laptopy notebooki - komputerowy sklep internetowy
forum.X-KOM.PL
Forum sklepu komputerowego X-KOM
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: Czw 28 Mar 2024, 11:35



Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 10 posty(ów) ] 
 jakość serwisu gwarancyjnego 
Autor Wiadomość
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Sob 25 Paź 2014, 01:26
Posty: 4
Post jakość serwisu gwarancyjnego
Chciałbym podzielić się moimi doświadczeniami z serwisem gwarancyjnym x-kom salon w Warszawie Reduta.
W dniu 02.09.2014 udałem sie do serwisu celem reklamacji karty graficznej zakupionej w grudniu 2013 z 3 letnią gwarancją za kwotę ponad 1200 zł.
Karta miała zatarty wentylator oraz zawieszała komputer (pewnie z tego powodu).
Poinformowano mnie, że reklamacja będzie trwała 2-3 tygodnie, max 4. Po miesiącu zacząłem dzwonić do serwisu, z zapytaniem co z moją kartą. Kilkukrotnie byłęm zapewniany że jestem I w kolejce i zaraz otrzymam naprawioną lub nową kartę. Kilka dni temu moja frustracja spowodowana prawie 2 miesiecznym (!) oczekiwaniem sięgnęła zenitu i zapytałem wprost jak to się ma do praw konsumentów, dobrego imienia firmy, itp. Pani z infolinii poinformowała mnie, że niestety nie mam prawa oczekiwać naprawy w 2 czy 4 tygodnie i muszę grzecznie czekać (ile? jeszcze kolejne 2 miesiące?), ponieważ nie wybrałem opcji reklamacji niezgodności towaru z umową (tu są terminy do 2 tygodni na stanowisko serwisu), tylko zwykłą reklamację w serwisie producenta.
Mam tutaj żal do pracownika X-ko, że nie poinformował mnie o tej II formie reklamacji. Uznałem, że skoro twierdził, że kartę otrzymam w 2 tygodnie, a w skrajnych przypadkach w 4 to tak będzie.
Na ten moment moja sytuacja wygląda tak, że nie wiem nawet czy reklamacja została / zostanie uznana - pani z infolini wiedziała tylko że karta została wysłana do serwisu zewnętrznego i "nie ma wpływu co będzie dalej".

Korzystając z okazji chciałbym zapytać, czy w skrajnej sytuacji mogę czekać na naprawę np.rok - a x-kom powie, że to wina serwisu zewnętrznego, a nie jego sprawa?

EDIT
Dodam tylko, że do tego momentu byłem wieloletnim zadowolonym klientem x-kom...


Sob 25 Paź 2014, 01:46
Profil
Extremalny Komputerowiec
Extremalny Komputerowiec
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 28 Mar 2012, 13:39
Posty: 4878
Post Re: jakość serwisu gwarancyjnego
Po pierwsze sklep X-KOM nie jest serwisantem ani gwarantem sprzętu. Karta graficzna trafiła do producenta i to od niego zależy w jakim czasie uwinie się z naprawą. Sklep nie ma nic do tego, on jest tylko pośrednikiem w wysyłce sprzętu/

_________________
Szukasz pomocy z wyborem laptopa dla siebie? >> Napisz do mnie tutaj <<
Intel i5 @4.8GHz ~ 16GB DDR3 ~ GTX970 ~ Vertex4 128GB + Plextor M6S ~ Fractal Define R4
AMD PII X4 955@4.0GHz ~ 8GB DDR3 ~ GTX760 ~ Samsung F3 ~ Elite430
Lenovo Y510p i7-4700MQ ~ 8GB DDR3 ~ Plextor 128GB ~ GT755M
Dell Vostro 3560 i7-3612QM ~ 16GB DDR3 ~ M5M 128GB
Acer E1-570G i3-3217U ~ 4GB DDR3 ~ GT740


Sob 25 Paź 2014, 09:00
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Sob 25 Paź 2014, 01:26
Posty: 4
Post Re: jakość serwisu gwarancyjnego
Podobną informację jak wyżej usłyszałem na infolinii. Mam nadzieję, że nie jest to oficjalne stanowisko x-kom, gdyż oznaczałoby to że nie ma znaczenia, gdzie kupię sprzęt - w takim przypadku nie ma znaczenia renoma sprzedawcy, tylko cena. Wydawało mi się, że duży, renomowany sklep bierze odpowiedzialność za to co sprzedaje i ma wpływ na swoich dostawców. A wychodzi, że woli uciekać się do kruczków prawnych.


Sob 25 Paź 2014, 10:55
Profil
Extremalny Komputerowiec
Extremalny Komputerowiec
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 28 Mar 2012, 13:39
Posty: 4878
Post Re: jakość serwisu gwarancyjnego
Żaden sklep nie ucieka od kruczków prawnych bo takich nie ma. Renoma sklepu może być istotna przy reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową bo wtedy nie rozmawiasz z producentem tylko ze sklepem. Sklep nie jest gwarantem i nie jest w stanie wpłynąć na producenta sprzętu.

_________________
Szukasz pomocy z wyborem laptopa dla siebie? >> Napisz do mnie tutaj <<
Intel i5 @4.8GHz ~ 16GB DDR3 ~ GTX970 ~ Vertex4 128GB + Plextor M6S ~ Fractal Define R4
AMD PII X4 955@4.0GHz ~ 8GB DDR3 ~ GTX760 ~ Samsung F3 ~ Elite430
Lenovo Y510p i7-4700MQ ~ 8GB DDR3 ~ Plextor 128GB ~ GT755M
Dell Vostro 3560 i7-3612QM ~ 16GB DDR3 ~ M5M 128GB
Acer E1-570G i3-3217U ~ 4GB DDR3 ~ GT740


Sob 25 Paź 2014, 11:00
Profil
początkujący użytkownik
początkujący użytkownik

Rejestracja: Sob 29 Mar 2014, 17:40
Posty: 88
Post Re: jakość serwisu gwarancyjnego
Widzisz, możesz wysłać sprzęt do serwisu gwarancyjnego na swój koszt, albo iść z nim do sprzedawcy. Albo płacisz i jest szybciej, albo darmocha plus tydzień do dwóch w realizacji. Karta ma gwarancję producenta, sprzedawca nie może w niej grzebać bo ją stracisz. Zapytam od razu, jaki to model karty i od którego producenta?


Sob 25 Paź 2014, 13:06
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Sob 25 Paź 2014, 01:26
Posty: 4
Post Re: jakość serwisu gwarancyjnego
MSI 280x - z 2 wentylatorami


Sob 25 Paź 2014, 15:24
Profil
Extremalny Komputerowiec
Extremalny Komputerowiec
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Sie 2014, 17:35
Posty: 7785
Post Re: jakość serwisu gwarancyjnego
wat napisał(a):
Widzisz, możesz wysłać sprzęt do serwisu gwarancyjnego na swój koszt, albo iść z nim do sprzedawcy. Albo płacisz i jest szybciej, albo darmocha plus tydzień do dwóch w realizacji. Karta ma gwarancję producenta, sprzedawca nie może w niej grzebać bo ją stracisz. Zapytam od razu, jaki to model karty i od którego producenta?

Trzeba pisać do producenta i wtedy dostajemy nr (płatnika) który podajemy kurierowi i nic nie płacimy.

_________________
Zestawienie polecanych laptopów i ultrabooków ✅
Nie wiesz która seria jest najlepsza, który model jest najnowszy? Napisz na mój e-mail :thumright:
GG:47751279


Nie 26 Paź 2014, 14:17
Profil WWW
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Sob 25 Paź 2014, 01:26
Posty: 4
Post Re: jakość serwisu gwarancyjnego
Mam nauczkę na przyszłość, że reklamując towar nawet w wydawałoby się renomowanej sieci, należy korzystać z niezgodności towaru z umową.
Wynika z tego jeszcze 1 - jeżeli zamierzamy korzystać z gwarancji domyślnie posuwanej przez sprzedawcę - gwarancje producenta, nie warto dopłacą by kupić w "dobrym" sklepie - warto poszukać wtedy najniższej ceny, ponieważ w razie reklamacji procedura będzie dokładnie taka sama (sprzedawca zrzuci wszystko na producenta).


Nie 26 Paź 2014, 16:19
Profil
początkujący użytkownik
początkujący użytkownik

Rejestracja: Sob 29 Mar 2014, 17:40
Posty: 88
Post Re: jakość serwisu gwarancyjnego
Przy powołaniu się na niezgodność towaru z umową sklep ma dwa tygodnie nie na dopełnienie całej procedury, a na decyzję dla klienta - czekałbyś więc mniej więcej tyle samo. Jeśli chodzi zaś o gwarancję, wcale nie musieli jej przyjmować tylko odesłać cię na door2door. Niejeden sklep odmówił mi pośredniczenia w gwarancji, więc nie są to jakieś egzotyczne, odosobnione przypadki. Nie dziwię ci się w sumie, że się wściekasz. Po prostu wiele to mówi o serwisie kart MSI.


Pon 27 Paź 2014, 13:06
Profil
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 01 Wrz 2002, 11:00
Posty: 7665
Post Re: jakość serwisu gwarancyjnego
devega, z naszych informacji wynika, że Twoja reklamacja jest w trakcie realizacji i już jeszcze w tym tygodniu powinieneś otrzymać od nas informację o dalszych krokach w tej sprawie.

_________________
- Specjalne rabaty dla użytkowników forum
- Promocje, konkursy, kody rabatowe x-kom
- Kanał YouTube x-kom

Oficjalne konto sklepu internetowego, wpisy mogą mieć charakter reklamowy.


Wto 28 Paź 2014, 13:26
Profil WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.   [ 10 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Internetowy sklep komputerowy X-KOM posiada w ofercie komputery stacjonarne i notebooki renomowanych producentów. Sprzedajemy tanie laptopy, oprogramowanie oraz wysokiej jakości sprzęt elektroniczny. Jeśli chcesz kupić dobry laptop w atrakcyjnej cenie, to jesteś we właściwym miejscu. Potrzebny Ci laptop do gier? Zapoznaj się z naszym asortymentem. Znajdziesz u nas nie tylko laptop dla gracza, ale również laptop dla grafika, czy studenta. Oferujemy fachowe doradztwo w zakresie doboru notebooków odpowiadających oczekiwaniom Klientów. Gwarantujemy szeroki wachlarz produktów, profesjonalną obsługę i terminową realizację zamówień. Istnieje możliwość bezpośredniego odbioru towaru. Posiadamy sieć salonów zlokalizowanych w całej Polsce.