forum.X-KOM.PL
https://forum.x-kom.pl/

Problem z realizacją reklamacji z tytułu rękojmi
https://forum.x-kom.pl/viewtopic.php?f=35&t=11291
Strona 1 z 1

Autor:  Szymon_B [ Śro 11 Sty 2017, 13:47 ]
Temat postu:  Problem z realizacją reklamacji z tytułu rękojmi

Witam,

w dniu 2016-12-19 otworzyłem u Państwa zgłoszenie serwisowe na laptop Acer VN7. Na wstępie chcę opisać jak wyglądała sytuacja mojego zgłoszenia.

1) jako redaktor pracujący zdalnie komputer jest dla mnie narzędziem niezbędnym do pracy, więc po ostatnich wydarzeniach z reklamacjami wahałem się bardzo przed ponownym wysłaniem sprzętu do Was, jednakże mając zapewnienie pana określającego się mianem "ostatniej instancji", iż proponowane przeze mnie sposoby realizacji reklamacji będą spełniane gdy okaże się, że reklamacja jest uzasadniona postanowiłem wysłać Państwu komputer. W dniu 22.12.2016 komputer dotarł do firmy, po świętach 27.12.2016 z rana dowiedziałem się, że nie stwierdzono usterek i wysłano go do serwisu producenta

2) w dniu 05.01.2017 zgodnie z zaleceniami konsultanta z UOKiK wysłałem Państwu wezwanie do zwrotu gotówki z terminem na 09.01.2017

3) 09.01.2017 producent wysłał do Państwa informację z diagnozą, w której stwierdzono uszkodzenie dysku twardego i touchpada. I tu pojawiają się moje pytania:
a) dlaczego do tej pory nie dostałem zwrotu gotówki?
b) w mojej ocenie unikacie Państwo kontaktu i mimo, że obiecujecie się skontaktować telefonicznie bądź mailowo to przestaliście odpowiadać na maile i nie oddzwaniacie, dlaczego tak się dzieje? Na infolinii mogę porozmawiać jedynie z osobami, które nie posiadają kompetencji, aby pomóc w rozwiązaniu tej sprawy.

Chciałbym również opisać jak, z mojej strony wyglądał mój kontakt z Państwem:

- 05.01.2017 około godziny 16 obiecano mi kontakt, argumentując to tym, że osoba, która może wyrazić zgodę na rejestrację rozmowy (czego oczekuję z uwagi na problemy z dochodzeniem swoich racji w sklepie x-kom) jest na przerwie. Okazało się, że przerwa pracownika/pracowników trwała do końca dnia roboczego.

- 09.01.2017 znowu wspominano o kontakcie w godzinach porannych w dniu 10.01.2017 w tej niewątpliwie pilnej sprawie, jednakże po raz kolejny to ja byłem zmuszony zadzwonić, aby uzyskać z Państwem kontakt i spróbować wyjaśnić sprawę. Co więcej około godziny 14 dnia 09.01.2017 dowiedziałem, się, że została do Państwa wysłana diagnoza z serwisu producenta.

- Utrudniacie Państwo klientowi wgląd czy wysłana do Was wiadomość mailowa została odebrana co ma oczywiste znaczenie z punktu widzenia prawa i obowiązujących terminów. Mam tu na myśli niewysyłanie potwierdzenia przeczytania wiadomości (mimo, że zaznaczyłem to w wysyłanej wiadomość). Jest to co najmniej 4-ta tego typu sytuacja z Państwa strony.

Niestety było więcej podobnych sytuacji. Jest to dla mnie bardzo przykra sytuacja z kilku powodów:
1) od trzech tygodni jestem pozbawiony własnego narzędzia pracy
2) muszę kontaktować się z UOKiK i Powiatowym Rzecznikiem Konsumenta co niestety może mnie narazić na dodatkowe koszty
3) traktujecie Państwo mnie - klienta który dokonał u Państwa w 2016 całkiem sporych zakupów - w sposób jakiego nie spodziewałbym się po tak dużej firmie.

Kończąc chciałbym przypomnieć Państwu historię moich zakupów:
- laptop Lenovo z70-80 z win7 - okazało się, że laptop nie miał systemu i był uszkodzony (mimo zapewnień, że został sprawdzony i jest w 100% sprawny)
- laptop Acer VN7 z matrycą IPS - okazało się, że matryca jest typu TN
- monitor Samsung S27E391HS, który doszedł do mnie z uszkodzoną ramką, przypomnę, że chcieliście mnie Państwo obciążyć kosztami wymiany obudowy
- smartfon LG G4 - przegrzewał się i doszło do zwrotu

Pozdrawiam,
Szymon B.

Autor:  X-KOM.PL [ Śro 11 Sty 2017, 14:44 ]
Temat postu:  Re: Problem z realizacją reklamacji z tytułu rękojmi

@Szymon_B Serdecznie przepraszamy za zaistniałą sytuację. Informacje przekazaliśmy do odpowiedniego działu w celu szybszego wyjaśnienia sprawy, w najbliższym czasie będziemy się z Tobą kontaktować. W razie dodatkowych pytań jesteśmy do dyspozycji.

Pozdrawiamy

Autor:  Szymon_B [ Śro 11 Sty 2017, 14:56 ]
Temat postu:  Re: Problem z realizacją reklamacji z tytułu rękojmi

Bardzo dziękuję za zainteresowanie, proszę również odpowiedzieć na pytania zadane w pierwszym poście niniejszego wątku, mam tu na myśli:

a) dlaczego do tej pory nie dostałem zwrotu gotówki?
b) w mojej ocenie unikacie Państwo kontaktu i mimo, że obiecujecie się skontaktować telefonicznie bądź mailowo to przestaliście odpowiadać na maile i nie oddzwaniacie, dlaczego tak się dzieje? Na infolinii mogę porozmawiać jedynie z osobami, które nie posiadają kompetencji, aby pomóc w rozwiązaniu tej sprawy.

Co więcej, zostałem przez Państwa poinformowany mailowo, iż moja prośba co do sposobu realizacji reklamacji zostanie uwzględnione w chwili potwierdzenia jej zasadności - jest to informacja uzyskana od osoby określającej się mianem "ostatniej instancji". Przypominam, że Acer zdiagnozował komputer i przekazał Państwu informację dnia 09.01.2017. Możecie Państwo w tej chwili zadzwonić do nich pod numer: 022 209 89 88 podając numer wewnętrzny zgłoszenia, który posiadacie i dostaniecie odpowiedź.

Również pozdrawiam.

Autor:  X-KOM.PL [ Śro 11 Sty 2017, 15:56 ]
Temat postu:  Re: Problem z realizacją reklamacji z tytułu rękojmi

@Szymon_B Na wszystkie pytania odpowiemy podczas kontaktu telefonicznego, prosimy jeszcze o chwilę cierpliwości.

Autor:  Szymon_B [ Śro 11 Sty 2017, 17:07 ]
Temat postu:  Re: Problem z realizacją reklamacji z tytułu rękojmi

X-KOM.PL napisał(a):
@Szymon_B Na wszystkie pytania odpowiemy podczas kontaktu telefonicznego, prosimy jeszcze o chwilę cierpliwości.

Potwierdzam, podczas kontaktu telefonicznego udzielono mi odpowiedzi na wszystkie pytania. Dziękuję bardzo i jestem naprawdę wdzięczny, że w końcu udało nam się dojść do porozumienia. Mam również nadzieję, że jest to nasz ostatni kontakt w takim charakterze.

Pozdrawiam serdecznie,
Szymon B.

Autor:  Szymon_B [ Pon 10 Gru 2018, 16:45 ]
Temat postu:  Re: Problem z realizacją reklamacji z tytułu rękojmi

Z uwagi na fakt, iż dostałem od Państwa negatywną decyzję w sprawie realizacji mojego zgłoszenia reklamacyjnego chciałbym przypomnieć ten wątek, jak również fakt, że technicy X-kom już raz uznali mój komputer za sprawny po czym autoryzowany serwis stwierdził usterki. Taka sytuacja miała już miejsce i została opisana w pierwszym poście tego wątku (punkty 1 i 3). Tym razem chciałbym prosić, abyście Państwo, podobnie jak poprzednim razem, wysłali mój komputer do specjalistów tj. serwisantów Acer.

W celu ułatwienia Państwu poszukiwania mojego zgłoszenia reklamacyjnego podaję jego numer: RMA/150730/18.

Jako ciekawostkę dla czytających przybliżę listę towaru jaki reklamowałem w sklepie x-kom:
1. laptop Lenovo z70-80 z win7 - okazało się, że laptop nie miał systemu i był uszkodzony (mimo zapewnień, że został sprawdzony i jest w 100% sprawny) - reklamacja uznana bez większych problemów
2. laptop Acer VN7 z matrycą IPS (wersja z grafiką GF 940M) - okazało się, że matryca jest typu TN, skrócony przebieg reklamacji można przeczytać w pierwszym poście - po długiej przeprawie i sprawdzeniu sprzętu przez specjalistów z serwisu Acer, reklamacja została uznana, wcześniej technicy xkom stwierdzili, że sprzęt działa prawidłowo.
3. monitor Samsung S27E391HS, który doszedł do mnie z uszkodzoną ramką, przypomnę, że chcieliście mnie Państwo obciążyć kosztami wymiany obudowy - po bardzo długiej przeprawie, podczas której miałem znacznie utrudnioną pracę udało mi się wywalczyć naprawę obudowy
4. smartfon LG G4 - przegrzewał się, stwierdzono uszkodzenie i doszło do zwrotu - reklamacja uznana bez większych problemów, długo czekałem na zwrot gotówki
5. MSI GL62 i7-6700HQ/16GB/480SSD GTX960M FHD - uszkodzony touchpad od nowości - reklamacja uznana po odsłuchaniu rozmowy z panem Damianem (Ekspertem ds. Wsparcia Klienta)
6. MSI GL62 i7-6700HQ/16GB/480SSD GTX960M FHD - druga sztuka - jeden z klawiszy touchpada wcisnął się po bardzo krótkim używaniu (jeśli dobrze pamiętam niespełna tygodniu)
7. Akumulator Newell EN-EL15 - usterka uznana, sklep nie chce wymienić akumulatora, chce oddać pieniądze (jak mniemam chodzi o to, że obecnie ten akumulator kosztuje ... 30zł więcej niż w momencie zakupu)
8. Acer VN7-592G - obecna reklamacja, podobnie jak w przypadku reklamacji z pkt. 2 technicy xkom uznali, że komputer działa prawidłowo (w occt wysypuje się po 2-3 minutach)
Podejrzewam, że było coś jeszcze, ale w tym momencie nie pamiętam.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/