laptopy notebooki - komputerowy sklep internetowy
forum.X-KOM.PL
Forum sklepu komputerowego X-KOM
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: Wto 19 Mar 2024, 13:44



Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
 Problemy z realizacją gwarancji 
Autor Wiadomość
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Śro 09 Mar 2016, 17:18
Posty: 3
Post Problemy z realizacją gwarancji
Piszę tutaj na forum ponieważ zaczynam już powoli mieć dość pisania i rozmawiania z Waszym wsparciem. Może jak napiszę coś na forum publicznych to ktoś się zainteresuje i przestanie mnie traktować odpowiedziami typu kopiuj wklej.

10 listopada kupiłem w x-kom części komputerowe w tym kartę graficzną ASUS GTX 970 Strix OC, jeszcze wtedy nie wiedziałem, że kupując w x-kom na fakturę pozbawiam się możliwości reklamacji na podstawie rękojmi bo taki fajny paragraf znajduje się w regulaminie sklepu(Ciekawe ilu klientów szczególnie tych kupujących na fakturę wie o tym wspaniałym zapisie).

Ale to tak tylko przy okazji więc do rzeczy. Od samego początku miałem problemy z tą kartą, jakiekolwiek obciążenie karty i z obudowy komputera wydobywał się denerwujący dzwięk swego rodzaju bzyczenia/buczenia, okazało się, że to kondensatory na karcie i jak twierdzi również x-kom jest to "cecha a nie wada produktu i sam producent nie uznaje tego jako problem". Ciekawe, że producent nie uznaje tego jako problem ale jednak reklamuje swoją kartę pisząc o kondensatorach na niej tak: "Choke concrete cores eliminate buzzing sound under full load while capacitors assure a 50,000-hour lifespan: equivalent to 2.5 times longer than traditional capacitors" To to cecha a nie wada produktu a producent reklamuje kartą jako wolną od tej "cechy" ? To się kupy nie trzyma.

Ale to pół biedy dałoby się do tego przyzwyczaić, niestety na początku lutego postanowiłem sprawdzić jak głośne jest chłodzenie karty i okazało się, że praktycznie na kazdej prędkości wentylatorów występuje jakiś rodzaj wibracji w chłodzeniu, brzęczenia, można to usłyszeć tutaj OOOOOOOOO jakoś słaba ale myślę, że wyraźnie słychać jakie odgłosy wydaje karta kiedy włączają się wentylatory. Dzień po tym jak znalazłem problem z wentylatorami karta postanowiła pójść krok dalej i pojawiły się ciągłe błędy sterownika ekranu("sterownik przestał odpowiadać...").

No więc postanowiłem wysłać kartę na gwarancję, od razu okazało się, że nie da rady wysłać tego bezpośrednio do Asusa tylko muszę wysłać do x-kom, wtedy jeszcze myślałem, że sklep bezpośrednio wyśle kartę do producenta ale później się okazało, że zanim karta trafiła do Asusa był jeszcze dystrybutor. Żeby skrócić tą rzekę tekstu... Karta wróciła do mnie po miesiącu bez paru dni od kiedy ją wysłałem. Pomyślicie, że długo ją Asus naprawiał ale nie, karta w serwisie producenta była DWA dni, dwa dni z miesiąca czasu jaki trwała ta gwarancja.

Kartę otrzymałem wczoraj, miesiąc czekania i okazuje się, że jedyny problem jaki został rozwiązany to błędy sterownika, karta jak bzyczała pod obciążeniem tak nadal to robi(taka "cecha"), wentylatory też wydają te same dzwięki czyli krótko mówiąc miesiąc czasu i nadal mam towar nie naprawiony. Po rozmowie z całkiem milym Panem na infolinii x-kom powiedział on, że jedyne co mu przychodzi do głowy w moim przypadku to ponowne wysłanie na gwarancję(znowu miesiąc czekania?) ale powiedział, że mogę spróbować napisać na serwis@x-kom.pl bo tam znajdują się osoby które mogą dla mnie zrobić być może coś więcej i zaoferują bardziej fachową pomoc. No więc napisałem długą wiadomość z dokładnym opisem sytuacji a w odpowiedzi dostałem coś w stylu "Proszę zainstalować sterowniki ze strony producenta" widać, że osoba która to pisała chyba nawet mojego maila nie czytała bo nie proponowałaby takich rozwiązań na FIZYCZNE usterki towaru, ogólnie odpowiedzi typu kopiuj wklej.

Spodziewałem się, że tak duży sklep z wyrobioną już renomą jest w stanie się trochę wysilić i wymyślić jakieś inne wyjście niż odpowiedź w stylu "Może Pan wysłać na gwarancję drugi raz" w domyśle nie piszą niestety "i czekać kolejny miesiąc". Nadal nie potrafię też uzyskać od sklepu informacji co zostało z kartą zrobione czy naprawione bo w protokole serwisowym w miejscu gdzie powinny znajdować się takie informacje nie wpisano NIC.

Czy naprawdę tak trudno jest odejść na chwile od twardych procedur i postarać się podejść do klienta odrobinę indywidualnie ? Tym bardziej, że jest to klient który kupił już całkiem sporo sprzętu w firmie x-kom zarówno na stronie jak i poprzez allegro. Przepraszam za wzburzenie ale jestem już dość mocno zirytowany tą sytuacją.


Śro 09 Mar 2016, 17:20
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Śro 09 Mar 2016, 17:18
Posty: 3
Post Re: Problemy z realizacją gwarancji
Pomyliłem się i nie zamieściłem poprawnie nagrania dzwięków wentylatora jakie wydaje karta więc: http://picosong.com/8TPV/


Czw 10 Mar 2016, 10:28
Profil
początkujący użytkownik
początkujący użytkownik

Rejestracja: Pią 07 Lis 2014, 23:24
Posty: 80
Post Re: Problemy z realizacją gwarancji
Tutaj masz wszystko wyłuszczone w przypadku zakupów na fakturę...
http://www.sprawnie.com/2015/01/reklamo ... ch-na.html


Pią 11 Mar 2016, 21:32
Profil
Extremalny Komputerowiec
Extremalny Komputerowiec
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Sie 2014, 17:35
Posty: 7785
Post Re: Problemy z realizacją gwarancji
https://www.facebook.com/ASUS.Polska/
Pisałeś u nich?

_________________
Zestawienie polecanych laptopów i ultrabooków ✅
Nie wiesz która seria jest najlepsza, który model jest najnowszy? Napisz na mój e-mail :thumright:
GG:47751279


Sob 12 Mar 2016, 12:13
Profil WWW
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Śro 09 Mar 2016, 17:18
Posty: 3
Post Re: Problemy z realizacją gwarancji
Tak pisałem, wzieli nr seryjny i nr RMA i powiedzieli, że przekażą sprawę do serwisu także tam gdzie mnie spławili więc to raczej zamknięte koło.

ps. Jack70 nie twierdzę, że wiem wszystko ale ten artykuł raczej niewiele pomoże, kwestia tu just taka, że niestety w regulaminie x-kom jest coś takiego:

W przypadku sprzedaży towaru w obrocie między przedsiębiorcami na podstawie art. 558 § 1 k.c. strony wyłączają odpowiedzialność sprzedającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy, w szczególności ustalają, iż nie ponosi on żadnej odpowiedzialności także za wady ukryte przedmiotu sprzedaży.

a art. 558 § 1 k.c. to:

Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć lub wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem konsumentów ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w wypadkach określonych w przepisach szczególnych.

Jedyne wyjście to:

§ 2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym.

Ale nie jestem gnojem, po prostu kupiona karta ma problemy i tyle, x-kom sprzedał nową kartę i nie miał raczej jak zatajać i to podstępnie wad.

Także wszystko jest niestety "zgodnie z prawem" bo jakby nie było kupując akceptujemy regulamin czyli zgadzamy się na wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi... Co nie zmienia faktu, że ten zapis jest bardzo niekorzystny dla kupującego "na firmę" a wiele innych "dużych" sklepów internetowych takowego nie posiada. Także zgodnie z prawem ale nie podoba mi się i sądzę, że wielu klientów nie ma o nim pojęcia bo przecież "kto czyta regulaminy" :)


Sob 12 Mar 2016, 14:45
Profil
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 01 Wrz 2002, 11:00
Posty: 7661
Post Re: Problemy z realizacją gwarancji
Tomek229, bardzo prosimy Cię o przesłanie nam w wiadomości prywatnej numeru RMA. Przyjrzymy się całej sytuacji i skontaktujemy się z Tobą

_________________
- Specjalne rabaty dla użytkowników forum
- Promocje, konkursy, kody rabatowe x-kom
- Kanał YouTube x-kom

Oficjalne konto sklepu internetowego, wpisy mogą mieć charakter reklamowy.


Sob 12 Mar 2016, 15:39
Profil WWW
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Wto 11 Maj 2021, 07:31
Posty: 1
Post Re: Problemy z realizacją gwarancji
Dziś kupiłem sprzęt od X-kom, i ku mojemu zdziwieniu na fakturze znalazłem zapis o zniesieniu odpowiedzialności za sprzęt!

W przypadku sprzedaży produktu w obrocie między przedsiębiorcami, na podstawie art. 558 § 1 k.c. strony wyłączają odpowiedzialność
sprzedającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy. Przede wszystkim ustalają, że nie ponosi on żadnej odpowiedzialności także za
wady ukryte przedmiotu sprzedaży. Powyższe ograniczenie nie dotyczy przypadku gdy Kupującym jest osoba fizyczna prowadząca działalność
gospodarczą, dokonująca zakupu, który nie posiada dla niej charakteru zawodowego.

Szczęściem jest że kupiłem to dla siebie a nie na sprzedaż.. Ale zastanawiam się nad rezygnacją z zakupu w obawie przed brakiem gwarancji.. chyba nie będę kupował już w tej firmie - jest wiele firm które sprzedają bez takich zapisów.


Wto 11 Maj 2021, 07:37
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 7 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Internetowy sklep komputerowy X-KOM posiada w ofercie komputery stacjonarne i notebooki renomowanych producentów. Sprzedajemy tanie laptopy, oprogramowanie oraz wysokiej jakości sprzęt elektroniczny. Jeśli chcesz kupić dobry laptop w atrakcyjnej cenie, to jesteś we właściwym miejscu. Potrzebny Ci laptop do gier? Zapoznaj się z naszym asortymentem. Znajdziesz u nas nie tylko laptop dla gracza, ale również laptop dla grafika, czy studenta. Oferujemy fachowe doradztwo w zakresie doboru notebooków odpowiadających oczekiwaniom Klientów. Gwarantujemy szeroki wachlarz produktów, profesjonalną obsługę i terminową realizację zamówień. Istnieje możliwość bezpośredniego odbioru towaru. Posiadamy sieć salonów zlokalizowanych w całej Polsce.