|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
jakość serwisu gwarancyjnego
Autor |
Wiadomość |
devega
nowicjusz
Rejestracja: Sob 25 Paź 2014, 01:26 Posty: 4
|
jakość serwisu gwarancyjnego
Chciałbym podzielić się moimi doświadczeniami z serwisem gwarancyjnym x-kom salon w Warszawie Reduta. W dniu 02.09.2014 udałem sie do serwisu celem reklamacji karty graficznej zakupionej w grudniu 2013 z 3 letnią gwarancją za kwotę ponad 1200 zł. Karta miała zatarty wentylator oraz zawieszała komputer (pewnie z tego powodu). Poinformowano mnie, że reklamacja będzie trwała 2-3 tygodnie, max 4. Po miesiącu zacząłem dzwonić do serwisu, z zapytaniem co z moją kartą. Kilkukrotnie byłęm zapewniany że jestem I w kolejce i zaraz otrzymam naprawioną lub nową kartę. Kilka dni temu moja frustracja spowodowana prawie 2 miesiecznym (!) oczekiwaniem sięgnęła zenitu i zapytałem wprost jak to się ma do praw konsumentów, dobrego imienia firmy, itp. Pani z infolinii poinformowała mnie, że niestety nie mam prawa oczekiwać naprawy w 2 czy 4 tygodnie i muszę grzecznie czekać (ile? jeszcze kolejne 2 miesiące?), ponieważ nie wybrałem opcji reklamacji niezgodności towaru z umową (tu są terminy do 2 tygodni na stanowisko serwisu), tylko zwykłą reklamację w serwisie producenta. Mam tutaj żal do pracownika X-ko, że nie poinformował mnie o tej II formie reklamacji. Uznałem, że skoro twierdził, że kartę otrzymam w 2 tygodnie, a w skrajnych przypadkach w 4 to tak będzie. Na ten moment moja sytuacja wygląda tak, że nie wiem nawet czy reklamacja została / zostanie uznana - pani z infolini wiedziała tylko że karta została wysłana do serwisu zewnętrznego i "nie ma wpływu co będzie dalej".
Korzystając z okazji chciałbym zapytać, czy w skrajnej sytuacji mogę czekać na naprawę np.rok - a x-kom powie, że to wina serwisu zewnętrznego, a nie jego sprawa?
EDIT Dodam tylko, że do tego momentu byłem wieloletnim zadowolonym klientem x-kom...
|
Sob 25 Paź 2014, 01:46 |
|
|
kaijitsu
Extremalny Komputerowiec
Rejestracja: Śro 28 Mar 2012, 13:39 Posty: 4878
|
Re: jakość serwisu gwarancyjnego
Po pierwsze sklep X-KOM nie jest serwisantem ani gwarantem sprzętu. Karta graficzna trafiła do producenta i to od niego zależy w jakim czasie uwinie się z naprawą. Sklep nie ma nic do tego, on jest tylko pośrednikiem w wysyłce sprzętu/
_________________Szukasz pomocy z wyborem laptopa dla siebie? >> Napisz do mnie tutaj <<Intel i5 @4.8GHz ~ 16GB DDR3 ~ GTX970 ~ Vertex4 128GB + Plextor M6S ~ Fractal Define R4AMD PII X4 955@4.0GHz ~ 8GB DDR3 ~ GTX760 ~ Samsung F3 ~ Elite430Lenovo Y510p i7-4700MQ ~ 8GB DDR3 ~ Plextor 128GB ~ GT755MDell Vostro 3560 i7-3612QM ~ 16GB DDR3 ~ M5M 128GB Acer E1-570G i3-3217U ~ 4GB DDR3 ~ GT740
|
Sob 25 Paź 2014, 09:00 |
|
|
devega
nowicjusz
Rejestracja: Sob 25 Paź 2014, 01:26 Posty: 4
|
Re: jakość serwisu gwarancyjnego
Podobną informację jak wyżej usłyszałem na infolinii. Mam nadzieję, że nie jest to oficjalne stanowisko x-kom, gdyż oznaczałoby to że nie ma znaczenia, gdzie kupię sprzęt - w takim przypadku nie ma znaczenia renoma sprzedawcy, tylko cena. Wydawało mi się, że duży, renomowany sklep bierze odpowiedzialność za to co sprzedaje i ma wpływ na swoich dostawców. A wychodzi, że woli uciekać się do kruczków prawnych.
|
Sob 25 Paź 2014, 10:55 |
|
|
kaijitsu
Extremalny Komputerowiec
Rejestracja: Śro 28 Mar 2012, 13:39 Posty: 4878
|
Re: jakość serwisu gwarancyjnego
Żaden sklep nie ucieka od kruczków prawnych bo takich nie ma. Renoma sklepu może być istotna przy reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową bo wtedy nie rozmawiasz z producentem tylko ze sklepem. Sklep nie jest gwarantem i nie jest w stanie wpłynąć na producenta sprzętu.
_________________Szukasz pomocy z wyborem laptopa dla siebie? >> Napisz do mnie tutaj <<Intel i5 @4.8GHz ~ 16GB DDR3 ~ GTX970 ~ Vertex4 128GB + Plextor M6S ~ Fractal Define R4AMD PII X4 955@4.0GHz ~ 8GB DDR3 ~ GTX760 ~ Samsung F3 ~ Elite430Lenovo Y510p i7-4700MQ ~ 8GB DDR3 ~ Plextor 128GB ~ GT755MDell Vostro 3560 i7-3612QM ~ 16GB DDR3 ~ M5M 128GB Acer E1-570G i3-3217U ~ 4GB DDR3 ~ GT740
|
Sob 25 Paź 2014, 11:00 |
|
|
wat
początkujący użytkownik
Rejestracja: Sob 29 Mar 2014, 17:40 Posty: 88
|
Re: jakość serwisu gwarancyjnego
Widzisz, możesz wysłać sprzęt do serwisu gwarancyjnego na swój koszt, albo iść z nim do sprzedawcy. Albo płacisz i jest szybciej, albo darmocha plus tydzień do dwóch w realizacji. Karta ma gwarancję producenta, sprzedawca nie może w niej grzebać bo ją stracisz. Zapytam od razu, jaki to model karty i od którego producenta?
|
Sob 25 Paź 2014, 13:06 |
|
|
devega
nowicjusz
Rejestracja: Sob 25 Paź 2014, 01:26 Posty: 4
|
Re: jakość serwisu gwarancyjnego
MSI 280x - z 2 wentylatorami
|
Sob 25 Paź 2014, 15:24 |
|
|
FxJ
Extremalny Komputerowiec
Rejestracja: Sob 23 Sie 2014, 17:35 Posty: 7785
|
Re: jakość serwisu gwarancyjnego
wat napisał(a): Widzisz, możesz wysłać sprzęt do serwisu gwarancyjnego na swój koszt, albo iść z nim do sprzedawcy. Albo płacisz i jest szybciej, albo darmocha plus tydzień do dwóch w realizacji. Karta ma gwarancję producenta, sprzedawca nie może w niej grzebać bo ją stracisz. Zapytam od razu, jaki to model karty i od którego producenta? Trzeba pisać do producenta i wtedy dostajemy nr (płatnika) który podajemy kurierowi i nic nie płacimy.
_________________Zestawienie polecanych laptopów i ultrabooków ✅Nie wiesz która seria jest najlepsza, który model jest najnowszy? Napisz na mój e-mail GG:47751279
|
Nie 26 Paź 2014, 14:17 |
|
|
devega
nowicjusz
Rejestracja: Sob 25 Paź 2014, 01:26 Posty: 4
|
Re: jakość serwisu gwarancyjnego
Mam nauczkę na przyszłość, że reklamując towar nawet w wydawałoby się renomowanej sieci, należy korzystać z niezgodności towaru z umową. Wynika z tego jeszcze 1 - jeżeli zamierzamy korzystać z gwarancji domyślnie posuwanej przez sprzedawcę - gwarancje producenta, nie warto dopłacą by kupić w "dobrym" sklepie - warto poszukać wtedy najniższej ceny, ponieważ w razie reklamacji procedura będzie dokładnie taka sama (sprzedawca zrzuci wszystko na producenta).
|
Nie 26 Paź 2014, 16:19 |
|
|
wat
początkujący użytkownik
Rejestracja: Sob 29 Mar 2014, 17:40 Posty: 88
|
Re: jakość serwisu gwarancyjnego
Przy powołaniu się na niezgodność towaru z umową sklep ma dwa tygodnie nie na dopełnienie całej procedury, a na decyzję dla klienta - czekałbyś więc mniej więcej tyle samo. Jeśli chodzi zaś o gwarancję, wcale nie musieli jej przyjmować tylko odesłać cię na door2door. Niejeden sklep odmówił mi pośredniczenia w gwarancji, więc nie są to jakieś egzotyczne, odosobnione przypadki. Nie dziwię ci się w sumie, że się wściekasz. Po prostu wiele to mówi o serwisie kart MSI.
|
Pon 27 Paź 2014, 13:06 |
|
|
X-KOM.PL
Administrator
Rejestracja: Nie 01 Wrz 2002, 11:00 Posty: 7675
|
Re: jakość serwisu gwarancyjnego
devega, z naszych informacji wynika, że Twoja reklamacja jest w trakcie realizacji i już jeszcze w tym tygodniu powinieneś otrzymać od nas informację o dalszych krokach w tej sprawie.
_________________- Specjalne rabaty dla użytkowników forum - Promocje, konkursy, kody rabatowe x-kom- Kanał YouTube x-komOficjalne konto sklepu internetowego, wpisy mogą mieć charakter reklamowy.
|
Wto 28 Paź 2014, 13:26 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 41 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|