laptopy notebooki - komputerowy sklep internetowy
forum.X-KOM.PL
Forum sklepu komputerowego X-KOM
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: Sob 27 Kwi 2024, 21:54



Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 10 posty(ów) ] 
 Porada w/s reklamacji sprzętu. 
Autor Wiadomość
początkujący użytkownik
początkujący użytkownik

Rejestracja: Pią 08 Lut 2013, 15:39
Posty: 66
Post Porada w/s reklamacji sprzętu.
Drodzy współforumowicze.

Jak widzę na forum, w przypadku wad sprzętu, większość z Was korzysta z uprawnień wynikających z gwarancji. Wiąże się to z kontaktem z firmą Retail Service (co podobno jest utrudnione) a także z koniecznością pokrycia kosztów transportu sprzętu do serwisu w Piasecznie.

Zalecam Wam jednak skorzystanie z innej możliwości, dla Was lepszej, o której nie zostaliście poinformowani przez X-kom.

Chodzi mianowicie o "rękojmie konsumencką". Często uprawnienia z gwarancji są korzystniejsze niż z rękojmi (np. serwis door-to-door) jednak w przypadku tej konkretnej gwarancji, tak nie jest. Przeczytacie o niej tutaj (albo w innych miejscach, np. na stronie Federacji Konsumentów): http://www.net4lawyer.com/openlaw/wikka ... onsumencka

Procedura wygląda następująco:
- udajemy się do sklepu X-kom
- zgłaszamy wadę sprzętu
- określamy jakie jest nasze żądanie (realnie - naprawa/wymiana)
- oddajemy sprzęt i pobieramy potwierdzenie zdania sprzętu.

Pamiętajcie - tylko od Was zależy, czy wybierzecie realizację uprawnień z gwarancji czy z rękojmi konsumenckiej, a x-kom odmówić Wam nie może jeżeli wybierzecie zaproponowaną przezemnie drogę z pominięciem gwarancji. Jeżeli jednak x-kom nie chciałby przyjąć sprzętu, żądajcie odmowy na piśmie. Z taką odmową udajecie się do pobliskiego dla Was rzecznika konsumentów, bądź przesyłacie ciepły anonim do

ADRES INTERNETOWY NARUSZAŁ REGULAMIN FORUM. ODNOSIŁ DO FIRMY OFERUJĄCEJ WŁASNE USŁUGI.


Pią 08 Lut 2013, 17:09
Profil
początkujący użytkownik
początkujący użytkownik

Rejestracja: Pią 08 Lut 2013, 15:39
Posty: 66
Post Re: Porada w/s reklamacji sprzętu.
ohohoho... x-kom poruszony, cenzurka leci :) link był do towarzystwa lexus - które nie jest firmą tylko stowarzyszeniem (!) ochrony praw konsumentów. Konsumenci - znajdziecie sobie przez Google. Ewentualnie można słać ciepłe donosiki do UOKiKu gdyby jednak firma odmówiła realizacji przewidzianych prawem roszczeń.

Aha - drogi x-komie, proszę nie mieć mi za złe że reedukuję społeczeństwo, to i im i wam ułatwi (was zmotywuje może do negocjowania ludzkich warunków gwarancji). Do Was nic nie mam a nawet jestem mocno wdzięczny za umożliwienie mi zakupu samuraja (mimo że jakieś tam problemy są z niedopracowanym softem) w więcej niż niezłej cenie :)


Pią 08 Lut 2013, 17:50
Profil
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 01 Wrz 2002, 11:00
Posty: 7675
Post Re: Porada w/s reklamacji sprzętu.
piecho napisał(a):
ohohoho... x-kom poruszony, cenzurka leci :) link był do towarzystwa lexus - które nie jest firmą tylko stowarzyszeniem (!) ochrony praw konsumentów. Konsumenci - znajdziecie sobie przez Google. Ewentualnie można słać ciepłe donosiki do UOKiKu gdyby jednak firma odmówiła realizacji przewidzianych prawem roszczeń.

Aha - drogi x-komie, proszę nie mieć mi za złe że reedukuję społeczeństwo, to i im i wam ułatwi (was zmotywuje może do negocjowania ludzkich warunków gwarancji). Do Was nic nie mam a nawet jestem mocno wdzięczny za umożliwienie mi zakupu samuraja (mimo że jakieś tam problemy są z niedopracowanym softem) w więcej niż niezłej cenie :)


Wymienione stowarzyszenie świadczy również usługi w znajdowaniu luk w regulaminach/prawie.

_________________
- Specjalne rabaty dla użytkowników forum
- Promocje, konkursy, kody rabatowe x-kom
- Kanał YouTube x-kom

Oficjalne konto sklepu internetowego, wpisy mogą mieć charakter reklamowy.


Pią 08 Lut 2013, 18:01
Profil WWW
początkujący użytkownik
początkujący użytkownik

Rejestracja: Pią 08 Lut 2013, 15:39
Posty: 66
Post Re: Porada w/s reklamacji sprzętu.
Bzdura - nie świadczy - nie prowadzi działalności gospodarczej i nie jest przedsiębiorcą co w prosty sposób każdy może sprawdzić poprzez Ministerstwo Sprawiedliwości. Prowadzi za to działalność statutową polegającą m.in. na promocji świadomości prawnej i ochronie praw konsumentów. A przy okazji - nawet gdyby prowadziło, to przypominam że DG stowarzyszenia nie może mieć celu zarobkowego innego niż finansowanie działalności statutowej. Nie kpijcie tylko dostosujcie się do przepisów prawa - i wasze umowy z gwarantami też. Nędznie wynegocjowaliście to teraz nie dziwcie się, że klienci skorzystają nie z gwarancji tylko z rękojmi i to wy będziecie mieli problem.


Pią 08 Lut 2013, 18:31
Profil
Komputerowiec
Komputerowiec

Rejestracja: Wto 04 Gru 2012, 20:25
Posty: 320
Post Re: Porada w/s reklamacji sprzętu.
X-KOM generalnie nie lubi brać odpowiedzialności za sprzedany towar. Zawsze się będzie czymś zasłaniał, i wprowadzał innych klientów w błąd. Taki biznes, jakby się na wszystko godzili nie mieli by pewno takich zysków. Ale ja myślę że urzędy nauczą X-KOM polskiego prawa :)


Pią 08 Lut 2013, 19:19
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Czw 08 Lis 2012, 22:56
Posty: 45
Post Re: Porada w/s reklamacji sprzętu.
Jak nie prowadzi działalności jak sami na stronie piszą :D.


Załączniki:
lalala.jpg
lalala.jpg [ 79.99 KiB | Obejrzany 5904 razy ]
Pon 11 Lut 2013, 13:13
Profil
początkujący użytkownik
początkujący użytkownik

Rejestracja: Wto 30 Paź 2012, 12:35
Posty: 90
Post Re: Porada w/s reklamacji sprzętu.
prowadzenie działalności nie jest tym samym co działalność gospodarcza. DG jest prowadzona w celu osiągnięcia zysków :-) Działalność może być różna, np charytatywna,


Pon 11 Lut 2013, 15:20
Profil
początkujący użytkownik
początkujący użytkownik

Rejestracja: Pią 08 Lut 2013, 15:39
Posty: 66
Post Re: Porada w/s reklamacji sprzętu.
Mów ludziom jak mogą poprawić swój los a zrównają cię z gruntem.

Dziękuję Kamikadze - it's true. Stowarzyszenie nie może działać w celu osiągnięcia zysków, może co najwyżej prowadzić DG w celu realizacji celów statutowych. Tak czy siak, Lexus nie prowadzi nawet DG: ems.ms.gov.pl / krs


Pon 11 Lut 2013, 16:10
Profil
początkujący użytkownik
początkujący użytkownik

Rejestracja: Pon 12 Lis 2012, 18:20
Posty: 52
Post Re: Porada w/s reklamacji sprzętu.
piecho napisał(a):
Mów ludziom jak mogą poprawić swój los a zrównają cię z gruntem...

Bo niektórzy przyuczeni do bierności, bez chęci poznania... i własnego życia układania...
Żyją w zadowoleniu... Bo ktoś... im wmówił, że tak ma być...
I każde działanie, różne od tego co znają... tworzy w nich dysonans poznawczy...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dysonans_poznawczy


Pon 11 Lut 2013, 16:52
Profil
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 01 Wrz 2002, 11:00
Posty: 7675
Post Re: Porada w/s reklamacji sprzętu.
Pełny regulamin naszego sklepu, znajdziecie pod adresem http://www.x-kom.pl/regulamin.

_________________
- Specjalne rabaty dla użytkowników forum
- Promocje, konkursy, kody rabatowe x-kom
- Kanał YouTube x-kom

Oficjalne konto sklepu internetowego, wpisy mogą mieć charakter reklamowy.


Pon 11 Lut 2013, 17:50
Profil WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.   [ 10 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 51 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Internetowy sklep komputerowy X-KOM posiada w ofercie komputery stacjonarne i notebooki renomowanych producentów. Sprzedajemy tanie laptopy, oprogramowanie oraz wysokiej jakości sprzęt elektroniczny. Jeśli chcesz kupić dobry laptop w atrakcyjnej cenie, to jesteś we właściwym miejscu. Potrzebny Ci laptop do gier? Zapoznaj się z naszym asortymentem. Znajdziesz u nas nie tylko laptop dla gracza, ale również laptop dla grafika, czy studenta. Oferujemy fachowe doradztwo w zakresie doboru notebooków odpowiadających oczekiwaniom Klientów. Gwarantujemy szeroki wachlarz produktów, profesjonalną obsługę i terminową realizację zamówień. Istnieje możliwość bezpośredniego odbioru towaru. Posiadamy sieć salonów zlokalizowanych w całej Polsce.