forum.X-KOM.PL https://forum.x-kom.pl/ |
|
jakość serwisu gwarancyjnego https://forum.x-kom.pl/viewtopic.php?f=35&t=7465 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | devega [ Sob 25 Paź 2014, 01:46 ] |
Temat postu: | jakość serwisu gwarancyjnego |
Chciałbym podzielić się moimi doświadczeniami z serwisem gwarancyjnym x-kom salon w Warszawie Reduta. W dniu 02.09.2014 udałem sie do serwisu celem reklamacji karty graficznej zakupionej w grudniu 2013 z 3 letnią gwarancją za kwotę ponad 1200 zł. Karta miała zatarty wentylator oraz zawieszała komputer (pewnie z tego powodu). Poinformowano mnie, że reklamacja będzie trwała 2-3 tygodnie, max 4. Po miesiącu zacząłem dzwonić do serwisu, z zapytaniem co z moją kartą. Kilkukrotnie byłęm zapewniany że jestem I w kolejce i zaraz otrzymam naprawioną lub nową kartę. Kilka dni temu moja frustracja spowodowana prawie 2 miesiecznym (!) oczekiwaniem sięgnęła zenitu i zapytałem wprost jak to się ma do praw konsumentów, dobrego imienia firmy, itp. Pani z infolinii poinformowała mnie, że niestety nie mam prawa oczekiwać naprawy w 2 czy 4 tygodnie i muszę grzecznie czekać (ile? jeszcze kolejne 2 miesiące?), ponieważ nie wybrałem opcji reklamacji niezgodności towaru z umową (tu są terminy do 2 tygodni na stanowisko serwisu), tylko zwykłą reklamację w serwisie producenta. Mam tutaj żal do pracownika X-ko, że nie poinformował mnie o tej II formie reklamacji. Uznałem, że skoro twierdził, że kartę otrzymam w 2 tygodnie, a w skrajnych przypadkach w 4 to tak będzie. Na ten moment moja sytuacja wygląda tak, że nie wiem nawet czy reklamacja została / zostanie uznana - pani z infolini wiedziała tylko że karta została wysłana do serwisu zewnętrznego i "nie ma wpływu co będzie dalej". Korzystając z okazji chciałbym zapytać, czy w skrajnej sytuacji mogę czekać na naprawę np.rok - a x-kom powie, że to wina serwisu zewnętrznego, a nie jego sprawa? EDIT Dodam tylko, że do tego momentu byłem wieloletnim zadowolonym klientem x-kom... |
Autor: | kaijitsu [ Sob 25 Paź 2014, 09:00 ] |
Temat postu: | Re: jakość serwisu gwarancyjnego |
Po pierwsze sklep X-KOM nie jest serwisantem ani gwarantem sprzętu. Karta graficzna trafiła do producenta i to od niego zależy w jakim czasie uwinie się z naprawą. Sklep nie ma nic do tego, on jest tylko pośrednikiem w wysyłce sprzętu/ |
Autor: | devega [ Sob 25 Paź 2014, 10:55 ] |
Temat postu: | Re: jakość serwisu gwarancyjnego |
Podobną informację jak wyżej usłyszałem na infolinii. Mam nadzieję, że nie jest to oficjalne stanowisko x-kom, gdyż oznaczałoby to że nie ma znaczenia, gdzie kupię sprzęt - w takim przypadku nie ma znaczenia renoma sprzedawcy, tylko cena. Wydawało mi się, że duży, renomowany sklep bierze odpowiedzialność za to co sprzedaje i ma wpływ na swoich dostawców. A wychodzi, że woli uciekać się do kruczków prawnych. |
Autor: | kaijitsu [ Sob 25 Paź 2014, 11:00 ] |
Temat postu: | Re: jakość serwisu gwarancyjnego |
Żaden sklep nie ucieka od kruczków prawnych bo takich nie ma. Renoma sklepu może być istotna przy reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową bo wtedy nie rozmawiasz z producentem tylko ze sklepem. Sklep nie jest gwarantem i nie jest w stanie wpłynąć na producenta sprzętu. |
Autor: | wat [ Sob 25 Paź 2014, 13:06 ] |
Temat postu: | Re: jakość serwisu gwarancyjnego |
Widzisz, możesz wysłać sprzęt do serwisu gwarancyjnego na swój koszt, albo iść z nim do sprzedawcy. Albo płacisz i jest szybciej, albo darmocha plus tydzień do dwóch w realizacji. Karta ma gwarancję producenta, sprzedawca nie może w niej grzebać bo ją stracisz. Zapytam od razu, jaki to model karty i od którego producenta? |
Autor: | devega [ Sob 25 Paź 2014, 15:24 ] |
Temat postu: | Re: jakość serwisu gwarancyjnego |
MSI 280x - z 2 wentylatorami |
Autor: | FxJ [ Nie 26 Paź 2014, 14:17 ] |
Temat postu: | Re: jakość serwisu gwarancyjnego |
wat napisał(a): Widzisz, możesz wysłać sprzęt do serwisu gwarancyjnego na swój koszt, albo iść z nim do sprzedawcy. Albo płacisz i jest szybciej, albo darmocha plus tydzień do dwóch w realizacji. Karta ma gwarancję producenta, sprzedawca nie może w niej grzebać bo ją stracisz. Zapytam od razu, jaki to model karty i od którego producenta? Trzeba pisać do producenta i wtedy dostajemy nr (płatnika) który podajemy kurierowi i nic nie płacimy. |
Autor: | devega [ Nie 26 Paź 2014, 16:19 ] |
Temat postu: | Re: jakość serwisu gwarancyjnego |
Mam nauczkę na przyszłość, że reklamując towar nawet w wydawałoby się renomowanej sieci, należy korzystać z niezgodności towaru z umową. Wynika z tego jeszcze 1 - jeżeli zamierzamy korzystać z gwarancji domyślnie posuwanej przez sprzedawcę - gwarancje producenta, nie warto dopłacą by kupić w "dobrym" sklepie - warto poszukać wtedy najniższej ceny, ponieważ w razie reklamacji procedura będzie dokładnie taka sama (sprzedawca zrzuci wszystko na producenta). |
Autor: | wat [ Pon 27 Paź 2014, 13:06 ] |
Temat postu: | Re: jakość serwisu gwarancyjnego |
Przy powołaniu się na niezgodność towaru z umową sklep ma dwa tygodnie nie na dopełnienie całej procedury, a na decyzję dla klienta - czekałbyś więc mniej więcej tyle samo. Jeśli chodzi zaś o gwarancję, wcale nie musieli jej przyjmować tylko odesłać cię na door2door. Niejeden sklep odmówił mi pośredniczenia w gwarancji, więc nie są to jakieś egzotyczne, odosobnione przypadki. Nie dziwię ci się w sumie, że się wściekasz. Po prostu wiele to mówi o serwisie kart MSI. |
Autor: | X-KOM.PL [ Wto 28 Paź 2014, 13:26 ] |
Temat postu: | Re: jakość serwisu gwarancyjnego |
devega, z naszych informacji wynika, że Twoja reklamacja jest w trakcie realizacji i już jeszcze w tym tygodniu powinieneś otrzymać od nas informację o dalszych krokach w tej sprawie. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |