laptopy notebooki - komputerowy sklep internetowy
forum.X-KOM.PL
Forum sklepu komputerowego X-KOM
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: Czw 02 Gru 2021, 07:53



Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
 Reklamacja komputera - dramat 
Autor Wiadomość
nowicjusz
nowicjusz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 26 Sie 2021, 12:30
Posty: 1
Post Reklamacja komputera - dramat
Proces reklamacji sprzętu w x-kom.pl to jest dramat.

Kupiłem niecałe dwa tygodnie temu (13.08.2021, piątek) komputer, a dokładniej podzespoły bez usługi montażu. Kilka lat wcześniej składałem swój poprzedni komputer, siedzę w IT i nie mam z takimi rzeczami problemu. Całe składanie poszło gładko, płyta główna wymagała aktualizacji biosa która w przypadku tej płyty polegała na wsunięciu pendrive'a z plikiem i wciśnięcia guzika na płycie głównej. Cała procedura przebiegała sprawnie, światełka migały, ram świecił RGB, wiatraki dmuchały. Niestety poza tą rzeczą płyta główna nie reagowała na guzik zasilania. Sprawdziłem wszystko, łącznie z przyciskiem, podłączeniem zasilania, użyciem innego przycisku, sprawdzeniem nitów funkcyjnych etc. Albo jakiś poważny i bezobjawowy błąd, albo wadliwa płyta.

No to jeszcze tego samego dnia wieczorem udało mi się oddać komputer w całości na reklamację. Pomijam to, że mimo dokładnych wyjaśnień konsultant w sklepie błędnie wpisał, że "instalacja biosa poszła nie tak jak powinna". Dostałem informację ustnie, że ciężko powiedzieć ile to zajmie, ale w ciągu tygodnia powinna być jakaś odpowiedź. Jest absolutna cisza. Nie mam informacji o tym, co się obecnie dzieje z komputerem - czy leży w sklepie i czeka aż ktoś się nim zajmie, czy poleciał w całości do Chin, czy sama płyta główna poleciała do Korei Południowej. Czy mogę się spodziewać odbioru za dwa dni czy dwa miesiące. Totalnie nic.

Konsultant na infolinii zasugerował mi wprost, że "skoro nie było usługi montażu, to mógł być błąd montażowy" ale poza tym nie udzielił żadnej przydatnej informacji.
Na pytanie na czacie FB czy jest możliwość zwrotu płyty głównej skoro tak długo to trwa, albo czy jest jakaś szansa dowiedzieć się jaki właściwie jest status - dostałem odpowiedź wysłaną pewnie przez bota "Cześć Janie, kwestia reklamacji jest obecnie rozpatrywana. Czekaj na wiadomość z naszej strony." no ku*#$ dziękuję za informację.

Dodam, że zestaw kosztował 12k. Wartość tej gó%$*&nej płyty głównej to ok. 6% całego zakupu. 800zł przez które klient po zostawieniu u was łącznie ponad 30k, po zrobieniu zakupu za 12k postanawia nie wrócić nigdy więcej.

Cały zakup był związany z rozpoczęciem nowej pracy i jednoczesną awarią wysłużonego laptopa. Siedzę teraz na bezpłatnym urlopie, bo zamiast się garbić nad używanym tanim laptopem (za którego te 500,- i tak musiałbym dać) wolałem przedłużyć sobie wakacje i poczekać "tydzień-dwa". Nie planuję przedłużać urlopu i koniec końców prawdopodobnie kupię te same części gdzie indziej, a te kupione w x-kom zwrócę gdy tylko dostanę je z powrotem (o ile kiedykolwiek to nastąpi). Jak na ironię sam wynegocjowałem z pracodawcą pracę na własnym sprzęcie zamiast na służbowym. Gdybym teraz chciał jednak służbowy muszę na niego czekać miesiąc z kawałkiem.

Wyobraźcie sobie, że kupujecie służbowy samochód dostawczy z salonu. Gdy chcecie nim wyjechać okazuje się, że silnik nie odpala więc wracacie do salonu i oddajecie na gwarancji. Dostajecie informację o tym, że w ciągu tygodnia auto powinno być do odbioru, więc planujecie grafik w oparciu o to (z tygodniem zapasu, bo nigdy nic nie wiadomo). Po tygodniu dzwonicie zapytać, czy coś wiadomo, ale sku%&^$# w słuchawce mówi wam, że nie ma pojęcia co właściwie się stało, ale to pewnie z waszej winy, bo otworzyliście maskę. Mijają dwa tygodnie, samochodu nie ma i nikt nie jest w stanie powiedzieć wam, co się z nim stało, co się z nim dzieje i kiedy będzie coś wiadomo.

Nie rozumiem jak to możliwe, że tak duża i popularna firma nie ma sensownego systemu serwisu/reklamacji który dostarczałby informację o rzeczywistym stanie reklamacji i przewidywanym czasie trwania (chociażby pozycja w kolejce albo historia działań zawierająca coś więcej, niż "przyjęto w serwisie" i dwa tygodnie ciszy). Nie rozumiem, co się stało ze standardami obsługi klienta ze względu na które zawsze robiłem zakupy właśnie w tym sklepie i polecałem to wszystkim znajomym. Nigdy więcej.


Czw 26 Sie 2021, 13:07
Profil
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 01 Wrz 2002, 11:00
Posty: 6849
Post Re: Reklamacja komputera - dramat
Cześć,
podeślij nam numer zgłoszenia reklamacyjnego. Sprawdzę, jak wygląda status reklamacji.

_________________
- Specjalne rabaty dla użytkowników forum
- Promocje, konkursy, kody rabatowe x-kom
- Kanał YouTube x-kom


Pon 30 Sie 2021, 09:43
Profil WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 2 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Internetowy sklep komputerowy X-KOM posiada w ofercie komputery stacjonarne i notebooki renomowanych producentów. Sprzedajemy tanie laptopy, oprogramowanie oraz wysokiej jakości sprzęt elektroniczny. Jeśli chcesz kupić dobry laptop w atrakcyjnej cenie, to jesteś we właściwym miejscu. Potrzebny Ci laptop do gier? Zapoznaj się z naszym asortymentem. Znajdziesz u nas nie tylko laptop dla gracza, ale również laptop dla grafika, czy studenta. Oferujemy fachowe doradztwo w zakresie doboru notebooków odpowiadających oczekiwaniom Klientów. Gwarantujemy szeroki wachlarz produktów, profesjonalną obsługę i terminową realizację zamówień. Istnieje możliwość bezpośredniego odbioru towaru. Posiadamy sieć salonów zlokalizowanych w całej Polsce.