laptopy notebooki - komputerowy sklep internetowy
forum.X-KOM.PL
Forum sklepu komputerowego X-KOM
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: Sob 18 Wrz 2021, 17:09



Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
 Problem ze stanem baterii w nowym laptopie HP 
Autor Wiadomość
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Śro 14 Kwi 2021, 17:09
Posty: 1
Post Problem ze stanem baterii w nowym laptopie HP
Cześć, mam problem z baterią w nowym laptopie HP Pavilion 15-eg0016nw / i5-1135G7 (laptop używam od przedwczoraj).

Mianowicie, windows nie odświeża automatycznie czasu, który pozostał do rozładowania i nie wyświetla aktualnego poziomu baterii. Wygląda to mniej-więcej tak, że gdy włączam laptopa widnieje przykładowo 80% naładowania baterii i ten poziom w ogóle nie zmienia się wraz z upływem czasu, dopiero po wygaśnieciu ekranu, ów poziom się aktualizuje. Analogicznie wygląda sytuacja z czasem, który pozostał do rozładowania - chociaż z nim jest również taki problem, że jest on bardzo niedokładny i mocno się waha.

Aktualizowałem BIOS, sprawdzałem czy są dostępne jakieś sterowniki na stronie HP (wykryło jedynie sterowniki do grafiki Intel HD), próbowałem odinstalować ręcznie sterowniki baterii Microsoft ACPI i ponownie je zainstalować, instalowałem również wszystkie aktualizacje z Windows Update i problem nadal występuje - a jest on dość irytujący, ponieważ aby dowiedzieć się kiedy mam podłączyć zasilacz, muszę zamknąć i otworzyć laptopa co nie zawsze jest możliwe. Tym samym nie jestem pewien co do poprawności wywoływania powiadomień o niskim poziomie baterii, tj. nigdy nie rozładowywałem baterii więcej niż do 10%, więc nie jestem pewien czy powyżej tego poziomu jakiś komunikat powinien się pojawić - niemniej jednak u mnie nic takiego nie ma miejsca. To samo tyczy się w zasadzie zmiany trybu pracy na baterii (tzn. przy 20% powinno automatycznie załączyć się oszczędzanie energii, a załącza się ono dopiero wtedy, kiedy ręcznie zaaktualizuje poziom baterii i nagle okazuje się, że nie ma przykładowo 30% naładowania, tylko 15%).

Co może być przyczyną takiej sytuacji?
Poza tym byłbym wdzięczny jakby ktoś podzielił się średnim czasem pracy na baterii w tym konkretnym modelu, ponieważ wydaję mi się, że producent deklarował coś w rodzaju 8 godz., a ja mam wrażenie, jakby u mnie ten czas był z jakieś dwa razy krótszy (mimo, że zazwyczaj używam trybu "Lepsza bateria" lub oszczędzanie baterii, a poziom jasności matrycy ustawiony jest na 50%).

//EDIT - jakby to miało jakieś znaczenie, to przy ładowaniu poziom baterii normalnie się odświeża, procent za procentem. problem występuje tylko przy pracy na samej baterii


Śro 14 Kwi 2021, 17:47
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Nie 01 Sie 2021, 23:44
Posty: 4
Post Re: Problem ze stanem baterii w nowym laptopie HP
Cześć! Czy udało Ci się może rozwiązać opisywany przez Ciebie problem? Kupiłem dokładnie tego laptopa, tylko w trochę rozbudowanej konfiguracji + system operacyjny i mam identyczny problem z nieodświeżającym się wskaźnikiem baterii. Próbowałem kalibrować baterię tak, jak zaleca to HP w swoim oficjalnym filmiku na YouTube - nic to nie dało...
Poza tym odkryłem, że odświeżenie stanu baterii następuje (oprócz wygaszenia ekranu) także w momencie uruchomienia lub odświeżenia preinstalowanej aplikacji HP Support Asistant, przy czym działa to tylko wtedy, gdy bateria jest naładowana w co najwyżej 94%.
Bardzo nie chcę tego laptopa oddawać już po dwóch dniach od zakupu - jest kapitalny, tylko ten wskaźnik baterii... Nie zamierzam na nim pracować non stop na baterii, ale wolałbym mieć sprzęt sprawny w 100%, szczególnie za taką cenę.


Nie 01 Sie 2021, 23:53
Profil
Extremalny Komputerowiec
Extremalny Komputerowiec
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 14 Maj 2014, 16:08
Posty: 8293
Miejscowość: Opole
Post Re: Problem ze stanem baterii w nowym laptopie HP
Tutaj na 99% problemem jest któryś ze sterowników, pisaliście na supportu HP? Może mają jakieś szybsze rowiązanie.

_________________
Masz problem z wyborem laptopa czy komputera (PC)? >>Napisz do mnie<<
Jestem również na GG: 1484081
Zestawienie polecanych laptopów i Ultrabook na 2021 r. >KLIK<
Lenovo Y510p i7-4700MQ//8GB DDR3//Lite-on 128GB SSD//NVIDIA GeForce GT 755M//Windows 8.1


Pon 02 Sie 2021, 08:29
Profil WWW
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Nie 01 Sie 2021, 23:44
Posty: 4
Post Re: Problem ze stanem baterii w nowym laptopie HP
Napisałem post z pytaniem o ten problem na oficjalnym forum HP: https://h30434.www3.hp.com/t5/Tablets-a ... -p/8127685.

Wcześniej znalazłem na tym samym forum czyjś raport kropka w kropkę identycznego problemu dla 14-calowej wersji tego laptopa, i także brak odpowiedzi ani rozwiązania: https://h30434.www3.hp.com/t5/Tablets-a ... -p/8002558 .

Wygląda to na problem całej serii tegorocznych Pavilionów, z którego nie wszyscy zdają sobie sprawę (bateria trzyma bardzo przeciętnie w związku z czym pewnie większość użytkowników pracuje cały czas na zasilaczu).
Jeśli nikt nie udzieli mi pomocy na tym forum to prawdopodobnie będę dzwonił do supportu.


Pon 02 Sie 2021, 16:36
Profil
Extremalny Komputerowiec
Extremalny Komputerowiec
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 14 Maj 2014, 16:08
Posty: 8293
Miejscowość: Opole
Post Re: Problem ze stanem baterii w nowym laptopie HP
Prawdopodobnie jakaś aktualizacja sterowników coś popsuła, najlepiej atakować ich support albo już mają rozwiązanie, ewentualnie wypuszczą aktualizację która powinna to naprawić.

_________________
Masz problem z wyborem laptopa czy komputera (PC)? >>Napisz do mnie<<
Jestem również na GG: 1484081
Zestawienie polecanych laptopów i Ultrabook na 2021 r. >KLIK<
Lenovo Y510p i7-4700MQ//8GB DDR3//Lite-on 128GB SSD//NVIDIA GeForce GT 755M//Windows 8.1


Śro 04 Sie 2021, 13:31
Profil WWW
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Nie 01 Sie 2021, 23:44
Posty: 4
Post Re: Problem ze stanem baterii w nowym laptopie HP
Dzwoniłem dzisiaj do Supportu. Mówią że nie raportował im nikt do tej pory takiego problemu z tym modelem. Pytali czy robiłem kalibrację baterii (robiłem i to zgodnie z ich instruktażem). Zaproponowali naprawę gwarancyjną, ale osobiście twierdzę że to raczej nie ma sensu bo to wygląda na problem oprogramowania a nie hardware'u.


Pią 06 Sie 2021, 12:11
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Nie 01 Sie 2021, 23:44
Posty: 4
Post Re: Problem ze stanem baterii w nowym laptopie HP
Wczoraj odkryłem, jak poradzić sobie z tym problemem. Ściągnąłem program BatteryInfoView 1.23. Działając w tle odczytuje stan baterii częściej i dokładniej niż Windows, którego systemowy wskaźnik baterii spada wtedy prawidłowo procent po procencie. Zatem wystarczy wrzucić ten programik do autostartu i po kłopocie.
Jednak nadal zarówno w tym programie, jak i w Windowsie procenty ruszają dopiero od 94% (100% naładowania utrzymuje się długi czas, po czym spada do 94% i potem już leci normalnie 93, 92, 91, 90...). Na innym angielskim forum dotyczącym jednego z modeli HP Spectre znalazłem informację, że takie zachowanie powoduje architektura niektórych baterii montowanych przez HP - nie wiem na ile to wiarygodna informacja.


Sob 07 Sie 2021, 19:31
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 7 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Internetowy sklep komputerowy X-KOM posiada w ofercie komputery stacjonarne i notebooki renomowanych producentów. Sprzedajemy tanie laptopy, oprogramowanie oraz wysokiej jakości sprzęt elektroniczny. Jeśli chcesz kupić dobry laptop w atrakcyjnej cenie, to jesteś we właściwym miejscu. Potrzebny Ci laptop do gier? Zapoznaj się z naszym asortymentem. Znajdziesz u nas nie tylko laptop dla gracza, ale również laptop dla grafika, czy studenta. Oferujemy fachowe doradztwo w zakresie doboru notebooków odpowiadających oczekiwaniom Klientów. Gwarantujemy szeroki wachlarz produktów, profesjonalną obsługę i terminową realizację zamówień. Istnieje możliwość bezpośredniego odbioru towaru. Posiadamy sieć salonów zlokalizowanych w całej Polsce.