Reklamacja karty graficznej RTX 3060
Dzień dobry
chce się podzielić doświadczeniem w zakresie złożonej reklamacji
Jednostka centralna zakupiona wraz karta graficzna zakupiona w styczniu 2023
19.03.2023 przyjęcie zgłoszenia RMA/XK/PL/23/12/50112 Reklamacja dotycząca karty gwarancyjnej
Opis zlecenia: Pojawiają się pionowe linie zielone na monitorze (artefakty) w trakcie uruchomienia komputera na etapie BIOS System przechodzi na rozdzielczość 1024 - informacja brak rozpoznania monitorów oraz karty graficznej w ustawieniach windows
Przesłanie karty do serwisu poprzez UPS
26.04.2023 odpowiedź na reklamacje
Rezultat zlecenia: Usterka niewykryta
Uzasadnienie: Usterka niewykryta
Karta zamontowana do komputera pierwsze włączenie dalej powtarza się problem z artefaktami
Tym razem postanowiłem postanowiłem podejść do tematu profesjonalnie (przeprowadziłem testy komputera z innymi karatami graficznymi RTX 2060, RTX 3060(wypożyczone karty do testów), karcie zintegrowanej z płytą w każdym z przypadków sprzęt komputerowy działa poprawnie, dodatkowo reklamowaną kartę RTX 3060 zainstalowałem w innej jednostce w celu wyeliminowania uszkodzenia innych komponentów komputera (PSU Corsair TX850 plus gold, I7 12700kf, ram ddr4x16, płyta MSI Z690-4)– wynik negatywny tj. artefakty
Moje wnioski z testów:Po rozgrzaniu karty graficznej RTX 3060 (reklamowanej) i w końcu poprawnym uruchomieniu, testy obciążające kartę graficzna oraz CPU nie wykazują żadnych anomalii, wyłączenie komputera i pozostawienie go na jakiś czas (w teście po 1h) do momentu wystudzeniu się karty graficznej (temperatura pokojowa ok 22C) efekt usterki powraca tj artefakty brak wykrycia karty graficznej.
W komputerze testowane były dodatkowo inne karty graficzne model: RTX 2060, RTX 3060 w podobnej konfiguracji testowej – wynik pozytywny tj. nie stwierdzono żadnych błędów w trakcie testów oraz po umownym wystudzeniu karty graficznej.
Całość testów opisałem oraz zrobiłem zdjęcia dodatkowo podłączyłem film z uruchomienia w którym pojawiają się artefakty
8.05.2023 złożyłem reklamacje powtórną już na adres
serwis@x-kom.pl tego samego dnia otrzymałem potwierdzenie od pracownika p. Piotra że przekazał wiadomość do działu technicznego
11.05.2023 wykonałem telefon na jakim etapie jest złożona reklamacja. Pan z obsługi dostał informacje z działu technicznego abym przetestował karty pamięci w komputerze. Zdziwiłem się ponieważ specjalnie testowałem uszkodzoną kartę na innej jednostce a ponadto do testów były użyte karty wypożyczone co w opisie dokładnie opisałem. Na moje pytanie czy mój opis usterki został przeanalizowany przez dział techniczny Pan z obsługi odpowiedział że taką informacje otrzymał z działu technicznego.
Poprosiłem aby ta odpowiedź została do mnie przesłana mailowo nie otrzymałem takiej informacji ale otrzymałem informację o zmianę statusu reklamacji RMA/XK/PL/23/19/01152 na zgłoszenie reklamacyjne.
Kurier zamówiony. O efektach kolejnej reklamacji będę informował
Pozdrawiam
Forum