laptopy notebooki - komputerowy sklep internetowy
forum.X-KOM.PL
Forum sklepu komputerowego X-KOM
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: Wto 16 Kwi 2024, 22:26



Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
 Telefon oddany na gwarancje 2 odmowy naprawy 
Autor Wiadomość
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Wto 07 Kwi 2015, 19:00
Posty: 1
Post Telefon oddany na gwarancje 2 odmowy naprawy
Telefon BB z10 zakupiłem 8 sierpnia 2014r. Tego samego dnia spadł mi na ziemię i uszczerbnął się jeden z boków przy wyświetlaczu.
W drugiej połowie lutego tego roku telefon dosyć często się nagrzewał, oraz sporadycznie występowały problemy z działaniem wifi oraz sieci komórkowej (Teraz uświadomiłem sobie że te 3usterki zaczęły występować po aktualizacji softu bodajże po 19lutym, czego nie zauważyłem wcześniej.)
Ale telefon oddałem na gwarancje głównie z powodu trzeszczącego głośnika przez co nie mogłem prowadzić rozmów.

Telefon oddałem na gwarancję w x-Kom 7 marca br. gdzie gwarancja nie została uwzględniona.
Cytuj:
Rezultat zlecenia:

nieuwzględnione, usterka mechaniczna

Uzasadnienie:

Odmowa naprawy gwarancyjnej wynikająca z niewłaściwego użytkowania sprzętu - uderzenie na jednym z boków. Uszkodzenie mechaniczne ma pośredni lub bezpośredni wpływ na opisywaną usterkę urządzenia. Do protokołu dołączono zdjęcia jednoznacznie wskazujące uszkodzenie mechaniczne.


Dnia 23 marca br. ponownie złożyłem reklamacje z odwołaniem, oraz preferowanym sposobem realizacji czyli naprawą, bądź wymianą.

Cytuj:
..........
...........
........ Poznań, dnia 23.03.2015 r.
Serwis X-KOM


Sprawa: odwołanie od decyzji nieuznającej reklamacji

Nieuwzględnienie reklamacji zostało wydane dnia 16.03.2015 roku i dotyczyło Smartfon-u Blackberry Z10, numer seryjny: ......................., zakupionego 08.08.2014 roku. Powodem odmowy naprawy gwarancyjnej było stwierdzenie, że wada sprzętu nastąpiła z niewłaściwego użytkowania sprzętu - uderzenie na jednym z boków, co ma ma pośredni lub bezpośredni wpływ na opisywaną usterkę urządzenia.

Wnoszę o:
1. Uchylenie wskazanej decyzji,
2. Ponowne prawidłowe rozpatrzenie reklamacji.

UZASADNIENIE
Uważam, że odmowa nie została uzasadniona, ponieważ stwierdzenie, że uderzenie ma pośredni lub bezpośredni wpływ na wady urządzenia nie jest jednoznaczne.

Uderzenie na jednym z boków telefonu nastąpiło w dniu jego zakupu, co moim zdaniem nie miało wpływu na wystąpienie usterek (trzeszczący głośnik uniemożliwiający poprawną rozmowę, problemy z działaniem modułu Wi-Fi, nadmierne nagrzewanie się sprzętu, problemy z zasięgiem sieci komórkowej), które pojawiły się dopiero po siedmiu miesiącach jego użytkowania.
Dodam że usterki takie występują również u innych użytkowników tego smartfonu, co opisane jest na forach dla tego sprzętu.

Wskazana wada wystąpiła w okresie 7 miesięcy od daty dokonania zakupu. Przepisy mówią aż o 2 letnim okresie rękojmi. Tym samym można stwierdzić, że ustawodawca zakłada iż sprzedawany towar powinien charakteryzować się właściwościami i jakością, jakie pozwolą na jego prawidłowe użytkowanie przez co najmniej ten okres.


Proszę o powtórne rozpatrzenie mojej reklamacji.

Z Poważaniem
....................


Tym razem ponownie reklamacja została nieuwzględniona, "reklamacja bezzasadna"

Cytuj:
W odpowiedzi na Pana reklamację z dnia 23marca 2015r., spółka X-KOM uprzejmie informuje, że uznaje Pana reklamację tytułem niezgodnoś
ci towaru z umową sprzedaży za bezzasadną i odmawia spełnienia Pana roszczeń, ponieważ nie znajduje ku temu żadnych podstaw prawnych.
Uzasadnienie.
1.
Reklamowany produkt został zakupiony w dniu 8 sierpnia 2014r., zatem objęty ochroną na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego, a nie ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta(rękojmi), która to ma zastosowanie do produktów zakupionych po 25 grudnia 2014r.
2.
Poprzednia reklamacja, której nadano numer PO/07374/15, była reklamacją z tytułu gwarancji.
3.
W reklamowanym urządzeniu stwierdzono mechaniczne uszkodzenie, co miało bezpośredni oraz pośredni wpływ na zgłaszane usterki.
4.
Zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego, jeśli niezgodność została stwierdzona po ponad 6 miesiącach od zakupu, to na Kliencie spoczywa obowiązek udowodnienia, iż niezgodność istniała w momencie wydania produktu, czego Pan nie uczynił w swoim piśmie.
W związku z powyższym, spółka X-KOM informuje jak na wstępie swojego pisma o bezzasadności reklamacji, a zarazem odmawia spełnienia Pana roszczeń.
Jednocześnie mamy nadzieję, iż powyższe wyjaśnienia uzna Pan za wystarczające w niniejszej sprawie


Wolę żeby to serwis naprawił mi telefon, aby mieć jeszcze gwarancję jakby odpukać coś się miało stać z telefonem...
Bo sam jestem też to w stanie zrobić.

Jakie pismo mogę wystosować do X-Kom, do ich serwisu, na co się powołać aby uznali gwarancje i naprawili bądź wymienili mi telefon?


Wto 07 Kwi 2015, 19:04
Profil
początkujący użytkownik
początkujący użytkownik

Rejestracja: Czw 11 Sie 2011, 20:54
Posty: 82
Post Re: Telefon oddany na gwarancje 2 odmowy naprawy
Zawsze telefon trafia do serwisu. To że zaniosłeś do punktu nie oznacza ze naprawia go x-kom. Wysyłany jest do serwisu. Sam napisałeś że Ci upadł. W związku z tym utraciłeś gwarancie, bo każdą usterkę serwis będzie tym tłumaczył. Po za tym wysyłasz telefon na gwarancje a prosisz o rozpatrzenie poprzedniej reklamacji. Jedno i drugie to nie to samo i są inne przepisy sankcjonujące to. Jeśli ustarka występuje u innych napisz reklamacje z powodu wady technicznej (ukrytej). Najlepiej wtedy jeśli producent sie do niej przyznał (czasami to sie zdarza). Jeśli to Ci sie nie uda pozostaje jedynie sąd.


Śro 08 Kwi 2015, 10:04
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Pią 28 Sie 2015, 13:12
Posty: 1
Post Re: Telefon oddany na gwarancje 2 odmowy naprawy
Właśnie dzisiaj sprawdziłem na stronie reklamacji i mam podobną sytuację Samsung Galaxy Tab 3

Rezultat zlecenia:

nieuwzględnione, usterka mechaniczna

Uzasadnienie:

Stwierdzono ślady cieczy na płycie głównej urządzenia w okolicy złącza USB

chiałbym widzieć te ciecz... tablet nigdy mi nie upadł a tym bardziej nie był zalany ale cóż...
to już nie pierwszy przypadek nieuznanej gwarancji sprzętu zakupionego w X Kom trzech moich znajomych miało podobnie :) /
ja tam dochodzić się z nikim nie będę ale pewne jest to że ten sklep będę omijał tak samo jak firmę SAMSUNG.
pozdrawiam


Pią 28 Sie 2015, 13:19
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 3 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Internetowy sklep komputerowy X-KOM posiada w ofercie komputery stacjonarne i notebooki renomowanych producentów. Sprzedajemy tanie laptopy, oprogramowanie oraz wysokiej jakości sprzęt elektroniczny. Jeśli chcesz kupić dobry laptop w atrakcyjnej cenie, to jesteś we właściwym miejscu. Potrzebny Ci laptop do gier? Zapoznaj się z naszym asortymentem. Znajdziesz u nas nie tylko laptop dla gracza, ale również laptop dla grafika, czy studenta. Oferujemy fachowe doradztwo w zakresie doboru notebooków odpowiadających oczekiwaniom Klientów. Gwarantujemy szeroki wachlarz produktów, profesjonalną obsługę i terminową realizację zamówień. Istnieje możliwość bezpośredniego odbioru towaru. Posiadamy sieć salonów zlokalizowanych w całej Polsce.