forum.X-KOM.PL
https://forum.x-kom.pl/

Ubezpieczenie po raz kolejny
https://forum.x-kom.pl/viewtopic.php?f=35&t=18468
Strona 1 z 1

Autor:  woytu89 [ Czw 15 Wrz 2022, 12:38 ]
Temat postu:  Ubezpieczenie po raz kolejny

Witam szanownych forumowiczów.
Podzielę się swoją batalią z ubezpieczycielem Mondial Assistance i pakietem (niekoniecznie)eXtra ochrona.

Podczas zakupu ubezpieczenia, oraz na stronie X-Kom wszystko wygląda super - super wygoda, niezwykłe bezpieczeństwo, krótki czas reakcji - "kurier odbierze od Ciebie zepsute urządzenie w ciągu 48 h od przyjęcia zgłoszenia i dostarczy do serwisu" (choć w OWU też co innego), a czas naprawy to max 10 dni.
W moim przypadku ubezpieczonego telefonu wyglądało to zupełnie inaczej.
Pierwsza mailowa próba zgłoszenia szkody 1.08.2022, automat potwierdził przyjęcie, ale oczywiście bez żadnej odpowiedzi w ciągu 48h, więc 4.08.2022 podjąłem kolejną próbę, tym razem przez formularz ze strony. Uzbroiłem się w cierpliwość i po tygodniu otrzymałem maila o wysłanie "formularza zgłoszenia szkody" - no niech będzie, skoro ten wcześniej wypełniony na stronie to za mało. Po upływie kolejnego tygodnia, 19.08.2022 zadzwoniła szanowna Pani i oznajmiła, że 22.08.2022 przyjedzie kurier po odbiór sprzętu. Może i nie jestem specjalistą od czasu, ale 22 dni, to chyba nieco więcej niż 48h. Kurier zabrał pięknie spakowaną paczkę, więc z nadzieją że coś się w końcu ruszy z cierpliwością czekałem na werdykt serwisu (najlepiej na naprawiony telefon). Paczka z serwisu wróciła po ponad tygodniu - 01.09.2022, zawierała telefon w stanie uszkodzonym jak wysłałem, tylko że porozpruwany (wiadomo, w celu diagnozy). Diagnoza zawierała opis o uszkodzeniu mechanicznym i śladach cieczy na płycie. Oczywiście ze strony ubezpieczyciela brak jakiegokolwiek odzewu. Napisałem maila do ubezpieczyciela z prośbą o odzew w sprawie, jak i zadzwoniłem na infolinię, gdzie poinformowali mnie o odmowie, bo "nie znajdujemy podstaw prawnych do realizacji świadczenia". Nazajutrz otrzymałem maila z uzasadnieniem, gdzie "w przedmiotowej sprawie brak jest podstaw do przyjęcia odpowiedzialności przez Ubezpieczyciela za zalanie z uwagi na fakt, że nie zna Pan faktycznych okoliczności powstania uszkodzenia". Gdzie "zalanie" jest nadinterpretacją ubezpieczyciela, ponieważ serwis stwierdził ślady cieczy, nie "zalanie". Oczywiście opisałem wcześniej wszystkie okoliczności uszkodzenia mechanicznego, ale nie zwróciłem uwagi na to, że zdarzenie miało miejsce w chwili po opadach i na skutek mechanicznego uszkodzenia obudowy na mokrym podłożu mogło dostać się część wilgoci do środka. Niezwłocznie w tym samym dniu tj 2.09.2022 napisałem odwołanie od decyzji uzupełniając opis o ten fakt, ale właśnie mija jutro kolejne dwa tygodnie bez jakiejkolwiek odpowiedzi w sprawie.
Podsumowując - podczas zawierania ubezpieczenia wszystko wygląda idealnie, natomiast gdy przyjdzie już do nieszczęśliwej realizacji świadczenia, ubezpieczyciel przeciąga wszystko w nieskończoność i szuka jakiegokolwiek powodu do odmowy realizacji ubezpieczenia. W taki oto sposób jestem już półtora miesiąca bez telefonu, który oczywiście jest dla mnie między innymi ważnym narzędziem pracy.
Warto więc się zastanowić podczas zakupu ubezpieczenia, czy aby na pewno warto dopłacać do pozornej ochrony której tak naprawdę nie ma.

Autor:  X-KOM.PL [ Pon 19 Wrz 2022, 09:05 ]
Temat postu:  Re: Ubezpieczenie po raz kolejny

Dziękujemy za opisanie sytuacji i napotkanego problemu. Chcemy bliżej przyjrzeć się tej sytuacji i zgłoszeniu, ale nie znamy szczegółów. Prosimy o przesłanie nam w wiadomości prywatnej numeru zamówienia, którego dotyczy sprawa.

Dziękujemy za zgłoszenie do nas problemu z realizacją zgłoszenia do ubezpieczenia. Cieszymy się, że mogliśmy pomóc i po ponownej weryfikacji udało się rozpatrzyć sprawę w satysfakcjonujący sposób.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/