forum.X-KOM.PL
https://forum.x-kom.pl/

Serwis centralny X-KOM - ignorowanie klienta
https://forum.x-kom.pl/viewtopic.php?f=35&t=9808
Strona 1 z 1

Autor:  Lobo [ Pon 21 Gru 2015, 15:32 ]
Temat postu:  Serwis centralny X-KOM - ignorowanie klienta

Komputer Lenovo Y50-70 i5-4210H/8GB/256 GTX960M zakupiłem w sklepie we Wrocławiu na początku sierpnia. Byłem bardzo zadowolony z zakupu, szybkość, wydajność tego komputera mnie zachwycała. Problemy zaczęły się po 3 miesiącach. W połowie listopada komputer odmówił posłuszeństwa, przy standardowym użytkowaniu coś huknęło, nagle się wyłączył i włączyć nie chciał. Dałem mu więc odpocząć przez noc, może to coś da, jednak bez reakcji. Znajomy ma komputer tej samej serii, więc sprawdziłem na jego komputerze zasilacz, działał. Więc to nie zasilacz uległ awarii, a komputer. Podjąłem więc decyzję że skorzystam z gwarancji i oddam komputer do serwisu X-KOM.
Komputer w poniedziałek sprawdzono, przyjęto, tego samego dnia odesłano do centralnego serwisu i choć Pan w sklepie zapowiadał termin nawet do 6 tygodni, to komputer był już do odbioru w piątek tego samego tygodnia, więc po paru dniach, nic tylko się cieszyć.

Rezultat: nieuwzględnione, usterka nie wykryta
Opis diagnozy:
Aktualizacja BIOS,
Test SSD – OK.
Test RAM – OK.
Prawidłowy rozruch sprzętu
Konserwacja układu chłodzenia

Czyli jak zrozumiałem komputer już w serwisie jakoś się włączył, zaktualizowano BIOS, wyczyszczono dysk z danych – których wcześniej nie byłem w stanie zgrać w związku z nagłą awarią. Nie wiem w jakim celu, skoro komputer prawidłowo się uruchomił. No ale utratę tych danych jakoś przetrawiłem. W ciągu następnych dwóch dni zająłem się instalacją oprogramowania i sterowników ze strony producenta. Jednak coś już wskazywało, że nie będę mógł się długo cieszyć ze sprzętu. Komputer osiągał dosyć wysokie temperatury przy zwykłym użytkowaniu. Włączenie kilku zakładek w przeglądarce powodowało występowanie wyższych temperatur niż jeszcze tydzień wcześniej po kilku godzinach gry w Wiedźmina 3, a nie zapominajmy że jednak jest to w jakimś calu komputer z serii gamingowej. Dziwiło mnie to tym bardziej, że wykonano konserwacje układu chłodzenia. Chciałem dać komputerowi trochę czasu, tym bardziej ze potrzebowałem go do pisania dyplomu, jednak nie była to jedyna usterka z jaką wrócił po serwisowaniu.

Gdy potrzebowałem podłączyć komputer do zasilania, komputer nie ładował się i wciąż był niepodłączony. Wyłączyłem go, po godzinie już się ładował. Jednak nie było to jednorazowe. W kolejnym dniu znów komputer nie był podłączony mimo fizycznego podłączenia go do zasilania. Ponownie sprawdziłem czy była to wina zasilacza, bądź kabla zasilającego wspomagając się laptopem znajomego, jednak u niego mój zasilacz działał, a w moim jego wciąż był ‘niepodłączony’.

Po tym grzaniu laptopa oraz losowej działalności zasilacza postanowiłem zgrać na dysk przenośny jeden plik Worda, który w ciągu tych dwóch dni udało mi się napisać pracy dyplomowej. Jednak mimo kilkusekundowego przesyłania wyciągnięty pendrive był rozgrzany do niesamowitych temperatur, podobnie powierzchnia komputera w okolicy lewego przycisku Ctrl, w którym to obszarze jak się okazuje znajduje się bateria. Komputer natychmiast wyłączyłem, bojąc się o jego przepalenie, dałem mu ostygnąć i zapakowałem do ponownego oddania na gwarancje.

Zadowolony z szybkości, jednak nie z wykonanej naprawy w serwisie X-KOM postanowiłem również skorzystać z Waszego sklepu. I tak 24.11.15 komputer został przyjęty na ponowne zgłoszenie reklamacyjne. Tutaj wszystko działo się już dużo wolniej, jednak równo po tygodniu, po sprawdzeniu w serwisie centralnym X-KOM, zmieniono status na Przekazane do serwisu zewnętrznego. Dzisiaj jest 21.12.2015 i komputer nadal przebywa w serwisie centralnym. Kontaktowałem się z pomocą techniczną mailowo, później telefonicznie w celu zapytania o to co się dzieję z moim laptopem, gdzie uzyskałem odpowiedź iż :

„Uprzejmie informujemy, iż dnia 1.12.2015 r. sprzęt został zgłoszony do serwisu firmy Lenovo celem wykonania niezbędnych napraw gwarancyjnych. Na chwilę obecną urządzenie nadal przebywa w serwisie spółki X-KOM, ponieważ oczekujemy na nadanie numeru zlecenia w serwisie gwaranta oraz wygenerowanie listu przewozowego. Jednocześnie informujemy, iż cały czas eskalujemy Pana zgłoszenie w serwisie producenta i staramy się przyspieszyć całą procedurę.”

Po kilku kolejnych dniach bez zmiany statusu, tym razem telefonicznie powiedziano mi dosłownie to samo, iż moja sprawa jest eskalowana i to jest niezależne od serwisu X-KOM, a to ze względu na okres świąteczny i dużo napraw w autoryzowanym serwisie ten czas się tak wydłużył. W związku z tym, że nie wierzyłem w prawdziwość tej informacji, postanowiłem samodzielnie wykonać telefon do pomocy technicznej serwisu Lenovo, w którym poinformowano mnie, że czas oczekiwania na wysłanie numeru listu przewozowego jest nie dłuższy niż 24 godziny, a w ekstremalnych przypadkach (gdy mają wątpliwość co do aktywnej gwarancji produktu) może wydłużyć się do 48 godzin.
Po poinformowaniu o tym Wasz serwis w kolejnej wiadomości mailowej zostałem już niestety zignorowany. Ale w dobrej wierze, chciałem dać jeszcze czas do poniedziałku aby sprawa ruszyła. Jako, że dzień dobiega ku końcowi a nie widać efektów tej Państwa eskalacji i zapewnianiu, iż do mojej sprawy zostanie dodany komentarz, który miał przyśpieszyć sprawę, postanowiłem zapytać poprzez infolinię pomocy technicznej Lenovo o mój laptop. Jak się okazało, wyszukując poprzez mój numer seryjny, bądź przez zapytania wysłane przez X-KOM, żadne takie zgłoszenie nie miało miejsca. Mimo Waszych zapewnień, iż wszystko przeprowadzane jest zgodnie z procedurą.

I jak nie czuć się tu oszukanym, okłamanym przez Państwa konsultantów. Mój komputer zwyczajnie w świecie został pominięty, nawet pomimo moich kilkukrotnych przypomnień nic nie zostało poczynione w celu załatwienia sprawy. Nic dziwnego, że zmuszony jestem pisać tutaj aby może coś ruszyło, skoro bezpośredni kontakt z pomocą X-KOM nie przynosi rezultatów. Komputer potrzebny mi jest zarówno do pracy jak i na uczelnie, tym bardziej że obecnie jestem w trakcie pisania pracy dyplomowej. Jednak od miesiąca komputer leży u Państwa i jeszcze nawet nie rozpoczęła się jego naprawa, która może byłaby zbędna, gdyby za pierwszym zgłoszeniem zajęto się nim tak jak trzeba.

Zabawnie brzmi posiadanie 24 miesięcznej gwarancji, skoro w chwili obecnej 1/24 czasu komputer był u Państwa, a nie wiadomo jeszcze jak długo będzie wymagał na naprawę. Macie naprawdę świetne ceny, jednak tracicie wielu klientów jak tylko okazuje się, że sprzęt jest awaryjny. Sam fakt odsyłania przez pracownika bezpośrednio do autoryzowanego serwisu, był dla mnie wstrząsający, jednak mogłem temu Panu wcześniej zaufać, to może nie zdążyłbym się tak zawieść na Państwa usługach.

Autor:  X-KOM.PL [ Wto 22 Gru 2015, 14:49 ]
Temat postu:  Re: Serwis centralny X-KOM - ignorowanie klienta

Lobo, zweryfikujemy Twoje zgłoszenie i skontaktujemy się z Tobą w tej sprawie.

Autor:  Lobo [ Wto 22 Gru 2015, 14:57 ]
Temat postu:  Re: Serwis centralny X-KOM - ignorowanie klienta

Służę pomocą

Numer zlecenia dla pierwszego zgloszenia: WR/39090/15
Numer obecnego, wciąż trwającego zlecenia: WR/40538/15

Autor:  X-KOM.PL [ Śro 23 Gru 2015, 14:02 ]
Temat postu:  Re: Serwis centralny X-KOM - ignorowanie klienta

Lobo, dziękujemy za przekazane informacje. Raz jeszcze przepraszamy za zaistniałą sytuację. Zgodnie z rozmową telefoniczną otrzymasz od nas nowy sprzęt :) Gdy tylko będzie on gotowy do odbioru poinformujemy Cie o tym.

Pozdrawiamy :)

Autor:  Lobo [ Nie 27 Gru 2015, 22:11 ]
Temat postu:  Re: Serwis centralny X-KOM - ignorowanie klienta

X-KOM.PL
Dziękuję za pomoc w rozwiązaniu sprawy. Nowy sprzęt jest już u mnie.
Temat do zamknięcia.

Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/