Reklamacja Laptopa RWA/32608/18
Witam,
Od razu powiem że spokojny nie jestem po tym co napisał mi x-kom.
Laptop HP omen 15 cali właśnie popsuł mi się 3 raz. ( 2 razy padła płyta główna ) i najprawdopodobniej teraz też się spaliła/popsuła. Jednak zamian zachować się jak na sklep przystało i uznać reklamację ( i zwrócić mi pieniądze ) x-kom umywa ręce. Twierdzi że HP mi naprawi laptop który w przeciągu 6 miesięcy( 3,5 użytkowania bo resztę był w naprawie ) popsuł się 3 razy..... Mam już tego dosyć. Proszę o pomoc i interwencje w tej sprawie.
To co napisał x-kom.
Cytuj:
W odpowiedzi na Pana zgłoszenie z dnia 09 marca 2018
r. w imieniu spółki x-kom
informuję, iż reklamacja tytułem rękojmi konsumenckiej
została uznana za zasadną.
Uzasadnienie.
Spółka x-kom zobowiązujesię tym samym doprowadzić Pana urządzenie do stanu zgodnego
z umową poprzez skuteczną naprawę laptopa HPOMEN i7-7700HQ/16GB/1TB/Win10 GTX1060.
Przepisy kodeksu cywilnego 1 dają kupującemu swobodę wyboru roszczenia, którego realizacji będzie
domagał się od sprzedawcy. Zwrócić należy jednak uwagę, że obowiązek sprzedawcy w zakresie
realizacji roszczenia zgłoszonego przez kupującego powinien uwzględniać art. 561 § 3 k.c. Sprzedający
będzie mógł uchylić się więc od obowiązku realizacji roszczenia kupującego w przypadku wystąpienia
okoliczności wskazanych w przedmiotowym przepisie." (Ustawa o prawach konsumenta -komentarz -Redakcja Naukowa Monika Namysłowska, Dominik Lubasz).
W związku z powyższym sprzedawca odmówił wymiany towaru na nowy lub zwrotu gotówki,
jednocześnie podejmując decyzję odnośnie naprawy, gdyż zdaniem spółki x-kom doprowadzenie
towar do stanu zgodnego z umową nie narazi sprzedawcę na nadmierność kosztów.
Prawo Konsumenta do żądania odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny w ramach pierwszej
reklamacji z tytułu rękojmi jest ograniczone. Na początku obie strony powinny dążyć do tego, aby
umowa była kontynuowana, a reklamacja została uwzględniona przez przywrócenie towaru do stanu
zgodnego z umową w drodze bezpłatnej naprawy.
"W związku z powyższym sprzedawca odmówił wymiany towaru na nowy lub zwrotu gotówki", ( sprzedawce czyli x-kom ) Niech was nie zwiedzie że HP odmówił. W tej sprawie sprzedawcą jest x-kom!