Na podstawie moich obserwacji i testów na treściach/artykułach w serwisach newsowych (takich 1 mln+/miesiąc) i sklepach internetowych (200k+/miesiąc) oraz dokumentacji Google-a gdzie jasno jest napisane co dokładnie zrobić aby algorytm dobrze działał dla serwisu. Można na pewno używać AI do pomocy w tworzeniu treści ale takie treści muszą być użyteczne dla użytkowników - to znaczy, że sam np. Chatgpt czy Bard nie wygeneruje dosyć atrakcyjnych treści użytkownikowi... Oczywiście jeszcze do tego teraz dużą rolę odgrywa waga punktacji i optymalizacja CVW (LH), na załączonym screenie przykład: pada CVW i spada ruch z "Discovera" i "Wyników wyszukiwania":
Po ostatnich update-ach jeśli spadły w serwisach wyniki LH (CWV), spadają kliknięcia:
1. Sklep internetowy po update bez nowej optymalizacji
2. Kliknięcia z Google przestają rosnąć dynamicznie do czasu naprawy problemu
3. Serwis newsowy - spada w nim CLS (problem z reklamami)
4. Kliknięcia (skuteczność) lecą średnio z 500 tyś do 460 tyś/dzień
Wklejanie tekstów bezpośrednio z modelu językowego często kończy się nie indeksowaniem newsa/produktu w wyszukiwarce Google, w Google News i Google Discover... - widocznie znaleźli sposób na rozpoznanie po semantyce/charakterystyce indeksu czytelnictwa całej treści, dlatego warto używać pomocy AI ale z głową jako uzupełnienie. Zrobiłem nawet kilka takich aplikacji dla klientów i fajnie indeksuje takie treści wspomagane przez zwykły model davinci.
Tak wiec polecam zerknąć sobie na stronę
https://radio5.com.pl/2023/09/jak-tworz ... ej-strony/ Opisane jest tutaj, jak tworzyć treści które mogą pomóc w pozycjonowaniu strony internetowej.