forum.X-KOM.PL
http://forum.x-kom.pl/

zwrot sprzętu
http://forum.x-kom.pl/viewtopic.php?f=35&t=2327
Strona 1 z 1

Autor:  michal-wm [ Wto 12 Kwi 2011, 18:21 ]
Temat postu:  zwrot sprzętu

Witam
"klient jest najważniejszy"...tak też myślałem wybierając się do sklepu we Wrocławiu gdzie zakupiłem laptopa Asusa(prezent dla córki). Obsłużono mnie jak trzeba wszystko ok. W domu okazało się ,że wybrany laptop krótko mówiąc nie podoba się(nie ta obudowa). Udałem się więc następnego dnia do salonu żeby wymienić na inny (nie oddać). Jakie było moje zdziwienie że sklep zwrotów nie przyjmuje gdy transakcja odbyła się w sklepie, choć sprzęt zakupiony na aukcji internetowej można zwrócić do 10 dni od zakupu. Pan w salonie tłumaczył że mają taką politykę i nic na to mi nie pomoże.
Ok rozumiem...ale czy nie byłoby w dobrym interesie firmy aby nieco zmienić wewnętrzne przepisy i na równo traktować klientów.Wystarczyłoby tylko dobrej woli ze strony firmy, ale trudno :(

pozdarawiam

Autor:  KamilP [ Śro 13 Kwi 2011, 09:21 ]
Temat postu:  Re: zwrot sprzętu

Witam,

Prosimy o zrozumienie, ale firma kieruje się zasadami, które są niezmienne. W przypadku zakupów stacjonarnych nie ma możliwości zwrotu z uwagi na fakt, że Klient zawsze może zobaczyć i sprawdzić produkt przed zakupem.

W przypadku zakupów przez Internet [sklep internetowy, Allegro] prawo narzuca na sprzedawcę obowiązek przyjęcia zwrotu towaru nie noszącego śladów użytkowania do 10 dni od daty zakupu. Wiąże się to z faktem, że klient nie widzi wcześniej co kupuje i ma prawo do zwrotu bez podania przyczyny.

Ogólnie zwroty wiążą się następnie z koniecznością sprzedaży notebooków jako towaru używanego w niższej cenie, gdyż chyba żaden klient nie chciałby kupić produktu używanego.

Dlatego też ograniczamy taką możliwość w przypadku zakupów w salonach stacjonarnych, a umożliwiamy zgodnie z prawem w przypadku zakupów przez Internet.

Jeszcze raz prosimy o zrozumienie.

Autor:  korkodyl [ Pon 13 Cze 2011, 17:44 ]
Temat postu:  Re: zwrot sprzętu

Ja dziś miałem w salonie w Warszawie dokładnie taką sytuację tylko że z tabletem Asus Transformer.
Tablet ma koszmarne "wycieki" swiatla. Wiem ze ten ekran miewa takie przeswity ale u mnie byly po prostu na poziomie nieakceptowalnym.
Zdecydowalem sie na sklep X-kom bo chcialem sie "ubezpieczyc" na wlasnie taki przypadek.
Nieswiadomy kupilem po prostu w sklepie i po stwierdzeniu tej usterki chcialem wymienic tablet.
Oczywiscie okazalo sie ze nie da rady i musze oddac sprzet do serwisu.
Teraz nie mam sprzetu i jestem zmuszony czekac na ocene serwisu ktory tez nie wiadomo jak to zakwalifikuje... :shock:
Stwierdzenie ze moglem zobaczyc tablet jakos do mnie nie trafia bo przeciez nie wszystko mozna sprawdzic na miejscu.
Niestety niesmak jest :|

Autor:  KamilP [ Śro 22 Cze 2011, 14:29 ]
Temat postu:  Re: zwrot sprzętu

korkodyl napisał(a):
Ja dziś miałem w salonie w Warszawie dokładnie taką sytuację tylko że z tabletem Asus Transformer.
Tablet ma koszmarne "wycieki" swiatla. Wiem ze ten ekran miewa takie przeswity ale u mnie byly po prostu na poziomie nieakceptowalnym.
Zdecydowalem sie na sklep X-kom bo chcialem sie "ubezpieczyc" na wlasnie taki przypadek.
Nieswiadomy kupilem po prostu w sklepie i po stwierdzeniu tej usterki chcialem wymienic tablet.
Oczywiscie okazalo sie ze nie da rady i musze oddac sprzet do serwisu.
Teraz nie mam sprzetu i jestem zmuszony czekac na ocene serwisu ktory tez nie wiadomo jak to zakwalifikuje... :shock:
Stwierdzenie ze moglem zobaczyc tablet jakos do mnie nie trafia bo przeciez nie wszystko mozna sprawdzic na miejscu.
Niestety niesmak jest :|


Zgodnie z prawem nasza firma umożliwia zwrot towaru bez podania przyczyny jedynie przy zakupach przez Internet.

Wiąże się to z faktem, że klient nie może zobaczyć wcześniej sprzętu, który ma zamiar kupić.

Przy zakupach w sklepie stacjonarnym zawsze dajemy możliwość uruchomienia danego produktu. Tym samym zawsze istnieje możliwość kupna innego egzemplarza.

Niestety nawet najbardziej renomowanym producentom zdarzają się egzemplarze wadliwe. Jako sprzedawca nie mamy żadnego wpływu na otrzymane produkty i ich jakość wykonania.

Autor:  spooky [ Czw 18 Sie 2011, 06:09 ]
Temat postu:  Re: zwrot sprzętu

Szanowny KamilP,

Zgodnie z prawem jednak (na które powołujesz się przy temacie zakupów przez internet) sprzedawca odpowiada za towar, który sprzedaje i nie może narzucać klientowi reżimu gwarancyjnego - wybór, czy klient reklamuje towar u sprzedawcy, czy z tytułu gwarancji, należy do niego.

Korkodyl opisuje sytuację, w której sprzedawca w Waszym salonie ewidentnie wprowadzał klienta w błąd, domawiając przyjęcia reklamacji i wymiany towaru na nowy (co było Twoim, krokodyl, prawem).
Czy nie warto zainteresować się tym, co dzieje się w Waszych sklepach? Czemu Wasi sprzedawcy zniechęcają i utrudniają ten tryb reklamacji?

Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/