoro dostali Państwo informacje o usterce to dlaczego ja wciąż czekam !!!

Moje zlecenie RMA/XK/PL/23/21/00850

Autor:  Izabela_C [ Czw 20 Lip 2023, 20:49 ]
Temat postu:  Re: Rękojmia- x-kom próbuje się wykpić

Uwaga UPDATE!!!
X-kom uznał mi w końcu rękojmię! Powinnam sie cieszyć nie? Sklep postanowił jednak zamiast oddać mi pieniędzy naprawić laptop... no fajnie by było jakby zrobili to w marcu (za pierwszym razem kiedy składalam rękomię) lub nawet pod koniec maja ( abstrachując od tego że laptop był wcześniej naprawiany oraz że za pierwszym razem kiedy sklep go miał nie był na tyle kompetentny żeby znaleźć usterkę)
Natomiast x-kom zabrał mi laptop na prawie dwa miesiące i nie informowali mnie co się dzieje z nim dzieje. Jedyne informację jakie dostałam to odrzucenie reklamacji, prośba o cierpliwość i tutaj na forum poinformowano że jakiś zewnętrzny serwis znalazł usterkę. Wszystkie te informacje ostalam po wielokrotnych mailach i postach tutaj...
Mimo że sami powołuja się na prawo jakiego przestarzegają robią to tylko pozornie. Ponieważ to co sie działo przez ostatnie pieć miesięcy bylo dalekie od niezwłączności i braku niedogodności!!!
Doszło do tego że bylam zmuszona kupić nowy laptop...Ze względu na te niedogodności związane z okresem oczekiwania, który także przypadał na czas sesji gdzie laptop był mi niezbędny byłam zmuszona zakupić nowy laptop.

Art.560. [Uprawnienia kupującego]
§ 1.
Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba[u] że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.[/u] Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
Już nawet zostawię bez komentarza to że wysłali mi laptop mimo że informowałam sklep że nie ma mnie obecnie w miejscu zamieszkania...

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/