laptopy notebooki - komputerowy sklep internetowy
forum.X-KOM.PL
Forum sklepu komputerowego X-KOM
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: Czw 28 Mar 2024, 23:39



Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
 Nowy laptop przestał działać 3 miesiące po kupnie w salonie 
Autor Wiadomość
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Pon 22 Wrz 2014, 11:22
Posty: 11
Post Nowy laptop przestał działać 3 miesiące po kupnie w salonie
Dzień dobry,

W dniu 26.04.2018 (zakup przez internet 18.04) odebrałem z salonu X-KOM Dell Inspiron 7577 i7-7700/32G/256+1000/10Pro GTX1050Ti (zamówienie nr 901884183786). W związku z intensywnym okresem w pracy, w ostatnich miesiącach laptopa używałem praktycznie wyłącznie do celów biurowych. Od wczoraj wieczorem laptop przestał się włączać. Załączam film:

https://youtu.be/XF95XBBKuo8

Od razu zadzwoniłem do serwisu X-Kom, poinformowano mnie, że nie przysługuje mi zwrot, ani wymiana, jedynie naprawa, która nie wiadomo ile potrwa, W DODATKU moje wszystkie dane muszą zostać usunięte (tej opcji nie rozważam).

Niestety okazało się również, że nie przysługuje mi serwis door-to-door Dell'a, ponieważ laptop został rozbudowany w X-Kom.

W związku z tym, że pilnie potrzebuję sprawnego laptopa, niedawnym kupnem (mniej niż 4 miesiące!!), utratą serwisu Della przez modyfikacje X-Kom, oraz tym że jestem Waszym stałym klientem, proszę o naprawę w salonie na miejscu w czwartek (przyjadę rano), a jeżeli to nie jest możliwe, to proszę o niezwłoczną wymianę lub zwrot (kupię od razu inny model).

Pozdrawiam
JD


Ostatnio edytowany przez jartyw Sob 18 Sie 2018, 19:50, edytowano w sumie 2 razy



Śro 15 Sie 2018, 11:57
Profil
Zdolny Komputerowiec
Zdolny Komputerowiec

Rejestracja: Czw 22 Mar 2018, 15:02
Posty: 484
Post Re: Dell Inspiron 7577 - beznadziejna sytuacja 4 miesiące p
Cześć witaj.
Z tego co wiem X Kom ma bardzo dobry serwis. Naprawią Ci laptop i nie masz co narzekać. Nie wiem czy naprawią na miejscu w salonie. Jak odeślą do serwisu to może trochę zająć. Nie ma też pewności czy oprócz darmowego kuriera usługa door to door by coś tutaj przyspieszyła. Obstawiam, że nie wcześniej jak za około 3tygodnie odesłali by laptop. Zwrot jest możliwy chyba tylko w pierwszych dwóch tygodniach od daty zakupu i to tylko w przypadku laptopa zakupionego przez internet. Ważne dane można zabezpieczyć na nośniku USB, lub dysku zewnętrznym. Zawsze trzeba liczyć się z możliwością awarii dysku i utratą niezabezpieczonych danych. Najlepiej rozmawiaj z serwisem X Kom. Na forum raczej nikt nie naprawi Ci laptopa.


Śro 15 Sie 2018, 12:17
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Pon 22 Wrz 2014, 11:22
Posty: 11
Post Re: Dell Inspiron 7577 - beznadziejna sytuacja 4 miesiące p
Taka sytuacja przytrafiła mi się pierwszy raz. W mojej opinii przy tak niewielkim i krótkim użytkowaniu latop miał już wadę ukrytą w momencie zakupu i dlatego będę dążył do unieważnienia umowy. Nie mam możliwości ani zamiaru czekać 3 tygodnie na naprawę. Piszę na forum żeby przestrzeć innych użytkowników. Mam dobre doświadczenia ze sklepem X-Kom, również z serwisem, liczę że sprawa zostanie załatwiona na moją korzyść i dalej będę korzystał z ich usług.

Pozdrawiam
JD


Śro 15 Sie 2018, 13:35
Profil
Zdolny Komputerowiec
Zdolny Komputerowiec

Rejestracja: Czw 22 Mar 2018, 15:02
Posty: 484
Post Re: Dell Inspiron 7577 - beznadziejna sytuacja 4 miesiące p
W większości dobrych sklepów zasady są takie same. Jak laptop ulegnie awarii, to wtedy jedzie do serwisu na oględziny i tam dopiero oceniają czy faktycznie laptop miał wadę ukrytą w momencie zakupu, czy sprawa zakończy się serwisem i odebraniem naprawionego laptopa. Napisz jak dalej potoczyła się sprawa, bo sam jestem ciekaw.


Śro 15 Sie 2018, 13:47
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Pon 22 Wrz 2014, 11:22
Posty: 11
Post Re: Dell Inspiron 7577 - beznadziejna sytuacja 4 miesiące p
Po 3,5 miesiącach naprawdę łagodnego użytkowania (głównie pakiet MS Office i przeglądarki internetowe, nie zdążyłem zainstalować ani jednej gry ani żadnego programu który chociaż w miernym stopniu mógł stanowić wyzwanie dla tego sprzętu, no chyba że winowajcą jest poczciwy Paint) laptop nagle przestał działać, uważam że musiał mieć wadę już w momencie kupna i chcę wymiany na nowy, lub najlepiej zwrotu pieniędzy i możliwość wyboru innego modelu.

Pozdrawiam
JD


Śro 15 Sie 2018, 14:09
Profil
Zdolny Komputerowiec
Zdolny Komputerowiec

Rejestracja: Czw 22 Mar 2018, 15:02
Posty: 484
Post Re: Dell Inspiron 7577 - beznadziejna sytuacja 4 miesiące p
Po dostarczeniu laptopa na serwis do oględzin - opiniowania - sklep ma obowiązek rozpatrzyć gwarancję do 14 dni. Dopiero do tych 14dni stwierdzą czy sprzęt był wadliwy i są szanse na wymianę, czy usterka powstała dopiero po jakimś czasie użytkowania i laptop będzie naprawiany. Nie koniecznie musiałeś obciążać laptop, żeby coś się stało. Jeżeli usterka wystąpiła po 3,5 miesiąca, to już Ty musisz udowodnić, że istniała w momencie wydania, ale skoro w serwisie podano daty wystąpienia, to reklamacja z niezgodności i żądanie wymiany na nowy może zostać odrzucone.


Czw 16 Sie 2018, 12:01
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Pon 22 Wrz 2014, 11:22
Posty: 11
Post Re: Nowy laptop przestał działać 3 miesiące po kupnie w salo
Udało mi się w końcu na chwilę wyrwać z pracy i dzisiaj zgłosiłem się do salonu X-Kom gdzie kupiłem notebooka. Być może to mylne wrażenie, ale na razie jestem rozczarowany. Chciano, żebym podpisał się pod dokumentem, z którego wynikało że muszę się liczyć ze wszystkim (m.in. "Klient zobowiązuje się pokryć wszelkie koszty wiążące się z procedurą gwarancyjną."), a X-Kom nie ponosi żadnej odpowiedzialności w tej całej sytuacji. Oczywiście zastrzegłem słownie, że nie zgadzam się na usunięcie moich danych przechowywanych w notebooku, co ciekawe wywołało to konsternację pracownika salonu dopiero jak zrobiłem to również piśmiennie na powyższym dokumencie X-Kom, ale po moich argumentach ostatecznie zgłoszenie reklamacji (w ramach rękojmi) zostało przyjęte. Zobaczymy co czeka mnie dalej.

https://www.youtube.com/watch?v=XF95XBBKuo8

Pozdrawiam
JD


Sob 18 Sie 2018, 20:10
Profil
Zdolny Komputerowiec
Zdolny Komputerowiec

Rejestracja: Czw 22 Mar 2018, 15:02
Posty: 484
Post Re: Nowy laptop przestał działać 3 miesiące po kupnie w salo
W przypadku nieuznania reklamacji z tytułu gwarancji przez Producenta lub nieuzasadnionej reklamacji z tytułu gwarancji, Klient zobowiązuje się pokryć wszelkie koszty wiążące się z procedurą gwarancyjną.

Przeczytaj całe zdanie a nie tylko to co pisze po przecinku od słowa Klient. Są przypadki, że zawirusowany sprawny pc, lub uszkodzony przez Klienta laptop trafia do serwisu. Serwis wtedy nie z winy faktycznej awarii laptopa musi pokrywać koszta przesyłki do serwisu i opłacać pracownika który diagnozuje, lub naprawia laptopa. W tym drugim przypadku dodatkowe koszta mogą stanowić części i dlatego podpisujesz oświadczenie, że jak laptop okazał by się sprawny, lub nosił ślady uszkodzenia mechanicznego pokrywasz koszta serwisowania.


Sob 18 Sie 2018, 21:30
Profil
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Nie 12 Sie 2018, 12:28
Posty: 10
Post Re: Nowy laptop przestał działać 3 miesiące po kupnie w salo
No jak to czytam to na tempa wycofam zlecenie na laptopa. Xkom niezle pogrywa a zmuszanie klienta do pospisania lojalki ze pokryje koszty naprawy to zlamanie praw klienta. Xkom moze co najwyzej zdiagnozowac wraz z serwisem przyczyne niesprawnosci i po stwierdzeniu uszkodzenia przez klienta przedstawic mu stosowne dowody tego oraz POINFORMOWAC o kosztach naprawy. A wtedy klient zdecyduje czy naprawiac czy oddac. Moga co najwyzec wyslac z powrotem na koszt klienta mu laptop bez naprawy. Nie wyobrazam sobie ze wysylam laptopa do xkom na gwarancji a za miesiac przychodzi mi do zaplacenia np 4000 zl za naprawe laptopa wartego 5000zl. Takie cos jak ta lojalka jest niedopuszczalne. Xkom nie moze decydowac o pieniadzach klienta i wykonywac bez jego zgody napraw na jego koszt. I tu nie jestem laikiem bo w ostatnim roku stoczylem walke z nikonem i mediamarkt. Obydwie wygrane w 2 interweniowal rzecznik praw konsumenta i mediamarkt przyjela sprzet. Dodatkowo wystapilem o zadosc uczynienie i w wyniku porozumienia otrzymalem bon na 500 zl.
Dziekuje osobie opisujacej jak pogrywa sobie xkom. Zdejmuje zamowienie z lapka. A jej radze w razie czego kontakt z rzecznikiem praw konsumenta. Wiele ciekawych rzeczy mozna sie dowiedziec


Sob 18 Sie 2018, 22:53
Profil
Zdolny Komputerowiec
Zdolny Komputerowiec

Rejestracja: Czw 22 Mar 2018, 15:02
Posty: 484
Post Re: Nowy laptop przestał działać 3 miesiące po kupnie w salo
Mogę Cię zapewnić, że X-Kom ma bardzo dobry i uczciwy serwis. Śmiało możesz kupić laptop w sklepie X Kom. Robiłem tam zakupy i nigdy nie było najmniejszych problemów. Bardzo dobry sklep od serca polecam.

X Kom nie decyduje o pieniądzach Klienta i w przypadku uszkodzeń mechanicznych nie wykonuje bez jego zgody napraw na jego koszt.

Po podpisaniu tego oświadczenia w przypadku oddania sprzętu serwis najpierw się z tobą skontaktują i POINFORMUJĄ Cię na temat usterki i ew. kosztów naprawy. Dopiero wtedy decydujesz czy mają naprawiać, czy nie. Oświadczenie dotyczy tylko tego, że nie naprawią Ci laptopa na własny koszt w przypadku uszkodzeń typu: ,,laptop spadł na podłogę i ma pękniętą matrycę'', bo uszkodzenie powstało z winy użytkownika. Wtedy poinformują o tym i podadzą koszta ew. naprawy, lub za darmo odeślą Ci laptop.

Jak laptop w czasie okresu gwarancyjnego ulegnie awarii powstałej nie z winy uszkodzenia przez użytkownika, to bez wykupowania dodatkowego ubezpieczenia od uszkodzeń mechanicznych zostanie naprawiony przez serwis i nie zapłacisz za naprawę ani złotówki.

Jest też oferta dodatkowego ubezpieczenia sprzętu od uszkodzeń mechanicznych.
https://www.x-kom.pl/ubezpieczenia

Doskonale rozumiem Autora że czekanie aż laptop wróci z serwisu może być irytujące, ale taka procedura obowiązuje chyba we wszystkich polskich sklepach.


Nie 19 Sie 2018, 11:09
Profil
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 01 Wrz 2002, 11:00
Posty: 7665
Post Re: Nowy laptop przestał działać 3 miesiące po kupnie w salo
jartyw, prosimy Cię o przesłanie nam w wiadomości prywatnej numeru zgłoszenia RMA, przyjrzymy się bliżej całej sprawie i postaramy się wszystko wyjaśnić

_________________
- Specjalne rabaty dla użytkowników forum
- Promocje, konkursy, kody rabatowe x-kom
- Kanał YouTube x-kom

Oficjalne konto sklepu internetowego, wpisy mogą mieć charakter reklamowy.


Pon 20 Sie 2018, 15:23
Profil WWW
nowicjusz
nowicjusz

Rejestracja: Pon 22 Wrz 2014, 11:22
Posty: 11
Post Re: Nowy laptop przestał działać 3 miesiące po kupnie w salo
Cytuj:
W przypadku nieuznania reklamacji z tytułu gwarancji przez Producenta lub nieuzasadnionej reklamacji z tytułu gwarancji, Klient zobowiązuje się pokryć wszelkie koszty wiążące się z procedurą gwarancyjną.


Zapis jest bardzo ogólny i niejednoznaczny. Zgadzam się z użytkownikiem MaRr, który nazwał to "lojalką".

Cytuj:
Są przypadki, że zawirusowany sprawny pc, lub uszkodzony przez Klienta laptop trafia do serwisu. Serwis wtedy nie z winy faktycznej awarii laptopa musi pokrywać koszta przesyłki do serwisu i opłacać pracownika który diagnozuje, lub naprawia laptopa. W tym drugim przypadku dodatkowe koszta mogą stanowić części i dlatego podpisujesz oświadczenie, że jak laptop okazał by się sprawny, lub nosił ślady uszkodzenia mechanicznego pokrywasz koszta serwisowania.


Jako klient mam prawo być laikiem i nie znać się na istocie awarii kupionego sprzętu, dlatego zgłaszam się do profesjonalistów żeby zdiagnozowali problem i dali mi wybór co do dalszego działania.
Natomiast pracownik, któremu składałem notebooka ani razu nie próbował go nawet uruchomić ani w żaden inny sposób zdiagnozować (choćby wstępnie!!) problem, czego nie mogę zrozumieć. Przecież są przypadki, że awaria jest błaha np. wymiana kabla zasilającego.

Tymczasem pracownik salonu spędził około 5 minut na fotografowanie wszelkich zabrudzeń i innych znamion użytkowania sprzętu.

Cytuj:

X Kom nie decyduje o pieniądzach Klienta i w przypadku uszkodzeń mechanicznych nie wykonuje bez jego zgody napraw na jego koszt.
Po podpisaniu tego oświadczenia w przypadku oddania sprzętu serwis najpierw się z tobą skontaktują i POINFORMUJĄ Cię na temat usterki i ew. kosztów naprawy. Dopiero wtedy decydujesz czy mają naprawiać, czy nie. Oświadczenie dotyczy tylko tego, że nie naprawią Ci laptopa na własny koszt w przypadku uszkodzeń typu: ,,laptop spadł na podłogę i ma pękniętą matrycę'', bo uszkodzenie powstało z winy użytkownika. Wtedy poinformują o tym i podadzą koszta ew. naprawy, lub za darmo odeślą Ci laptop.


Wierzę w dobrą stronę ludzi i mam nadzieję, że jest tak jak piszesz. Niestety ma nic na ten temat w dokumencie, który musiałem podpisać.


Z innych zapisów, które w mojej ocenie są na niekorzyść klienta, w podpisanym przeze mnie dokumencie widnieje zdanie:
"Podstawę nieuwzględnienia roszczeń reklamacyjnych Klienta może stanowić każde uszkodzenie mechaniczne przedmiotu, choćby stwierdzone zostało dopiero w serwisie technicznym docelowym, a nie zostało ujawnione w czasie przyjmowania reklamacji przez pracownika firmy x-kom sp. z o.o..

Tak naprawdę po podpisaniu tego zdania jestem na łasce salonu X-Kom. Cokolwiek się wydarzy w czasie transportu lub w salonie (np. ktoś opuści przypadkowo laptopa), będzie podstawą do unieważnienia mojej reklamacji, bo "przecież podpisałem".


Cytuj:
Doskonale rozumiem Autora że czekanie aż laptop wróci z serwisu może być irytujące, ale taka procedura obowiązuje chyba we wszystkich polskich sklepach.


Nie interesuje mnie jak ani czy tak w ogóle jest w "innych polskich" sklepach, ponieważ kuriozalnej awarii uległ laptop który kupiłem właśnie w salonie X-Kom. Opisałem całą historię tutaj, żeby ułatwić i przyśpieszyć postępowanie serwisowe, jednak dopiero dzisiaj (po 6 dniach!!) X-Kom się tym zainteresował. Ciągle wierzę w dobrą wolę salonu i rozstrzygnięcie reklamacji na moją korzyść (tj. jak najszybsza możliwość zakupu innego modelu lub ewentualnie wymiana na nowy).

Pozdrawiam
JD


Pon 20 Sie 2018, 18:08
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 12 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 24 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Internetowy sklep komputerowy X-KOM posiada w ofercie komputery stacjonarne i notebooki renomowanych producentów. Sprzedajemy tanie laptopy, oprogramowanie oraz wysokiej jakości sprzęt elektroniczny. Jeśli chcesz kupić dobry laptop w atrakcyjnej cenie, to jesteś we właściwym miejscu. Potrzebny Ci laptop do gier? Zapoznaj się z naszym asortymentem. Znajdziesz u nas nie tylko laptop dla gracza, ale również laptop dla grafika, czy studenta. Oferujemy fachowe doradztwo w zakresie doboru notebooków odpowiadających oczekiwaniom Klientów. Gwarantujemy szeroki wachlarz produktów, profesjonalną obsługę i terminową realizację zamówień. Istnieje możliwość bezpośredniego odbioru towaru. Posiadamy sieć salonów zlokalizowanych w całej Polsce.