forum.X-KOM.PL
https://forum.x-kom.pl/

Reklamacja karty graficznej RTX 3060
https://forum.x-kom.pl/viewtopic.php?f=33&t=19059
Strona 1 z 1

Autor:  Sebastiantqm [ Czw 11 Maj 2023, 18:06 ]
Temat postu:  Reklamacja karty graficznej RTX 3060

Dzień dobry
chce się podzielić doświadczeniem w zakresie złożonej reklamacji
Jednostka centralna zakupiona wraz karta graficzna zakupiona w styczniu 2023
19.03.2023 przyjęcie zgłoszenia RMA/XK/PL/23/12/50112 Reklamacja dotycząca karty gwarancyjnej
Opis zlecenia: Pojawiają się pionowe linie zielone na monitorze (artefakty) w trakcie uruchomienia komputera na etapie BIOS System przechodzi na rozdzielczość 1024 - informacja brak rozpoznania monitorów oraz karty graficznej w ustawieniach windows
Przesłanie karty do serwisu poprzez UPS
26.04.2023 odpowiedź na reklamacje
Rezultat zlecenia: Usterka niewykryta
Uzasadnienie: Usterka niewykryta
Karta zamontowana do komputera pierwsze włączenie dalej powtarza się problem z artefaktami

Tym razem postanowiłem postanowiłem podejść do tematu profesjonalnie (przeprowadziłem testy komputera z innymi karatami graficznymi RTX 2060, RTX 3060(wypożyczone karty do testów), karcie zintegrowanej z płytą w każdym z przypadków sprzęt komputerowy działa poprawnie, dodatkowo reklamowaną kartę RTX 3060 zainstalowałem w innej jednostce w celu wyeliminowania uszkodzenia innych komponentów komputera (PSU Corsair TX850 plus gold, I7 12700kf, ram ddr4x16, płyta MSI Z690-4)– wynik negatywny tj. artefakty
Moje wnioski z testów:
Po rozgrzaniu karty graficznej RTX 3060 (reklamowanej) i w końcu poprawnym uruchomieniu, testy obciążające kartę graficzna oraz CPU nie wykazują żadnych anomalii, wyłączenie komputera i pozostawienie go na jakiś czas (w teście po 1h) do momentu wystudzeniu się karty graficznej (temperatura pokojowa ok 22C) efekt usterki powraca tj artefakty brak wykrycia karty graficznej.
W komputerze testowane były dodatkowo inne karty graficzne model: RTX 2060, RTX 3060 w podobnej konfiguracji testowej – wynik pozytywny tj. nie stwierdzono żadnych błędów w trakcie testów oraz po umownym wystudzeniu karty graficznej.


Całość testów opisałem oraz zrobiłem zdjęcia dodatkowo podłączyłem film z uruchomienia w którym pojawiają się artefakty
8.05.2023 złożyłem reklamacje powtórną już na adres serwis@x-kom.pl tego samego dnia otrzymałem potwierdzenie od pracownika p. Piotra że przekazał wiadomość do działu technicznego
11.05.2023 wykonałem telefon na jakim etapie jest złożona reklamacja. Pan z obsługi dostał informacje z działu technicznego abym przetestował karty pamięci w komputerze. Zdziwiłem się ponieważ specjalnie testowałem uszkodzoną kartę na innej jednostce a ponadto do testów były użyte karty wypożyczone co w opisie dokładnie opisałem. Na moje pytanie czy mój opis usterki został przeanalizowany przez dział techniczny Pan z obsługi odpowiedział że taką informacje otrzymał z działu technicznego.
Poprosiłem aby ta odpowiedź została do mnie przesłana mailowo nie otrzymałem takiej informacji ale otrzymałem informację o zmianę statusu reklamacji RMA/XK/PL/23/19/01152 na zgłoszenie reklamacyjne.
Kurier zamówiony. O efektach kolejnej reklamacji będę informował

Pozdrawiam
Forum

Autor:  kaktus64 [ Pią 12 Maj 2023, 12:58 ]
Temat postu:  Re: Reklamacja karty graficznej RTX 3060

ciekawe co piszesz, zrobiłeś testy za nich i dalej niee widzą problemu, ja tak miałem z laptopem zakupionym w rtv agd byly małe problemy ale uznali reklamacje chociaż zakup był kupiony na fv.
teraz jestem bogatszy o wiedzę i wiem że przepisy się zmieniły od nowego lepiej chronią.

Autor:  Sebastiantqm [ Pią 12 Maj 2023, 13:02 ]
Temat postu:  Re: Reklamacja karty graficznej RTX 3060

@kaktus64 ja zakup tez robiłem na firmę, wiedzę w tym temacie też już sprawdziłem po drugiej reklamacji:)
Dzisiaj karta została odebrana przez kuriera zobaczymy co będzie dalej

Autor:  kaktus64 [ Pią 12 Maj 2023, 13:04 ]
Temat postu:  Re: Reklamacja karty graficznej RTX 3060

podeślij jakieś zdjęcia z tych artefaktów

Autor:  Sebastiantqm [ Pią 12 Maj 2023, 13:12 ]
Temat postu:  Re: Reklamacja karty graficznej RTX 3060

skończyło sie miejsce na załączniki :) więc nie dodam

Autor:  Sebastiantqm [ Wto 16 Maj 2023, 13:41 ]
Temat postu:  Re: Reklamacja karty graficznej RTX 3060

Robi się ciekawie
w dniu dzisiejszym otrzymałem maila:
Subject: x-kom: // dot. RMA/XK/PL/23/12/50112
Dzień dobry,
trzymałem informację w sprawie. Serwis sugeruje Panu sprawdzić resztę podzespołów które ma Pan w jednostce, w szczególności pamięci RAM oraz kabel HDMI/ DP.
Jeżeli problem nadal będzie występował konieczne będzie ponowne zareklamowanie sprzętu.

Moja odpowiedź:
Dzień Dobry
Dziękuje za informacje, jednakże nie rozumiem Pańskiego maila ponieważ karta została do Państwa przekazana. Status reklamacji w załączeniu z dnia 15.05.2023
Co do Pana pytania w zakresie dalszych testów i sprawdzeń. Powtórzę moją odpowiedź która zawarłem w zgłoszeniu reklamacyjnym:
W komputerze testowane były dodatkowo inne karty graficzne model: RTX 2060, RTX 3060 w podobnej konfiguracji testowej – wynik pozytywny tj. nie stwierdzono żadnych błędów w trakcie testów oraz po umownym wystudzeniu karty graficznej.
Dodatkowo:
W celu wyeliminowania uszkodzenia innych komponentów komputera reklamowana karta RTX 3060 była testowana w innej jednostce centralnej (PSU Corsair TX850 plus gold, I7 12700kf, ram ddr4x16, płyta MSI Z690-4)– wynik negatywny tj. te same objawy jak na zdjęciu poniżej

Wniosek: Podzespoły komputera zakupionego u Państwa nie wykazują uszkodzeń ponieważ nie zaobserwowano problemów z kartami (RTX 2060, 3060) wypożyczonymi do testów. Reklamowana karta jak wyżej była testowana w innej jednostce – wynik negatywny.
Sugestia w zakresie usterki – zimne luty
Po rozgrzaniu karty graficznej RTX 3060 (reklamowanej) i w końcu poprawnym uruchomieniu, testy obciążające kartę graficzna oraz CPU nie wykazują żadnych anomalii, wyłączenie komputera i pozostawienie go na jakiś czas (w teście po 1h) do momentu wystudzeniu się karty graficznej (temperatura pokojowa ok 22C) efekt usterki powraca tj artefakty brak wykrycia karty graficznej.
Stosowny film z uruchomienia został dołączony do zgłoszenia

Szczegółowy opis został przekazany w zgłoszeniu z dnia 08.05.2023 w załączeniu oraz wydruk został dołączony karty i wysłany razem z kartą


Mam takie pytanie otwarte może do Biura obsługi klienta bo zapewne przeglądają forum, czy tak wygląda normalnie przebieg procesu reklamacji czy to tylko wypadek przy pracy?

Autor:  X-KOM.PL [ Śro 17 Maj 2023, 07:50 ]
Temat postu:  Re: Reklamacja karty graficznej RTX 3060

Cześć,
dział obsługi klienta nie zajmuje się forum.
My sami tutaj nie mamy dostępu do spraw serwisowych, ale przekazałem wiadomość do Serwisu z prośbą o wyjaśnienia dotyczące Twojej reklamacji.
Wrócimy do Ciebie z odpowiedzią zwrotną, jak tylko uda nam się dowiedzieć czegoś konkretnego.

Wracam z odpowiedzią zwrotną: Karta właśnie odbyła u nas 4h test - usterka została potwierdzona. Karta zostanie przesłana do producenta i to on zadecyduje o jej naprawie, bądź o wymianie.

Autor:  Sebastiantqm [ Czw 18 Maj 2023, 15:13 ]
Temat postu:  Re: Reklamacja karty graficznej RTX 3060

Dziękuję za odpowiedź,
w tej chwili ze statusu wynika że karta została przekazana do autoryzowanego serwisu producenta
Pozdrawiam,

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/