Telefon oddany na gwarancje 2 odmowy naprawy
Telefon BB z10 zakupiłem 8 sierpnia 2014r. Tego samego dnia spadł mi na ziemię i uszczerbnął się jeden z boków przy wyświetlaczu.
W drugiej połowie lutego tego roku telefon dosyć często się nagrzewał, oraz sporadycznie występowały problemy z działaniem wifi oraz sieci komórkowej (Teraz uświadomiłem sobie że te 3usterki zaczęły występować po aktualizacji softu bodajże po 19lutym, czego nie zauważyłem wcześniej.)
Ale telefon oddałem na gwarancje głównie z powodu trzeszczącego głośnika przez co nie mogłem prowadzić rozmów.
Telefon oddałem na gwarancję w x-Kom 7 marca br. gdzie gwarancja nie została uwzględniona.
Cytuj:
Rezultat zlecenia:
nieuwzględnione, usterka mechaniczna
Uzasadnienie:
Odmowa naprawy gwarancyjnej wynikająca z niewłaściwego użytkowania sprzętu - uderzenie na jednym z boków. Uszkodzenie mechaniczne ma pośredni lub bezpośredni wpływ na opisywaną usterkę urządzenia. Do protokołu dołączono zdjęcia jednoznacznie wskazujące uszkodzenie mechaniczne.
Dnia 23 marca br. ponownie złożyłem reklamacje z odwołaniem, oraz preferowanym sposobem realizacji czyli naprawą, bądź wymianą.
Cytuj:
..........
...........
........ Poznań, dnia 23.03.2015 r.
Serwis X-KOM
Sprawa: odwołanie od decyzji nieuznającej reklamacji
Nieuwzględnienie reklamacji zostało wydane dnia 16.03.2015 roku i dotyczyło Smartfon-u Blackberry Z10, numer seryjny: ......................., zakupionego 08.08.2014 roku. Powodem odmowy naprawy gwarancyjnej było stwierdzenie, że wada sprzętu nastąpiła z niewłaściwego użytkowania sprzętu - uderzenie na jednym z boków, co ma ma pośredni lub bezpośredni wpływ na opisywaną usterkę urządzenia.
Wnoszę o:
1. Uchylenie wskazanej decyzji,
2. Ponowne prawidłowe rozpatrzenie reklamacji.
UZASADNIENIE
Uważam, że odmowa nie została uzasadniona, ponieważ stwierdzenie, że uderzenie ma pośredni lub bezpośredni wpływ na wady urządzenia nie jest jednoznaczne.
Uderzenie na jednym z boków telefonu nastąpiło w dniu jego zakupu, co moim zdaniem nie miało wpływu na wystąpienie usterek (trzeszczący głośnik uniemożliwiający poprawną rozmowę, problemy z działaniem modułu Wi-Fi, nadmierne nagrzewanie się sprzętu, problemy z zasięgiem sieci komórkowej), które pojawiły się dopiero po siedmiu miesiącach jego użytkowania.
Dodam że usterki takie występują również u innych użytkowników tego smartfonu, co opisane jest na forach dla tego sprzętu.
Wskazana wada wystąpiła w okresie 7 miesięcy od daty dokonania zakupu. Przepisy mówią aż o 2 letnim okresie rękojmi. Tym samym można stwierdzić, że ustawodawca zakłada iż sprzedawany towar powinien charakteryzować się właściwościami i jakością, jakie pozwolą na jego prawidłowe użytkowanie przez co najmniej ten okres.
Proszę o powtórne rozpatrzenie mojej reklamacji.
Z Poważaniem
....................
Tym razem ponownie reklamacja została nieuwzględniona, "reklamacja bezzasadna"
Cytuj:
W odpowiedzi na Pana reklamację z dnia 23marca 2015r., spółka X-KOM uprzejmie informuje, że uznaje Pana reklamację tytułem niezgodnoś
ci towaru z umową sprzedaży za bezzasadną i odmawia spełnienia Pana roszczeń, ponieważ nie znajduje ku temu żadnych podstaw prawnych.
Uzasadnienie.
1.
Reklamowany produkt został zakupiony w dniu 8 sierpnia 2014r., zatem objęty ochroną na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego, a nie ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta(rękojmi), która to ma zastosowanie do produktów zakupionych po 25 grudnia 2014r.
2.
Poprzednia reklamacja, której nadano numer PO/07374/15, była reklamacją z tytułu gwarancji.
3.
W reklamowanym urządzeniu stwierdzono mechaniczne uszkodzenie, co miało bezpośredni oraz pośredni wpływ na zgłaszane usterki.
4.
Zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego, jeśli niezgodność została stwierdzona po ponad 6 miesiącach od zakupu, to na Kliencie spoczywa obowiązek udowodnienia, iż niezgodność istniała w momencie wydania produktu, czego Pan nie uczynił w swoim piśmie.
W związku z powyższym, spółka X-KOM informuje jak na wstępie swojego pisma o bezzasadności reklamacji, a zarazem odmawia spełnienia Pana roszczeń.
Jednocześnie mamy nadzieję, iż powyższe wyjaśnienia uzna Pan za wystarczające w niniejszej sprawie
Wolę żeby to serwis naprawił mi telefon, aby mieć jeszcze gwarancję jakby odpukać coś się miało stać z telefonem...
Bo sam jestem też to w stanie zrobić.
Jakie pismo mogę wystosować do X-Kom, do ich serwisu, na co się powołać aby uznali gwarancje i naprawili bądź wymienili mi telefon?