laptopy notebooki - komputerowy sklep internetowy
forum.X-KOM.PL
Forum sklepu komputerowego X-KOM
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: Sob 27 Kwi 2024, 16:05



Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
 Serwis x-kom - próba oszustwa - przestrzegam 
Autor Wiadomość
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Czw 18 Sty 2024, 21:01
Posty: 2
Post Serwis x-kom - próba oszustwa - przestrzegam
Czytając inne opinie dotyczące działań serwisu x-kom postanowiłem opisać historię, która mnie spotkała:
Przekazałem do serwisu x-kom komputer stacjonarny do naprawy gwarancyjnej płyty głównej.
W trakcie naprawy dostałem informację, że uszkodzony jest również układ chłodzenia wodnego (krótko po gwarancji) i zgodziłem się na jego odpłatną wymianę (ale biorąc pod uwagę mgliste tłumaczenie konsultanta odnośnie możliwych przyczyn awarii poprosiłem o przekazanie uszkodzonego układu chłodzenia celem sprawdzenia przyczyny awarii).
Zapłaciłem za wymianę chłodzenia i odebrałem komputer w salonie (z pozytywnym protokołem przeprowadzonych testów).
Komputer był dobrze zabezpieczony transportowo, pudełko było nieuszkodzone, jednak po wyjęciu komputera i zdjęciu folii zewnętrznych okazało się, że obudowa jest znacznie zdeformowana i nie rozpakowując go dalej zdecydowałem się oddać (30 min. od odebrania) do ponownego sprawdzenia przez serwis sporządzając w salonie odpowiednią dokumentację i wypełniając zgłoszenie.
Wygląda, że wysyłając do odbioru w salonie uszkodzone urządzenie serwis x-kom działał celowo licząc na przerzucenie odpowiedzialności finansowej na klienta (uszkodzenie w transporcie jest skrajnie nieprawdopodobne) .
Po około dwóch tygodniach otrzymałem informację telefoniczną, że tym razem stwierdzono uszkodzenie płyty głównej, chłodzenia i być może innych komponentów z pytaniem czy pokryję koszty wymiany ... ponieważ odbierając komputer odpowiedzialność leży po mojej stronie.
Zastanawiam się jak wyglądają procedury jakościowe serwisu x-kom, jeżeli takie sytuacje się zdarzają i nie podlegają wewnętrznej weryfikacji.
Sprawa stanowi dużą nauczkę na przyszłość, szczególnie, że komputer należy do mojego 11-letniego syna, który był świadkiem całej sytuacji i jest strasznie rozczarowany postawą i działaniem firmy x-kom.
Oczywiście sprawę zgłaszam do UOKiK-u, postaram się o dobrego rzeczoznawcę do podjęcia dalszych kroków prawnych oraz zamierzam poinformować auditora x-kom pod kątem sprawdzenia przestrzegania procedur jakości przez serwis.
Wszystkich przestrzegam - przed przekazaniem sprzętu do serwisu x-kom dokumentujcie samodzielnie szczegółowo stan urządzenia, to samo w trakcie odbioru w obecności pracownika.


Czw 18 Sty 2024, 23:48
Profil
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 01 Wrz 2002, 11:00
Posty: 7675
Post Re: Serwis x-kom - próba oszustwa - przestrzegam
Z mojej strony przepraszam za zaistniałą sytuację. Przekazałem zgłoszenie do dokładnej weryfikacji, w której sprawdzimy cały monitoring.
Wrócimy z odpowiedzią zwrotną najszybciej jak to możliwe.

_________________
- Specjalne rabaty dla użytkowników forum
- Promocje, konkursy, kody rabatowe x-kom
- Kanał YouTube x-kom

Oficjalne konto sklepu internetowego, wpisy mogą mieć charakter reklamowy.


Pią 19 Sty 2024, 16:39
Profil WWW
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Czw 18 Sty 2024, 21:01
Posty: 2
Post Re: Serwis x-kom - próba oszustwa - przestrzegam
Po trzech tygodniach....
Otrzymałem odpowiedź, że x-kom nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia sprzętu który odebrałem nie weryfikując zawartości pudełka- czego co do zasady od początku jestem świadomy.
Nie otrzymałem protokołu serwisowego z opisem stanu poszczególnych elementów ani szczegółowego kosztorysu naprawy tylko informację, że serwis może wymienić odpłatnie obudowę i płytę główną a dalej "się zobaczy" co jeszcze nie działa (być może chłodzenie wodne, a być może GTX 4060Ti, etc).
Ani słowa o weryfikacji procedur prac serwisowych i wysyłki sprzętu, która była deklarowana.
Na koniec wśród zdjęć komputera dostałem zdjęcia uszkodzonego pudełka transportowego (!), które przez przypadek ujawniły, że komputer w drodze z salonu do serwisu zaliczył prawdopodobnie kolejny "dzwon".
To delikatnie mówiąc nie wygląda profesjonalnie...
Szkoda tylko, że mówimy o sprzęcie za kilka tysięcy, z czego część była ze świnki skarbonki.
Mam dość zderzania się ze ścianą, czekam na komplet dokumentacji, z UOKiK już rozmawiałem - polecam każdemu skonsultowanie jego praw w podobnej sytuacji.


Pią 09 Lut 2024, 17:57
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 3 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 82 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Internetowy sklep komputerowy X-KOM posiada w ofercie komputery stacjonarne i notebooki renomowanych producentów. Sprzedajemy tanie laptopy, oprogramowanie oraz wysokiej jakości sprzęt elektroniczny. Jeśli chcesz kupić dobry laptop w atrakcyjnej cenie, to jesteś we właściwym miejscu. Potrzebny Ci laptop do gier? Zapoznaj się z naszym asortymentem. Znajdziesz u nas nie tylko laptop dla gracza, ale również laptop dla grafika, czy studenta. Oferujemy fachowe doradztwo w zakresie doboru notebooków odpowiadających oczekiwaniom Klientów. Gwarantujemy szeroki wachlarz produktów, profesjonalną obsługę i terminową realizację zamówień. Istnieje możliwość bezpośredniego odbioru towaru. Posiadamy sieć salonów zlokalizowanych w całej Polsce.