forum.X-KOM.PL https://forum.x-kom.pl/ |
|
Reklamacja Laptopa RWA/32608/18 https://forum.x-kom.pl/viewtopic.php?f=41&t=12932 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | rafalB [ Wto 13 Mar 2018, 21:59 ] |
Temat postu: | Reklamacja Laptopa RWA/32608/18 |
Witam, Od razu powiem że spokojny nie jestem po tym co napisał mi x-kom. Laptop HP omen 15 cali właśnie popsuł mi się 3 raz. ( 2 razy padła płyta główna ) i najprawdopodobniej teraz też się spaliła/popsuła. Jednak zamian zachować się jak na sklep przystało i uznać reklamację ( i zwrócić mi pieniądze ) x-kom umywa ręce. Twierdzi że HP mi naprawi laptop który w przeciągu 6 miesięcy( 3,5 użytkowania bo resztę był w naprawie ) popsuł się 3 razy..... Mam już tego dosyć. Proszę o pomoc i interwencje w tej sprawie. To co napisał x-kom. Cytuj: W odpowiedzi na Pana zgłoszenie z dnia 09 marca 2018 r. w imieniu spółki x-kom informuję, iż reklamacja tytułem rękojmi konsumenckiej została uznana za zasadną. Uzasadnienie. Spółka x-kom zobowiązujesię tym samym doprowadzić Pana urządzenie do stanu zgodnego z umową poprzez skuteczną naprawę laptopa HPOMEN i7-7700HQ/16GB/1TB/Win10 GTX1060. Przepisy kodeksu cywilnego 1 dają kupującemu swobodę wyboru roszczenia, którego realizacji będzie domagał się od sprzedawcy. Zwrócić należy jednak uwagę, że obowiązek sprzedawcy w zakresie realizacji roszczenia zgłoszonego przez kupującego powinien uwzględniać art. 561 § 3 k.c. Sprzedający będzie mógł uchylić się więc od obowiązku realizacji roszczenia kupującego w przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w przedmiotowym przepisie." (Ustawa o prawach konsumenta -komentarz -Redakcja Naukowa Monika Namysłowska, Dominik Lubasz). W związku z powyższym sprzedawca odmówił wymiany towaru na nowy lub zwrotu gotówki, jednocześnie podejmując decyzję odnośnie naprawy, gdyż zdaniem spółki x-kom doprowadzenie towar do stanu zgodnego z umową nie narazi sprzedawcę na nadmierność kosztów. Prawo Konsumenta do żądania odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny w ramach pierwszej reklamacji z tytułu rękojmi jest ograniczone. Na początku obie strony powinny dążyć do tego, aby umowa była kontynuowana, a reklamacja została uwzględniona przez przywrócenie towaru do stanu zgodnego z umową w drodze bezpłatnej naprawy. "W związku z powyższym sprzedawca odmówił wymiany towaru na nowy lub zwrotu gotówki", ( sprzedawce czyli x-kom ) Niech was nie zwiedzie że HP odmówił. W tej sprawie sprzedawcą jest x-kom! |
Autor: | Blazer [ Wto 13 Mar 2018, 22:50 ] |
Temat postu: | Re: Reklamacja Laptopa RWA/32608/18 |
Cytuj: (...)Prawo Konsumenta do żądania odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny w ramach pierwszej reklamacji z tytułu rękojmi jest ograniczone. (...) Z powyższego wynika, że jest to pierwsza reklamacja z tytułu rękojmi więc w czym problem? |
Autor: | rafalB [ Śro 14 Mar 2018, 10:35 ] |
Temat postu: | Re: Reklamacja Laptopa RWA/32608/18 |
W podejściu do klienta. W tym, że nowy Laptop popsuł się 3 razy w przeciągu niecałych 6 miesiącach. Konsultanci ( na infolinii ) namawiają na zgłaszanie problemów bezpośrednio do producenta ( HP ) by było szybciej. Sprzedawcy w sklepie to samo. Tylko teraz się okazuje, że gdybym za pierwszym razem złożył rękojmię to już bym miał kasę w portfelu. Nie mam pretensji do Hp tylko do was,bo chce odzyskać kasę a Wy mówicie „ w czym problem ”. Widocznie to norma u was. |
Autor: | Blazer [ Śro 14 Mar 2018, 10:54 ] |
Temat postu: | Re: Reklamacja Laptopa RWA/32608/18 |
Nie jestem pracownikiem sklepu, tylko użytkownikiem forum więc mojej wypowiedzi nie możesz traktować jako stanowiska sklepu. Dziwię się że masz pretensje do X-kom, a nie do HP, przecież sklep nie produkuje i nie projektuje tych laptopów. Masz możliwość skorzystania z rękojmi i z gwarancji. O ile dobrze rozumiem do tej pory korzystałeś z tej drugiej w której sklep tak naprawdę nie był stroną. Jeżeli teraz skorzystałeś z rękojmi, to przecież sprzedawca też ma prawo mieć swoje procedury (tym bardziej że działa zgodnie z prawem, co przytoczyłeś w swojej wypowiedzi). Rozumiem natomiast, że możesz (delikatnie mówiąc) być zdenerwowany, że nie masz sprawnego sprzętu. Pozdrawiam |
Autor: | X-KOM.PL [ Śro 14 Mar 2018, 16:17 ] |
Temat postu: | Re: Reklamacja Laptopa RWA/32608/18 |
rafalB, bardzo nam przykro z powodu zaistniałej sytuacji. Jest to pierwsza reklamacja z tytułu rękojmi, dlatego mamy możliwości doprowadzenia urządzenia do stanu zgodnego z umową. Wcześniejsze naprawy były wykonywane w zakresie reklamacji z tytułu gwarancji. Byliśmy jedynie pośrednikiem między Tobą a autoryzowanym serwisem producenta. Rozumiemy jednak Twoją sytuację, dlatego będziemy się starać, by notebook został jak najszybciej naprawiony. Na bieżąco będziemy też informować o kolejnych etapach reklamacji. Mamy nadzieję, że wszystko uda się jak najsprawniej załatwić a sprzęt będzie już działał bez zarzutu |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |