Problemy z realizacją gwarancji
Piszę tutaj na forum ponieważ zaczynam już powoli mieć dość pisania i rozmawiania z Waszym wsparciem. Może jak napiszę coś na forum publicznych to ktoś się zainteresuje i przestanie mnie traktować odpowiedziami typu kopiuj wklej.
10 listopada kupiłem w x-kom części komputerowe w tym kartę graficzną ASUS GTX 970 Strix OC, jeszcze wtedy nie wiedziałem, że kupując w x-kom na fakturę pozbawiam się możliwości reklamacji na podstawie rękojmi bo taki fajny paragraf znajduje się w regulaminie sklepu(Ciekawe ilu klientów szczególnie tych kupujących na fakturę wie o tym wspaniałym zapisie).
Ale to tak tylko przy okazji więc do rzeczy. Od samego początku miałem problemy z tą kartą, jakiekolwiek obciążenie karty i z obudowy komputera wydobywał się denerwujący dzwięk swego rodzaju bzyczenia/buczenia, okazało się, że to kondensatory na karcie i jak twierdzi również x-kom jest to "cecha a nie wada produktu i sam producent nie uznaje tego jako problem". Ciekawe, że producent nie uznaje tego jako problem ale jednak reklamuje swoją kartę pisząc o kondensatorach na niej tak: "Choke concrete cores eliminate buzzing sound under full load while capacitors assure a 50,000-hour lifespan: equivalent to 2.5 times longer than traditional capacitors" To to cecha a nie wada produktu a producent reklamuje kartą jako wolną od tej "cechy" ? To się kupy nie trzyma.
Ale to pół biedy dałoby się do tego przyzwyczaić, niestety na początku lutego postanowiłem sprawdzić jak głośne jest chłodzenie karty i okazało się, że praktycznie na kazdej prędkości wentylatorów występuje jakiś rodzaj wibracji w chłodzeniu, brzęczenia, można to usłyszeć tutaj OOOOOOOOO jakoś słaba ale myślę, że wyraźnie słychać jakie odgłosy wydaje karta kiedy włączają się wentylatory. Dzień po tym jak znalazłem problem z wentylatorami karta postanowiła pójść krok dalej i pojawiły się ciągłe błędy sterownika ekranu("sterownik przestał odpowiadać...").
No więc postanowiłem wysłać kartę na gwarancję, od razu okazało się, że nie da rady wysłać tego bezpośrednio do Asusa tylko muszę wysłać do x-kom, wtedy jeszcze myślałem, że sklep bezpośrednio wyśle kartę do producenta ale później się okazało, że zanim karta trafiła do Asusa był jeszcze dystrybutor. Żeby skrócić tą rzekę tekstu... Karta wróciła do mnie po miesiącu bez paru dni od kiedy ją wysłałem. Pomyślicie, że długo ją Asus naprawiał ale nie, karta w serwisie producenta była DWA dni, dwa dni z miesiąca czasu jaki trwała ta gwarancja.
Kartę otrzymałem wczoraj, miesiąc czekania i okazuje się, że jedyny problem jaki został rozwiązany to błędy sterownika, karta jak bzyczała pod obciążeniem tak nadal to robi(taka "cecha"), wentylatory też wydają te same dzwięki czyli krótko mówiąc miesiąc czasu i nadal mam towar nie naprawiony. Po rozmowie z całkiem milym Panem na infolinii x-kom powiedział on, że jedyne co mu przychodzi do głowy w moim przypadku to ponowne wysłanie na gwarancję(znowu miesiąc czekania?) ale powiedział, że mogę spróbować napisać na
serwis@x-kom.pl bo tam znajdują się osoby które mogą dla mnie zrobić być może coś więcej i zaoferują bardziej fachową pomoc. No więc napisałem długą wiadomość z dokładnym opisem sytuacji a w odpowiedzi dostałem coś w stylu "Proszę zainstalować sterowniki ze strony producenta" widać, że osoba która to pisała chyba nawet mojego maila nie czytała bo nie proponowałaby takich rozwiązań na FIZYCZNE usterki towaru, ogólnie odpowiedzi typu kopiuj wklej.
Spodziewałem się, że tak duży sklep z wyrobioną już renomą jest w stanie się trochę wysilić i wymyślić jakieś inne wyjście niż odpowiedź w stylu "Może Pan wysłać na gwarancję drugi raz" w domyśle nie piszą niestety "i czekać kolejny miesiąc". Nadal nie potrafię też uzyskać od sklepu informacji co zostało z kartą zrobione czy naprawione bo w protokole serwisowym w miejscu gdzie powinny znajdować się takie informacje nie wpisano NIC.
Czy naprawdę tak trudno jest odejść na chwile od twardych procedur i postarać się podejść do klienta odrobinę indywidualnie ? Tym bardziej, że jest to klient który kupił już całkiem sporo sprzętu w firmie x-kom zarówno na stronie jak i poprzez allegro. Przepraszam za wzburzenie ale jestem już dość mocno zirytowany tą sytuacją.