Gwarancja Ubezpieczenie x-kom mondial assistance
Autor |
Wiadomość |
gen_marchewa
nowicjusz
Rejestracja: Wto 30 Kwi 2013, 01:15 Posty: 19
|
Gwarancja Ubezpieczenie x-kom mondial assistance
Witam! W ubiegłym roku zakupiłem laptopa w firmie x-kom, wszystko pięknie ładnie picuś glancuś . Sprzedawca zaoferował mi przy zakupie sprzętu dodatkowy okres ochrony poprzez wykupienie ubezpieczenia od: przypadkowego , zalania zbicia matrycy, kradzieży. Słowo "przypadkowe" nie ma ty żadnego znaczenia ponieważ gdy w moim przypadku przytrzasnąłem sobie kabel od ładowarki i o dziwo w jakiś sposób matryca pękła. Bezzwłocznie zadzwoniłem do ubezpieczalnie którą jest oczywiście mondial assistance po czym dowiedziałem sie ze moje ubezpieczenie jednak tego nie obejmuje. Dobrze jednak że to były święta wielkanocne bo wtedy na infolinii siedział tylko jeden konsultant z którym mogłem sobie porozmawiać o ich firmie, co się okazało w regulaminie widnieje zapis który brzmi: "Niedbalstwo" pod które ubezpieczalnia podciąga prawie każde zdarzenie które nam się może przytrafić , przynajmniej tak mi powiedział znudzony pracą konsultant. Tak więc sklep oferuje klientom ubezpieczenie od niczego bo w moim przypadku nie zadziałało, straciłem tylko 200 zł które mogłem przeznaczyć na naprawę laptopa, co z resztą zrobię sam .... Moje Pytanie jest następujące , czy w przypadku zbicia matrycy tracę totalnie gwarancje na pozostałe podzespoły laptopa, bo na przykład mogę laptopa użytkować bez matrycy ? Pozdrawiam
|
Wto 30 Kwi 2013, 01:36 |
|
|
X-KOM.PL
Administrator
Rejestracja: Nie 01 Wrz 2002, 11:00 Posty: 7675
|
Re: Gwarancja Ubezpieczenie x-kom mondial assistance
Prosimy o przesłanie na PW numeru certyfikatu ubezpieczenia. Postaramy się pomóc w zrealizowaniu ubezpieczenia.
_________________- Specjalne rabaty dla użytkowników forum - Promocje, konkursy, kody rabatowe x-kom- Kanał YouTube x-komOficjalne konto sklepu internetowego, wpisy mogą mieć charakter reklamowy.
|
Wto 30 Kwi 2013, 10:35 |
|
|
gen_marchewa
nowicjusz
Rejestracja: Wto 30 Kwi 2013, 01:15 Posty: 19
|
Re: Gwarancja Ubezpieczenie x-kom mondial assistance
Proszę bardzo
UP/xx/xxxx/xx/xxxxx
Czekam na odpowiedź
Pozdrawiam
|
Czw 02 Maj 2013, 13:23 |
|
|
X-KOM.PL
Administrator
Rejestracja: Nie 01 Wrz 2002, 11:00 Posty: 7675
|
Re: Gwarancja Ubezpieczenie x-kom mondial assistance
Dziękujemy. Jak tylko otrzymamy informację zwrotną od firmy Mondial to natychmiast skontaktujemy się z Tobą. Poprosiliśmy o przesłanie numeru na PW, dlatego też na wszelki wypadek ukryjemy Twój numer certyfikatu.
_________________- Specjalne rabaty dla użytkowników forum - Promocje, konkursy, kody rabatowe x-kom- Kanał YouTube x-komOficjalne konto sklepu internetowego, wpisy mogą mieć charakter reklamowy.
|
Czw 02 Maj 2013, 14:39 |
|
|
gen_marchewa
nowicjusz
Rejestracja: Wto 30 Kwi 2013, 01:15 Posty: 19
|
Re: Gwarancja Ubezpieczenie x-kom mondial assistance
Coś długo dostajecie tą odpowiedz....
|
Śro 08 Maj 2013, 08:13 |
|
|
X-KOM.PL
Administrator
Rejestracja: Nie 01 Wrz 2002, 11:00 Posty: 7675
|
Re: Gwarancja Ubezpieczenie x-kom mondial assistance
Prosimy o cierpliwość, nadal czekamy na odpowiedź od firmy Mondial.
_________________- Specjalne rabaty dla użytkowników forum - Promocje, konkursy, kody rabatowe x-kom- Kanał YouTube x-komOficjalne konto sklepu internetowego, wpisy mogą mieć charakter reklamowy.
|
Śro 08 Maj 2013, 09:28 |
|
|
gen_marchewa
nowicjusz
Rejestracja: Wto 30 Kwi 2013, 01:15 Posty: 19
|
Re: Gwarancja Ubezpieczenie x-kom mondial assistance
Oczywiście będę cierpliwie czekał na odpowiedź. Jednak wydaje mi się że to trwa troszeczkę za długo, ponieważ gdy ja zgłaszałem szkodę na sprzęcie( podczas Świąt) odpowiedź od firmy mondial dostałem w zaledwie 10min o odmowie mojego ubezpieczenia. Dlatego tez nie wiem co wam zajmuję tyle czasu
|
Śro 08 Maj 2013, 23:57 |
|
|
X-KOM.PL
Administrator
Rejestracja: Nie 01 Wrz 2002, 11:00 Posty: 7675
|
Re: Gwarancja Ubezpieczenie x-kom mondial assistance
Przepraszamy za długi czas oczekiwania na odpowiedź, jednak dopiero w dniu dzisiejszym otrzymaliśmy odpowiedź od firmy Mondial. Szczegóły przesłaliśmy na PW.
_________________- Specjalne rabaty dla użytkowników forum - Promocje, konkursy, kody rabatowe x-kom- Kanał YouTube x-komOficjalne konto sklepu internetowego, wpisy mogą mieć charakter reklamowy.
|
Czw 09 Maj 2013, 12:55 |
|
|
szachu
nowicjusz
Rejestracja: Śro 15 Maj 2013, 13:36 Posty: 4
|
Re: Gwarancja Ubezpieczenie x-kom mondial assistance
Niedbalstwo o którym mówisz, to zapewne paragraf 6, punkt 3: Cytuj: Ubezpieczyciel nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone wskutek umyślnego działania lub rażącego niedbalstwa Ubezpieczającego lub osób działających z jego upoważnienia i/lub w jego imieniu W paragrafie 13, punkt 2 jest zapis mówiący, że: Cytuj: Koszty naprawy lub wymiany obudowy sprzętu są pokrywane wyłącznie wówczas, gdy ich uszkodzenie nastąpiło w wyniku awarii elementu lub zespołu sprzętu objętego ochroną ubezpieczeniową. Czyli jeżeli oprócz matrycy uszkodziłeś także jej obudowę, to tego już ubezpieczenie nie obejmuje. Potwierdza to także par 13.6: Cytuj: Punkt naprawczy na zlecenie Ubezpieczyciela, z zastrzeżeniem pozostałych postanowień OWU, doprowadza urządzenie do stanu używalności poprzez przywrócenie mu sprawności technicznej Czyli sprzęt musi być sprawny technicznie, nie musi ładnie wyglądać. Inna ciekawostka: par 14, punkt 1: Cytuj: W przypadku gdy naprawa sprzętu jest niemożliwa z przyczyn technicznych, lub gdy koszty naprawy przekraczają sumę ubezpieczenia, Centrum Operacyjne zapewnia – za pośrednictwem sklepach X-KOM – Ubezpieczającemu wymianę urządzenia na nowe [...]" Bardzo ciekawa jest jednak definicja nowego sprzętu: Cytuj: Nowy sprzęt – takie samo urządzenie, jak urządzenie objęte ochroną ubezpieczeniową lub inne urządzenie dostępne w sklepach IT, na które jest wymieniane urządzenie ulegające awarii; nowe urządzenie ma porównywalne parametry techniczne, co urządzenie wymienione, a jego wartość odpowiada wartości rynkowej ustalonej przez Ubezpieczyciela na dzień wystąpienia szkody całkowitej w urządzeniu wymienionym i jest nie większa niż suma ubezpieczenia. Nawet nie chce wiedzieć na jakiej podstawie ubezpieczyciel ustala wartość rynkową urządzenia w dniu wystąpienia szkody. Czyli jeżeli rok temu zapłaciłeś za laptopa 5000zł, to w dniu dzisiejszym ma on wartość założmy 3500 zł, i za tyle mógłbyś kupić nowy sprzęt. Oczywiście od tej kwoty trzeba jeszcze odjąć 10 procent udziału własnego, więc tak naprawde sklep wymieni laptopa na nowego, kosztującego nie więcej niż 3150 zł. Bardzo niejasne są także "porównywalne parametry techniczne". Napisz proszę jak skończyła się ta sprawa. Sam przedwczoraj kupiłem laptopa z ubezpieczeniem, ale bardzo mocno zastanawiam się czy nie zrezygnować z niego.
|
Śro 15 Maj 2013, 13:54 |
|
|
gen_marchewa
nowicjusz
Rejestracja: Wto 30 Kwi 2013, 01:15 Posty: 19
|
Re: Gwarancja Ubezpieczenie x-kom mondial assistance
W odpowiedzi na moje zapytanie , X-Kom jak najbardziej skonsultował się z ubezpieczalnią. Niestety po wymianie kilku wiadomości na PW nie dowiedziałem się niczego innego co wiedziałem do tej pory , a mianowicie że w dalszym ciągu jest odmowa od ubezpieczyciela i że mogę się odwołać od tej decyzji. Szkoda tylko że ubezpieczyciel potrafił dać odpowiedź o odmowie w niecałe 15 min , a na waszą odpowiedź czekałem prawie tydzień , no ale nic człowiek uczy się na błędach. Szczerze nie polecam nikomu zakupu ubezpieczenia które oferuje sklep bo dla mnie się nie sprawdziło.W moim przypadku "rażącym niedbalstwem" było przypadkowe przytrzaśnięcie kabla od ładowarki. Teraz będę musiał naprawić laptopa we własnym zakresie tracąc gwarancję bo tak wychodzi najtaniej. Pieniądze wyrzucone w błoto . Pozdrowienia dla sprzedawców ...
|
Pon 20 Maj 2013, 05:30 |
|
|
szachu
nowicjusz
Rejestracja: Śro 15 Maj 2013, 13:36 Posty: 4
|
Re: Gwarancja Ubezpieczenie x-kom mondial assistance
Czy ubezpieczyciel uzasadnił odmowę na piśmie ? Jeżeli tak, to napisz odwołanie argumentując, że przypadkowe przytrzaśnięcie kabla nie wyczerpuje znamion rażącego niedbalstwa. http://www.rzu.gov.pl/orzecznictwo/art-827-szkoda-umyslna/Razace_niedbalstwo__663Cytuj: Rażące niedbalstwo ubezpieczającego zachodzi zaś tylko wtedy, gdy stopień naganności postępowania drastycznie odbiega od modelu zachowania właściwego w danych warunkach. Brak zaś stwierdzenia tak ujętej winy oznacza, że ubezpieczający, nawet jeśli dopuścił się określonego zaniedbania w sposób zawiniony, jest uprawniony - a zakład ubezpieczeń zobowiązany - do odszkodowania (wyrok Sądu Najwyższego z 26.1.2006 r., V CSK 90/05). Ciężar udowodnienia powyższych okoliczności spoczywa, zgodnie z ogólną zasadą przewidzianą w art. 6 k.c, na pozwanym zakładzie ubezpieczeń. Cytuj: Przypisanie określonej osobie niedbalstwa uznaje się za uzasadnione wtedy, gdy osoba ta zachowała się w określonym miejscu i czasie w sposób odbiegający od właściwego dla niej miernika należytej staranności. Przez rażące niedbalstwo rozumie się natomiast niezachowanie minimalnych (elementarnych) zasad prawidłowego zachowania się w danej sytuacji. O przypisaniu pewnej osobie winy w tej postaci decyduje więc zachowanie się przez nią w określonej sytuacji w sposób odbiegający od miernika staranności minimalnej. Kopie odwołania wyślij także do Rzecznika Ubezpieczonych. W przypadku dalszej odmowy wypłaty, niestety pozostaje droga sądowa. Rzecznik Ubezpieczonych może pomóc w napisaniu pozwu, jak widać w przytoczonych orzecznictwach, sprawa będzie dosyć łatwa do wygrania.
|
Pon 20 Maj 2013, 15:41 |
|
|
X-KOM.PL
Administrator
Rejestracja: Nie 01 Wrz 2002, 11:00 Posty: 7675
|
Re: Gwarancja Ubezpieczenie x-kom mondial assistance
gen_marchewa napisał(a): W odpowiedzi na moje zapytanie , X-Kom jak najbardziej skonsultował się z ubezpieczalnią. Niestety po wymianie kilku wiadomości na PW nie dowiedziałem się niczego innego co wiedziałem do tej pory , a mianowicie że w dalszym ciągu jest odmowa od ubezpieczyciela i że mogę się odwołać od tej decyzji. Szkoda tylko że ubezpieczyciel potrafił dać odpowiedź o odmowie w niecałe 15 min , a na waszą odpowiedź czekałem prawie tydzień , no ale nic człowiek uczy się na błędach. Szczerze nie polecam nikomu zakupu ubezpieczenia które oferuje sklep bo dla mnie się nie sprawdziło.W moim przypadku "rażącym niedbalstwem" było przypadkowe przytrzaśnięcie kabla od ładowarki. Teraz będę musiał naprawić laptopa we własnym zakresie tracąc gwarancję bo tak wychodzi najtaniej. Pieniądze wyrzucone w błoto . Pozdrowienia dla sprzedawców ... Poprosiliśmy Pana o numer certyfikatu, ponieważ chcieliśmy dowiedzieć się, dlaczego Pana reklamacja została odrzucona. Niestety firma Mondial na nasze zgłoszenia nie reaguje tak szybko jak na zgłoszenia Klientów, dlatego też przepraszamy za długi czas oczekiwania na odpowiedź. Otrzymaliśmy informację od firmy Mondial, iż dwukrotnie zgłaszał Pan usterkę matrycy, lecz za każdym razem podał Pan inną przyczynę jej powstania. Dodatkowo firma Mondial poinformowała nas, że w jednej z rozmów telefonicznych dopytywał Pan jak zostanie rozpatrzona reklamacja gdy zostanie zgłoszona z danej przyczyny, a jak jeżeli zostanie zgłoszona z innej przyczyny. Biorąc pod uwagę zaistniałą sytuację, niestety nie jesteśmy w stanie Panu pomóc. Możemy jedynie zasugerować odwołanie się od decyzji firmy Mondial, dzięki czemu Pana reklamacja zostanie ponownie rozpatrzona.
_________________- Specjalne rabaty dla użytkowników forum - Promocje, konkursy, kody rabatowe x-kom- Kanał YouTube x-komOficjalne konto sklepu internetowego, wpisy mogą mieć charakter reklamowy.
|
Pon 20 Maj 2013, 16:33 |
|
|
gen_marchewa
nowicjusz
Rejestracja: Wto 30 Kwi 2013, 01:15 Posty: 19
|
Re: Gwarancja Ubezpieczenie x-kom mondial assistance
Niestety nie jestem człowiekiem który ma czas na jakieś głupie odwoływanie się od decyzji. Laptopa naprawie sobie sam we własnym zakresie. Chcąc sprostować sytuację w której dzwoniłem i wypytywałem konsultanta o różne przyczyny powstania usterki. Po pierwszym moim telefonie podając jako przyczynę "przytrzaśnięty kabel " dostałem odmowę. Drugi telefon wykonałem na żarty z czystej ciekawości zapytując co nie jest "niedbalstwem z mojej strony". No nic nie będę już dalej drążył tego tematu bo nie ma to większego sensu, kto ma wyciągnąć wnioski z tego tematu to wyciągnie. Szkoda tylko że sklep nie poczuwa sie do winy jako że sprzedał mi to ubezpieczenie. Pozdrawiam jeszcze raz sprzedających... I przestrzegam o nie kupowaniu ubezpieczenia jakie oferuje sklep
|
Pon 20 Maj 2013, 16:53 |
|
|
szachu
nowicjusz
Rejestracja: Śro 15 Maj 2013, 13:36 Posty: 4
|
Re: Gwarancja Ubezpieczenie x-kom mondial assistance
Na Twoim miejscu naprawiłbym laptopa na własną rękę, wziął fakturę za naprawę i wysłał do ubezpieczyciela odwołanie wraz z wezwaniem do zapłaty kwoty na fakturze. Są to koszty które poniosłeś, a które powinny być pokryte w ramach ubezpieczenia.
|
Wto 21 Maj 2013, 09:00 |
|
|
kaijitsu
Extremalny Komputerowiec
Rejestracja: Śro 28 Mar 2012, 13:39 Posty: 4878
|
Re: Gwarancja Ubezpieczenie x-kom mondial assistance
Naprawiając na własną reke prawdopodobnie straci gwarancje.
_________________Szukasz pomocy z wyborem laptopa dla siebie? >> Napisz do mnie tutaj <<Intel i5 @4.8GHz ~ 16GB DDR3 ~ GTX970 ~ Vertex4 128GB + Plextor M6S ~ Fractal Define R4AMD PII X4 955@4.0GHz ~ 8GB DDR3 ~ GTX760 ~ Samsung F3 ~ Elite430Lenovo Y510p i7-4700MQ ~ 8GB DDR3 ~ Plextor 128GB ~ GT755MDell Vostro 3560 i7-3612QM ~ 16GB DDR3 ~ M5M 128GB Acer E1-570G i3-3217U ~ 4GB DDR3 ~ GT740
|
Wto 21 Maj 2013, 09:03 |
|
|
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 66 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|