Re: Brak powiadomień o zamówieniu
Nie wiem czy dobrze rozumiem działanie mechanizmu powiadomień ale według mnie działa to u Was tak:
Po złożonym zamówieniu, by doszło powiadomienie do klienta,
musi je zatwierdzić pracownik. Dopiero wówczas wysyłany jest e-mail z danymi zamówienia.
Jeśli tak to działa to uważam, że działa to niepoprawnie, klient nie wie co się dzieje czy jego zamówienie wsysło, czy email zaginął itd., mechanizm ten jest nielogiczny. Brakuje jednego dodatkowego komunikatu, statusu, zaraz po złożonym zamówieniu, najlepiej w formie emaila, na przykład:
"Dziękujemy za złożone zamówienie, obecnie ma ono status oczekującego do zatwierdzenia. Po zatwierdzeniu otrzymasz od nas e-mail wraz ze szczegółami dotyczącymi płatności
" itd. itp.
Dlaczego o tym piszę. Zakupy w sieci robię nie od dziś i przyznam, że sam nie wiedziałem co się dzieje, złożyłem zamówienie, a e-maila brak, przyzwyczajenia zrobiły swoje i zacząłem szukać dlaczego nie mam e-maila odnośnie złożonego zamówienia, zwłaszcza, że komunikat po zakupie sugeruje, że takowy e-mail powinienem od razu otrzymać. Zawsze, w każdym sklepie internetowym otrzymuję potwierdzenie złożonego zamówienia stąd pojawia się zaniepokojenie, zwłaszcza gdy czas nagli.
Sugeruję udoskonalenie systemu zamówień
Poruszę jeszcze jedną kwestię.
Czy rozważaliście wprowadzenie systemu szybkich płatności? Co jak co na obecne czasy szybkie płatności są standardem. Wiem, że wiąże się to z prowizją ale kurcze, z jednej strony macie informację na stronie, że jeśli do określonej godziny złoży się zamówienie to dojdzie ona na drugi dzień, a po chwili zimny kubeł na głowę bo w sytuacji przelewu bankowego, zanim przelew do was dojdzie to minie doba.
Czyli w zasadzie przesyłka dojdzie dwa dni później po zaksięgowaniu wpłaty.
A tak, gdyby były szybkie płatności jako opcja z tą prowizją parę złotych to wiele osób by na to poszła. Pewnie prowizja wyniosłaby mniej niż opcja kuriera za pobraniem. Nie wiem ile bierze takie PayU.
Zawsze kupowałem u konkurencji, ale stwierdziłem, że spróbuję u Was, zwłaszcza po bardzo przyjemnym doświadczeniu gdy kupowałem 3 miesiące temu z Waszych aukcji Allegro telefon na prezent.
Pozytywnie zaskoczył mnie solidny sposób zapakowania, kontakt z zapytaniem czy wszystko w porządku, choć nie był konieczny
Ale serwis wymaga sporo udoskonaleń by nadążyć za pewnymi trendami w handlu internetowym. Forum też jest rzadkością w sklepach internetowych gdzie można podyskutować na temat problemów, niejasności, czy ewentualnych udoskonaleń.
To takie moje luźne przemyślenia związane z wczorajszym zamówieniem