laptopy notebooki - komputerowy sklep internetowy
forum.X-KOM.PL
Forum sklepu komputerowego X-KOM
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: Sob 05 Paź 2024, 01:50



Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 8 posty(ów) ] 
 Reklamacja karty graficznej RTX 3060 
Autor Wiadomość
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Czw 11 Maj 2023, 16:40
Posty: 5
Post Reklamacja karty graficznej RTX 3060
Dzień dobry
chce się podzielić doświadczeniem w zakresie złożonej reklamacji
Jednostka centralna zakupiona wraz karta graficzna zakupiona w styczniu 2023
19.03.2023 przyjęcie zgłoszenia RMA/XK/PL/23/12/50112 Reklamacja dotycząca karty gwarancyjnej
Opis zlecenia: Pojawiają się pionowe linie zielone na monitorze (artefakty) w trakcie uruchomienia komputera na etapie BIOS System przechodzi na rozdzielczość 1024 - informacja brak rozpoznania monitorów oraz karty graficznej w ustawieniach windows
Przesłanie karty do serwisu poprzez UPS
26.04.2023 odpowiedź na reklamacje
Rezultat zlecenia: Usterka niewykryta
Uzasadnienie: Usterka niewykryta
Karta zamontowana do komputera pierwsze włączenie dalej powtarza się problem z artefaktami

Tym razem postanowiłem postanowiłem podejść do tematu profesjonalnie (przeprowadziłem testy komputera z innymi karatami graficznymi RTX 2060, RTX 3060(wypożyczone karty do testów), karcie zintegrowanej z płytą w każdym z przypadków sprzęt komputerowy działa poprawnie, dodatkowo reklamowaną kartę RTX 3060 zainstalowałem w innej jednostce w celu wyeliminowania uszkodzenia innych komponentów komputera (PSU Corsair TX850 plus gold, I7 12700kf, ram ddr4x16, płyta MSI Z690-4)– wynik negatywny tj. artefakty
Moje wnioski z testów:
Po rozgrzaniu karty graficznej RTX 3060 (reklamowanej) i w końcu poprawnym uruchomieniu, testy obciążające kartę graficzna oraz CPU nie wykazują żadnych anomalii, wyłączenie komputera i pozostawienie go na jakiś czas (w teście po 1h) do momentu wystudzeniu się karty graficznej (temperatura pokojowa ok 22C) efekt usterki powraca tj artefakty brak wykrycia karty graficznej.
W komputerze testowane były dodatkowo inne karty graficzne model: RTX 2060, RTX 3060 w podobnej konfiguracji testowej – wynik pozytywny tj. nie stwierdzono żadnych błędów w trakcie testów oraz po umownym wystudzeniu karty graficznej.


Całość testów opisałem oraz zrobiłem zdjęcia dodatkowo podłączyłem film z uruchomienia w którym pojawiają się artefakty
8.05.2023 złożyłem reklamacje powtórną już na adres serwis@x-kom.pl tego samego dnia otrzymałem potwierdzenie od pracownika p. Piotra że przekazał wiadomość do działu technicznego
11.05.2023 wykonałem telefon na jakim etapie jest złożona reklamacja. Pan z obsługi dostał informacje z działu technicznego abym przetestował karty pamięci w komputerze. Zdziwiłem się ponieważ specjalnie testowałem uszkodzoną kartę na innej jednostce a ponadto do testów były użyte karty wypożyczone co w opisie dokładnie opisałem. Na moje pytanie czy mój opis usterki został przeanalizowany przez dział techniczny Pan z obsługi odpowiedział że taką informacje otrzymał z działu technicznego.
Poprosiłem aby ta odpowiedź została do mnie przesłana mailowo nie otrzymałem takiej informacji ale otrzymałem informację o zmianę statusu reklamacji RMA/XK/PL/23/19/01152 na zgłoszenie reklamacyjne.
Kurier zamówiony. O efektach kolejnej reklamacji będę informował

Pozdrawiam
Forum


Czw 11 Maj 2023, 18:06
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Pią 12 Maj 2023, 12:39
Posty: 2
Post Re: Reklamacja karty graficznej RTX 3060
ciekawe co piszesz, zrobiłeś testy za nich i dalej niee widzą problemu, ja tak miałem z laptopem zakupionym w rtv agd byly małe problemy ale uznali reklamacje chociaż zakup był kupiony na fv.
teraz jestem bogatszy o wiedzę i wiem że przepisy się zmieniły od nowego lepiej chronią.


Pią 12 Maj 2023, 12:58
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Czw 11 Maj 2023, 16:40
Posty: 5
Post Re: Reklamacja karty graficznej RTX 3060
@kaktus64 ja zakup tez robiłem na firmę, wiedzę w tym temacie też już sprawdziłem po drugiej reklamacji:)
Dzisiaj karta została odebrana przez kuriera zobaczymy co będzie dalej


Pią 12 Maj 2023, 13:02
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Pią 12 Maj 2023, 12:39
Posty: 2
Post Re: Reklamacja karty graficznej RTX 3060
podeślij jakieś zdjęcia z tych artefaktów


Pią 12 Maj 2023, 13:04
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Czw 11 Maj 2023, 16:40
Posty: 5
Post Re: Reklamacja karty graficznej RTX 3060
skończyło sie miejsce na załączniki :) więc nie dodam


Pią 12 Maj 2023, 13:12
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Czw 11 Maj 2023, 16:40
Posty: 5
Post Re: Reklamacja karty graficznej RTX 3060
Robi się ciekawie
w dniu dzisiejszym otrzymałem maila:
Subject: x-kom: // dot. RMA/XK/PL/23/12/50112
Dzień dobry,
trzymałem informację w sprawie. Serwis sugeruje Panu sprawdzić resztę podzespołów które ma Pan w jednostce, w szczególności pamięci RAM oraz kabel HDMI/ DP.
Jeżeli problem nadal będzie występował konieczne będzie ponowne zareklamowanie sprzętu.

Moja odpowiedź:
Dzień Dobry
Dziękuje za informacje, jednakże nie rozumiem Pańskiego maila ponieważ karta została do Państwa przekazana. Status reklamacji w załączeniu z dnia 15.05.2023
Co do Pana pytania w zakresie dalszych testów i sprawdzeń. Powtórzę moją odpowiedź która zawarłem w zgłoszeniu reklamacyjnym:
W komputerze testowane były dodatkowo inne karty graficzne model: RTX 2060, RTX 3060 w podobnej konfiguracji testowej – wynik pozytywny tj. nie stwierdzono żadnych błędów w trakcie testów oraz po umownym wystudzeniu karty graficznej.
Dodatkowo:
W celu wyeliminowania uszkodzenia innych komponentów komputera reklamowana karta RTX 3060 była testowana w innej jednostce centralnej (PSU Corsair TX850 plus gold, I7 12700kf, ram ddr4x16, płyta MSI Z690-4)– wynik negatywny tj. te same objawy jak na zdjęciu poniżej

Wniosek: Podzespoły komputera zakupionego u Państwa nie wykazują uszkodzeń ponieważ nie zaobserwowano problemów z kartami (RTX 2060, 3060) wypożyczonymi do testów. Reklamowana karta jak wyżej była testowana w innej jednostce – wynik negatywny.
Sugestia w zakresie usterki – zimne luty
Po rozgrzaniu karty graficznej RTX 3060 (reklamowanej) i w końcu poprawnym uruchomieniu, testy obciążające kartę graficzna oraz CPU nie wykazują żadnych anomalii, wyłączenie komputera i pozostawienie go na jakiś czas (w teście po 1h) do momentu wystudzeniu się karty graficznej (temperatura pokojowa ok 22C) efekt usterki powraca tj artefakty brak wykrycia karty graficznej.
Stosowny film z uruchomienia został dołączony do zgłoszenia

Szczegółowy opis został przekazany w zgłoszeniu z dnia 08.05.2023 w załączeniu oraz wydruk został dołączony karty i wysłany razem z kartą


Mam takie pytanie otwarte może do Biura obsługi klienta bo zapewne przeglądają forum, czy tak wygląda normalnie przebieg procesu reklamacji czy to tylko wypadek przy pracy?


Wto 16 Maj 2023, 13:41
Profil
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 01 Wrz 2002, 11:00
Posty: 7779
Post Re: Reklamacja karty graficznej RTX 3060
Cześć,
dział obsługi klienta nie zajmuje się forum.
My sami tutaj nie mamy dostępu do spraw serwisowych, ale przekazałem wiadomość do Serwisu z prośbą o wyjaśnienia dotyczące Twojej reklamacji.
Wrócimy do Ciebie z odpowiedzią zwrotną, jak tylko uda nam się dowiedzieć czegoś konkretnego.

Wracam z odpowiedzią zwrotną: Karta właśnie odbyła u nas 4h test - usterka została potwierdzona. Karta zostanie przesłana do producenta i to on zadecyduje o jej naprawie, bądź o wymianie.

_________________
- Specjalne rabaty dla użytkowników forum
- Promocje, konkursy, kody rabatowe x-kom
- Kanał YouTube x-kom

Oficjalne konto sklepu internetowego, wpisy mogą mieć charakter reklamowy.


Śro 17 Maj 2023, 07:50
Profil WWW
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Czw 11 Maj 2023, 16:40
Posty: 5
Post Re: Reklamacja karty graficznej RTX 3060
Dziękuję za odpowiedź,
w tej chwili ze statusu wynika że karta została przekazana do autoryzowanego serwisu producenta
Pozdrawiam,


Czw 18 Maj 2023, 15:13
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.   [ 8 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: AdsBot [Google], Google [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Internetowy sklep komputerowy X-KOM posiada w ofercie komputery stacjonarne i notebooki renomowanych producentów. Sprzedajemy tanie laptopy, oprogramowanie oraz wysokiej jakości sprzęt elektroniczny. Jeśli chcesz kupić dobry laptop w atrakcyjnej cenie, to jesteś we właściwym miejscu. Potrzebny Ci laptop do gier? Zapoznaj się z naszym asortymentem. Znajdziesz u nas nie tylko laptop dla gracza, ale również laptop dla grafika, czy studenta. Oferujemy fachowe doradztwo w zakresie doboru notebooków odpowiadających oczekiwaniom Klientów. Gwarantujemy szeroki wachlarz produktów, profesjonalną obsługę i terminową realizację zamówień. Istnieje możliwość bezpośredniego odbioru towaru. Posiadamy sieć salonów zlokalizowanych w całej Polsce.