laptopy notebooki - komputerowy sklep internetowy
forum.X-KOM.PL
Forum sklepu komputerowego X-KOM
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: Czw 06 Maj 2021, 21:05



Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
 Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterforce 
Autor Wiadomość
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25
Posty: 12
Post Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterforce
Witam,

Pod koniec stycznia zdecydowałem się na zgłoszenie karty na gwarancję. X-KOM nie pozwala na rozkręcanie karty do czyszczenie a karta strasznie się przegrzewała. W Unigine Heaven Benchmark 4.0 po 10-15s w Custom Loop, na wodzie, w normalnym trybie bez OC, miała już 80-90C, napięcie rdzenia spadało do 0.75, częstotliwość do 1300MHz, karta bez dodatkowego chłodzenia na backplate potrafiła się zawiesić.
Gwarancja 36mcy zbliżała się do końca więc ją odesłałem skoro nie wolno jej samodzielnie czyścić - fakt, że blok tej karty jest tak oklejony aluminiową blachą, że trudno nawet myśleć o samodzielnym czyszczeniu.

Niestety, serwis producenta, gdzie karta trafiła, bez ingerencji w blok ( bez uruchamiania, bez zalania bloku ) stwierdził, ze wszystko jest OK i odrzucił zgłoszenie. Karta wróciła po 5tyg. z okropnie zanieczyszczonym na zielono blokiem wodnym ( mam na zdjęciach ) co nawet nie pozwoliło mi ją ponowne uruchomić. Złożyłem 2 dni później reklamację i wysłałem ponownie do X-KOM dodając zlecenie przywrócenie bloku karty do używalności.
Tym razem mnie zaskoczyli, gwarancja karty ( wg, strony X-KOM + 5tyg. w serwisie) jest do końca kwietnia, a serwis X-KOM po 7dniach pobytu katy u nich odrzucił znowu moje zgłoszenie bo jak stwierdził pracownik działu sprzedaży, gwarancja się skończyła i karcie graficznej nie dolicza się czasu pobytu w serwisie do terminu ważności gwarancji.

Mam nadzieję, że może Rzecznik Konsumentów będzie innego zdania.


Pon 15 Mar 2021, 19:02
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25
Posty: 12
Post Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
2021-03-04 po odbiorze tak wyglądała
https://imgur.com/zRqeODR
https://imgur.com/93rx0ur

Jeżeli serwis producenta gigabyte.com podał nieprawdę w swojej odpowiedzi ( powołał się na koniecc 36cio miesięcznej gwarancji ) to czy X-KOM nie powinien tego sprostować mając wszystkie potrzebne dane dotyczące karty ?

PS.
Przeglądalem to forum pod hasłem "serwis". W jednym z tematów po zakupie sprzętu okazało się, że producent podał złą datę ważności gwarancji !!!
I co wtedy ? Wtedy X-KOM odpisał żeby się nie martwił bo przecież ważna jest data zakupu :)


Pon 15 Mar 2021, 20:53
Profil
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 01 Wrz 2002, 11:00
Posty: 6612
Post Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
Cześć,
prosimy o przesłanie w wiadomości prywatnej numeru zgłoszenia reklamacyjnego, zweryfikujemy opisane zgłoszenie i postaramy się pomóc :)

_________________
- Specjalne rabaty dla użytkowników forum
- Promocje, konkursy, kody rabatowe x-kom
- Kanał YouTube x-kom


Śro 17 Mar 2021, 08:33
Profil WWW
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25
Posty: 12
Post Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
Kolejne tygodnie, pomimo otrzymanego zapewnienia o chęci wyjaśnienia problemu.
X-KOM bezpodstawnie i bezprawnie odrzucił moje zgłoszenie reklamacyjne. Do tego
u nich lub u Gigabyte, gdzie wysłali kartę, doszło do widocznego zanieczyszczenia
bloku wodnego karty o którym Gigabyte Wrocław próbuje pisać że to normalne.

Ponad 2 miesiące jestem bez karty, chyba już czas poprosić o pomoc UOKiK ...


Śro 07 Kwi 2021, 17:38
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25
Posty: 12
Post Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
Po moim wpisie X-KOM oddzwonił. Nie przeprosili za bezpodstawne odrzucenie
zgłoszenia reklamacyjnego, nie przeprosili za polecenie kontaktu z serwisem
Gigabyte w sprawie zgłoszenia, ale powiedzieli że mogą pomóc i mogą zadzwonić
do Gigabyte ...
Szkoda, że teraz a nie wtedy kiedy odsyłali kartę wraz z fakturą i nie uznawali terminu
jej gwarancji. Serwisy X-KOM i Gigabyte przerzucają się odpowiedzialnością i dalej
nikt nie chce w tej sprawie nic zrobić. Jakby co to dziękuje X-KOM, ja też mam telefon.

PS.
X-KOM przypominam:
Podstawa prawna ważności terminu gwarancji: art. 577 § 4 i 581 Kodeksu cywilnego


Czw 08 Kwi 2021, 20:13
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25
Posty: 12
Post Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
W takim stanie odebrałem dzisiaj kartę z serwisu Gigabyte Wrocław / Robotnicza.

https://imgur.com/90ZTc43

Nie dostałem żadnego dokumentu, zrobili testy ale w mailu o tych testach kłamali
podając nieprawdę i nie zwrócili nawet uwagi, że dołączone przez nich do tego maila
zdjęcia pokazują inne wyniki testu Furmark ( podobno 52C i 58C(?) to mniej niż
50C ).

https://imgur.com/L5skSSB
https://imgur.com/dVYxnG2

Prawie 3 miesiące bez karty i zero efektu, oddałem sprawną przegrzewającą się kartę.
Na bardzo ciemnym i niewyraźnym zdjęciu jakie zrobiłem jeszcze przed pierwszym
zgłoszeniem do serwisu ( to zdjęcie poniżej ), Gigabyte 'dopatrzył się' uszkodzenia
i odrzucił moją reklamację bo "korozja układu chłodzenia rozpoczęła się w już wcześniej,
co świadczy o tym zielony nalot na żeberkach. Niestety nasz serwis nie był i nie jest w
stanie tego już zatrzymać" chociaż nic takiego nie nie widzieli podczas pierwszych testów
i pobytu karty w ich serwisie w lutym ...

https://imgur.com/x7U8JEg

PS. zdjęcie z 58C(?) nie jest wystarczająco wyraźne, może tam było 50C(?), może
nie było tak źle, ale to inne zdjęcie pokazało że podali nieprawdę w mailu,

PPS. wszystkie podane przeze mnie w tym wątku informacje mam potwierdzone mailami
od serwisów X-KOM i Gigabyte


Pią 09 Kwi 2021, 12:37
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25
Posty: 12
Post Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
Serwis Gigabyte 2 tygodnie nie odpowiadał na maile, i w końcu 2 dni temu napisali że nie będą naprawiać.
Zdecydowałem się zabrać od nich kartę i dzisiaj, 9.04.2021 o 11tej pojechałem. Karta wyglądała dziwnie,
ale ja zabrałem. Nie dali żadnego raportu serwisowego i coś było dziwnie.

Zrobiłem kilka zdjęć, napisałem na forach i znalazłem artykuł na www.overclock.pl . Serwis Gigabyte Wrocław
zniszczył top bloku wodnego mojej karty. Wcześniej serwis pisał o glikolu i coś mi już chodziło po głowie:
>>>
Serwis GIGABYTE do testowania kart graficznych z chłodzeniem wodnym używa profesjonalnej cieczy
THERMALTAKE Coolant 1000 RED, który stworzony jest na bazie glikolu oraz wody destylowanej,
nawet długotrwałe używanie tego środka nie powoduje pogorszenia stanu bloku wodnego ani korozji
jego części
>>>
nie przyznali się, ale chyba też czyścili glikolem albo innym alkoholem zielone glony na bloku. Glony prawie
zniknęły, zmieniły kolor i konsystencję na szaro-białą masę, ale serwis Gigabyte nie czytał raczej o wpływie
alkoholu na pleksi i top mojej karty szlag trafil. Jest pokruszony i popękany,

było tak:
https://imgur.com/93rx0ur
https://imgur.com/zRqeODR
a jest już po zabawie...
https://imgur.com/90ZTc43
https://imgur.com/gjbnk1D
https://imgur.com/G80iqA8

idzie weekend, w poniedziałek idę na wojnę na Robotniczą. albo sam albo z Policją :)


Sob 10 Kwi 2021, 02:57
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25
Posty: 12
Post Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
Karta wróciła ponownie do serwisu - nie ważny sprawca, jest ofiara.
Szansa na wymianę kompletnego bloku jest już raczej niewielka bo
tych kart i części nie produkują ( wg. serwisu ).
Decyzja zapadnie u producenta (TW?), to pewnie potrwa ...


Pon 12 Kwi 2021, 11:58
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25
Posty: 12
Post Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
Mam pierwszą odpowiedź i propozycję do Gigabyte - na razie bez bloku wodnego i bez nowej gwarancji... kasa włożona w WC, obudowa dla WC, fizycznie nie pójdzie na obiegu powietrza ( 2 radiatory 240mm stały sobie daleko na zewnątrz obudowy gdzie miały zapewnioną wentylację )

>>> 23.04.2021 Gigabyte.pl :
Jest to pierwszy taki przypadek uszkodzenia, który powstał u nas. W związku z powyższym Pana reklamacja w zakresie uszkodzenia „top bloku karty jest pokruszony i spękany.” została uwzględniona.
Z uwagi na czwarty rok gwarancji wynikającej z zarejestrowania produktu na stronie internetowe producenta GIGABYTE, przysługuje panu wymiana towaru na model dostępny na rynku, zgodnie z warunkami przedstawionymi przez producenta, które Pan zaakceptował przy rejestracji produktu.
Proponujemy Panu wymianę karty na model: GV-N2080AORUS-8GC, z kontynuacją okresu gwarancyjnego producenta i nie dłużej niż okres wynikający z rejestracji pierwotnego produktu.
>>>
czyli 13-14mcy zamiast nowej gwarancji :(


Pią 23 Kwi 2021, 21:19
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25
Posty: 12
Post Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
Uwaga na usługę 'AORUS CARE' czyli 4ty rok gwarancji oferowany przez Gigabyte.

Kupując tą uszkodzoną teraz przez serwis kartę w 2018 cieszyłem się z 4tego roku, a teraz serwis cały czas w rozmowach
powołuje się na ten '4ty rok gwarancji' - gwarancji na zasadach tajwańskiego producenta - aby ominąć ustalenia K.C.

Jednak dodatkowy, 4ty rok, obowiązuje dopiero po zakończeniu standardowej 3-letniej gwarancji ( nawet wg. Gigabyte ).
W momencie zakupu 3-letnia gwarancja miała ważność do 23.03.2021. Karta została przyjęta przez Gigabyte 18.03.2021
( UuuuuFfffffffff, zdążyłem :) ). Moja standardowa 3-letnia gwarancja jest nadal ważna. W trakcie zakładania zlecenia
przedstawiłem im także przepisy K.C., które regulują zasady przedłużania gwarancji o czas kiedy produkt jest w serwisie co
ostatecznie w dniu przyjęcia przez Gigabyte dało datę ważności gwarancji 3-letniej jako 9.05.2021 - a to chyba pozwoli mi
zatrzymać ten straszak w postaci '4tego roku gwarancji'.

Mam nadzieje, że obejdzie się bez sądu, ale na razie to przepychanka argumentami. Zaoferowali już nawet model 2080TI
WATERFORCE zgodny moim zdaniem z umowa kupna poprzedniej karty i dostępny dla nich na rynku. Jeszcze wygląda tak ,
że abym mógł ją dostać musiałbym ( na razie tak wygląda ) zrezygnować z nowej gwarancji.

PS.
chciałbym chociaż raz - w sprawie tej rezygnacji - się mylić ....


Pią 30 Kwi 2021, 09:26
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25
Posty: 12
Post Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
No i dalszy ciąg problemów. Już się prawie łamałem i myślałem żeby zgodzić się na te okropne warunki. O to im chodziło.
Pan z Gigabyte już nawet zagroził mi że utracę tą zaoferowaną ostatnio możliwość wymiany jeżeli nie zgodzą się szybko
na rezygnację z nowej gwarancji :( - więc jeszcze raz zapytałem czy karta jest nowa ...
Niestety, odpisał tylko 'sprawna' i 'bez nowej gwarancji'. Czyli możliwe, że karta używana, może po serwisie albo po zwrocie.
Chciał żebym zgodził się odebrać 2080TI jako moją starą uszkodzoną przez nich 1080TI !?

Cały czas jego jedynym argumentem jest dobrowolna rejestracja na stronie Gigabyte, którą wykorzystuje aby, jak ciągle pisze,
zamiast gratisem od Gigabyte jest ograniczeniem praw kupującego ....


Sob 01 Maj 2021, 10:56
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 11 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Internetowy sklep komputerowy X-KOM posiada w ofercie komputery stacjonarne i notebooki renomowanych producentów. Sprzedajemy tanie laptopy, oprogramowanie oraz wysokiej jakości sprzęt elektroniczny. Jeśli chcesz kupić dobry laptop w atrakcyjnej cenie, to jesteś we właściwym miejscu. Potrzebny Ci laptop do gier? Zapoznaj się z naszym asortymentem. Znajdziesz u nas nie tylko laptop dla gracza, ale również laptop dla grafika, czy studenta. Oferujemy fachowe doradztwo w zakresie doboru notebooków odpowiadających oczekiwaniom Klientów. Gwarantujemy szeroki wachlarz produktów, profesjonalną obsługę i terminową realizację zamówień. Istnieje możliwość bezpośredniego odbioru towaru. Posiadamy sieć salonów zlokalizowanych w całej Polsce.