|
|
forum.X-KOM.PL
Forum sklepu komputerowego X-KOM
|
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Skracanie gwarancji producenta przez X-KOM?
Autor |
Wiadomość |
buhahapl
nowicjusz
Rejestracja: Wto 15 Sie 2017, 14:34 Posty: 3
|
Skracanie gwarancji producenta przez X-KOM?
Trochę w głowie mi się to nie mieści, ale opiszę po kolei co i jak... W 2015 kupiłem laptopa Acer za ponad 5000 PLN. X-KOM dołożył do niego dysk SSD M.2 Adata. Kilka dni temu, dołożony przez X-KOM dysk SSD padł (po kilku minutach pracy dysk przestawał być widoczny w systemie, wyskakiwał niebieski ekran, a instalator systemu widział go w rozmiarze 0.0 MB). Firma Adata daje 3 albo 5 letnią gwarancję na swoje dyski SSD.
I teraz najlepsze! Udałem się do salonu i jakież było moje zdziwienie, gdy dowiedziałem się że na dołożony dysk nie mam 3 letniej gwarancji! Gwarancja się skończyła, mimo iż nie minęło jeszcze 3 lata! Usłyszałem tylko że "taką mamy politykę gwarancyjną". Dodatkowo zadzwoniłem na infolinię i w rozmowie, miły Pan X (nie będę podawał nazwiska), wstępnie potwierdził niekorzystną dla mnie wersję i obiecał jeszcze oddzwonić (czego nie zrobił)...
Czekam na odpowiedź od kogoś z X-KOM, jak to jest że firma dodając DODATKOWE KOMPONENTY do zestawów, DZIAŁA NA SZKODĘ SWOICH KLIENTÓW, pozbawiając ich gwarancji udzielanych przez producentów sprzętu?
wk
|
Wto 15 Sie 2017, 14:56 |
|
|
Blazer
Extremalny Komputerowiec
Rejestracja: Pon 03 Kwi 2017, 18:02 Posty: 4429
|
Re: Skracanie gwarancji producenta przez X-KOM?
Moim zdaniem nie do końca masz rację ze swoimi oskarżeniami. Trzeba by wyróżnić dwa przypadki zakupu laptopa: Sytuacja I Kupujemy Laptopa z zainstalowanym dyskiem SSD, czyli na fakturze jest jedna pozycja za określoną kwotę np: Laptopa xxxx/I3/8GB/500GB+240GB/Win10 5000zł. Wtedy mamy dwa lata gwarancji (jeżeli nie określono inaczej) na laptopa i nie ma tu nic do rzeczy, że na pamięci ram gwarancja producenta jest dożywotnia, dysk HDD ma 5 lat, a SSD 3 lata, gdyż kupujemy przedmiot który stanowi jedną całość-nie można go rozpatrywać jako poszczególne części. Sytuacja II Kupujemy laptopa i dokupujemy do niego dysk SSD wtedy na fakturze mamy dwie pozycje: Laptopa xxxx/I3/8GB/500GB/Win10 4500zł. Dysk SSD XXXX 240GB 500zł Wówczas mamy dwa lata gwarancji na laptopa (jeżeli nie określono inaczej) i tyle lat gwarancji na dysk SSD ile daje producent sprzętu.
Pamiętać też trzeba, że gwarancja o której jest mowa jest gwarancją producenta, a nie sklepu.
Nie wiem o którym przypadku mowa, mógłbyś też podać model dysku.
|
Wto 15 Sie 2017, 19:12 |
|
|
buhahapl
nowicjusz
Rejestracja: Wto 15 Sie 2017, 14:34 Posty: 3
|
Re: Skracanie gwarancji producenta przez X-KOM?
Zestaw producenta to Acer VN7-591G, w którym fabrycznie jest zamontowany zwykły HDD 1000GB. X-KOM dołożył do tego SDD 256GB M.2 SP900. Na fakturze jest jedna pozycja: VN7-591G i7/8GB/256+1000/Win8/GTX960M. Dysk jest w wersji BOX (dostałem pudełko). I teraz chciałbym skorzystać z 3-letniej gwarancji. Pytanie jak??? Ja wiem, że przy kupowaniu czegokolwiek, trzeba być szczególnie uważnym i podejrzliwym (nawet w jeśli kupujemy w renomowanym sklepie). Czytać fora komputerowe, prawnicze i konsumenckie. Tyle że NIKT ze sprzedawców nie poinformował mnie przy zakupie, że dokładając coś w momencie sprzedaży będę WYDYMANY na gwarancji producenta...
Powiem tyle - bardzo nieładnie! A dysk jest "zużyty" w 10% (7TB zapisanych).
|
Wto 15 Sie 2017, 19:33 |
|
|
FxJ
Extremalny Komputerowiec
Rejestracja: Sob 23 Sie 2014, 17:35 Posty: 7785
|
Re: Skracanie gwarancji producenta przez X-KOM?
_________________Zestawienie polecanych laptopów i ultrabooków ✅Nie wiesz która seria jest najlepsza, który model jest najnowszy? Napisz na mój e-mail GG:47751279
|
Wto 15 Sie 2017, 20:07 |
|
|
buhahapl
nowicjusz
Rejestracja: Wto 15 Sie 2017, 14:34 Posty: 3
|
Re: Skracanie gwarancji producenta przez X-KOM?
Dzięki, Zadzwonię jeszcze raz na infolinię X-KOM. Domyślam się że gdyby na fakturze była osobna pozycja do dysku SSD, to nie byłoby problemu...
Zastanawiam się czemu po prostu tak nie robią, tylko niczemu nieświadomy klient zostaje na lodzie!
Poczekam 2 dni i napiszę/zadzwonię bezpośrednio do ADATA, tylko pytanie, co z dokumentem sprzedaży? Może jakiś dokument od X-KOM, że dnia tego i tego założyli dysk SSD o numerze seryjnym do komputera i ów dysk jest ujęty sumarycznie na fakturze xx/xxxx na pozycji x. Panowie i panie z X-KOM, czekam na jakieś sugestie - co robić...?
wk
|
Wto 15 Sie 2017, 20:44 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 86 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|