Porada w/s reklamacji sprzętu.
Drodzy współforumowicze.
Jak widzę na forum, w przypadku wad sprzętu, większość z Was korzysta z uprawnień wynikających z gwarancji. Wiąże się to z kontaktem z firmą Retail Service (co podobno jest utrudnione) a także z koniecznością pokrycia kosztów transportu sprzętu do serwisu w Piasecznie.
Zalecam Wam jednak skorzystanie z innej możliwości, dla Was lepszej, o której nie zostaliście poinformowani przez X-kom.
Chodzi mianowicie o
"rękojmie konsumencką". Często uprawnienia z gwarancji są korzystniejsze niż z rękojmi (np. serwis door-to-door) jednak w przypadku tej konkretnej gwarancji, tak nie jest. Przeczytacie o niej tutaj (albo w innych miejscach, np. na stronie Federacji Konsumentów):
http://www.net4lawyer.com/openlaw/wikka ... onsumenckaProcedura wygląda następująco:
- udajemy się do sklepu X-kom
- zgłaszamy wadę sprzętu
- określamy jakie jest nasze żądanie (realnie - naprawa/wymiana)
- oddajemy sprzęt i pobieramy potwierdzenie zdania sprzętu.
Pamiętajcie -
tylko od Was zależy, czy wybierzecie realizację uprawnień z gwarancji czy z rękojmi konsumenckiej, a x-kom odmówić Wam nie może jeżeli wybierzecie zaproponowaną przezemnie drogę z pominięciem gwarancji. Jeżeli jednak x-kom nie chciałby przyjąć sprzętu, żądajcie odmowy na piśmie. Z taką odmową udajecie się do pobliskiego dla Was rzecznika konsumentów, bądź przesyłacie ciepły anonim do
ADRES INTERNETOWY NARUSZAŁ REGULAMIN FORUM. ODNOSIŁ DO FIRMY OFERUJĄCEJ WŁASNE USŁUGI.