najprościej rzecz ujmując niezależne,
potoki, strumienie, rzeki, kanały...
Upraszczając nieco sprawę:
[1] potok jest to zestaw danych oraz procedur skutkujących wypracowaniem wartości dla jednego piksela wyświetlonego na ekranie monitora.
[2] zwielokrotnienie ilości potoków renderingu pozwala na jednoczesną obróbkę i wypracowanie wartości dla takiej ilości pikseli ile mamy potoków.
[3] dzięki temu klatka obrazu jest opracowywana szybciej i można uzyskać większą ilość fps.
Bardzo ogolnie:
Potok renderujacy to strumien danych poddawanych kolejnym fazom przetwarzania az do uzyskania finalnego obrazu. Schematycznie wyglada to mniej wiecej tak:
Dane o ksztalcie i wlasciwosciach---> Transformacja szkieletu (np. obrot)---> Przyciecie (usuniecie fragmentow, ktore sa zasloniete przez inne figury)---> Kolorowanie (nalozenie tekstur, swiatla, cieni)---> Kompozycja calosci---> Efekt finalny, ktory jest wyswietlony na ekranie.
Im wiecej takich potokow, tym wiecej danych moze byc przetworzonych symultanicznie, co przeklada sie na wieksza wydajnosc karty.
Wystarczy?
Nie martw się samych potoków nie kupisz do karty i nie przykleisz
Pozdrawiam
p.s Nie zauważyłeś że zaśmiecasz forum?
Mogłeś sie zapytać o to w temacie karty graficznej o którą pytałeś