Kilka pytań odnośnie odbioru osobistego w sklepie
Witam.
Chciałbym się dowiedzieć, co mogę, a czego nie, przy odbiorze zakupionego przez internet laptopa w siedzibie w Łodzi (w CH Port
)
1. Czy odbierając zakupiony przez internet towar w salonie przysługuje mi prawo zwrotu w przeciągu 10 dni?
2. Czy jeżeli otrzymam niesprawny/z wadami fabrycznymi/
UŻYWANY/"bad pixel" laptop, to czy sklep wymieni go na nowy, lub - jeżeli nie będzie możliwe ponowne zamówienie u dystrybutora - zwróci pieniądze?
3. Czy mogę w salonie, przy świadkach, sprawdzić "w białych rękawiczkach" działanie laptopa, tj. czy nie posiada śladów użytkowania, bad pixeli, czy mogę uruchomić linuxa z płyty/usb, oczywiście bez jakiegokolwiek konfigurowania oraz ingerencji w sprzęt? (Jako, że mam ten okres 10 dniowy na zwrot towaru, gdy coś jest z nim nie tak).
4. Czy jeżeli wszystko będzie ok w sklepie (jeżeli będę mógł to sprawdzić przy obsłudze sklepu), lub jeżeli nie mogę tego zrobić - czy jeżeli w domu, w przeciągu tych 10 dni (prawdopodobnie już przy pierwszym uruchomieniu
) odnajdę wadę fabryczną - jak wygląda postępowanie reklamacyjne? Czy laptop będzie serwisowany, czy też zostanie wymieniony na nowy, tak, jak ma to miejsce w profesjonalnych sklepach ze sprzętem elektronicznym?
5. Czy odnajdując wadę fabryczną w laptopa w domu, to czy muszę sam fatygować się do siedziby sklepu, czy też zostanie wysłany do mnie kurier?
6.
Czy mam pewność, że zamówiony przez internet, z odbiorem w salonie notebook będzie
nowy, bez śladów użytkowania, fabrycznie zapakowany, a nie powystawowy bubel, którego sklep chce się jak najszybciej pozbyć?
7.
Czy warto zaufać usługom oraz obsłudze sklepu? (pytanie do klientów).8. Czy jeżeli nie ma danego modelu laptopa w ofercie sklepu - a, dajmy na to, ów notebook jeszcze miesiąc - dwa miesiące temu był dostępny w sklepie - czy jest możliwość zamówienia go, oczywiście uprzednio informując BOK i prośbę o sprawdzenie u dystrybutora dostępności towaru (przede wszystkim mam na myśli notebook Lenovo B590, z procesorem Core i3-2348, który to posiadał 4GB Ram oraz dedykowaną kartę graficzną Geforce GT 610 lub 710M, nie pamiętam dokładnie
)
Dosyć dużo pytań, jednakże bardzo ważne nie tylko dla mnie, ale i zapewne dla innych osób, które chciałyby skorzystać z ofert X-komu.
Niestety, kupowałem już dwa laptopy w innych sklepach (nie znając jeszcze tak dobrze X-komu), które mimo, że posiadały dobre opinie m.in. na ceneo, opinieo i skąpcu - okazały się niezbyt przyjazne klientowi, a realizacje zamówienia zwykle kończyły się zwrotem pieniędzy i negatywnymi komentarzami dotyczącymi zakupów na wyżej wymienionych serwisach.
Proszę o zrozumienie - mimo, że dla niektórych nawet 1600zł to niezbyt wygórowana cena, dla mnie, jako pospolitego średniaka w zarobkach jest to duża kwota, odkładana miesiącami. Liczę na to, że spożytkuję te pieniądze w profesjonalnym, odpowiedzialnym sklepie, mając pewność, że wszystko pójdzie po dobrej myśli.
Czytałem wiele komentarzy dotyczących sklepu, i mimo, że niewielka ich ilość jest negatywna - jednak o czymś musi świadczyć. Oby to były wyjątki potwierdzające regułę.
Z góry dziękuję za odpowiedź