Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterforce
Autor |
Wiadomość |
serwis.pc@onet.eu
nowicjusz
Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25 Posty: 17
|
Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterforce
Witam,
Pod koniec stycznia zdecydowałem się na zgłoszenie karty na gwarancję. X-KOM nie pozwala na rozkręcanie karty do czyszczenie a karta strasznie się przegrzewała. W Unigine Heaven Benchmark 4.0 po 10-15s w Custom Loop, na wodzie, w normalnym trybie bez OC, miała już 80-90C, napięcie rdzenia spadało do 0.75, częstotliwość do 1300MHz, karta bez dodatkowego chłodzenia na backplate potrafiła się zawiesić. Gwarancja 36mcy zbliżała się do końca więc ją odesłałem skoro nie wolno jej samodzielnie czyścić - fakt, że blok tej karty jest tak oklejony aluminiową blachą, że trudno nawet myśleć o samodzielnym czyszczeniu.
Niestety, serwis producenta, gdzie karta trafiła, bez ingerencji w blok ( bez uruchamiania, bez zalania bloku ) stwierdził, ze wszystko jest OK i odrzucił zgłoszenie. Karta wróciła po 5tyg. z okropnie zanieczyszczonym na zielono blokiem wodnym ( mam na zdjęciach ) co nawet nie pozwoliło mi ją ponowne uruchomić. Złożyłem 2 dni później reklamację i wysłałem ponownie do X-KOM dodając zlecenie przywrócenie bloku karty do używalności. Tym razem mnie zaskoczyli, gwarancja karty ( wg, strony X-KOM + 5tyg. w serwisie) jest do końca kwietnia, a serwis X-KOM po 7dniach pobytu katy u nich odrzucił znowu moje zgłoszenie bo jak stwierdził pracownik działu sprzedaży, gwarancja się skończyła i karcie graficznej nie dolicza się czasu pobytu w serwisie do terminu ważności gwarancji.
Mam nadzieję, że może Rzecznik Konsumentów będzie innego zdania.
|
Pon 15 Mar 2021, 19:02 |
|
|
serwis.pc@onet.eu
nowicjusz
Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25 Posty: 17
|
Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
2021-03-04 po odbiorze tak wyglądała https://imgur.com/zRqeODRhttps://imgur.com/93rx0urJeżeli serwis producenta gigabyte.com podał nieprawdę w swojej odpowiedzi ( powołał się na koniecc 36cio miesięcznej gwarancji ) to czy X-KOM nie powinien tego sprostować mając wszystkie potrzebne dane dotyczące karty ? PS. Przeglądalem to forum pod hasłem "serwis". W jednym z tematów po zakupie sprzętu okazało się, że producent podał złą datę ważności gwarancji !!! I co wtedy ? Wtedy X-KOM odpisał żeby się nie martwił bo przecież ważna jest data zakupu
|
Pon 15 Mar 2021, 20:53 |
|
|
X-KOM.PL
Administrator
Rejestracja: Nie 01 Wrz 2002, 11:00 Posty: 7680
|
Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
Cześć, prosimy o przesłanie w wiadomości prywatnej numeru zgłoszenia reklamacyjnego, zweryfikujemy opisane zgłoszenie i postaramy się pomóc
_________________- Specjalne rabaty dla użytkowników forum - Promocje, konkursy, kody rabatowe x-kom- Kanał YouTube x-komOficjalne konto sklepu internetowego, wpisy mogą mieć charakter reklamowy.
|
Śro 17 Mar 2021, 08:33 |
|
|
serwis.pc@onet.eu
nowicjusz
Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25 Posty: 17
|
Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
Kolejne tygodnie, pomimo otrzymanego zapewnienia o chęci wyjaśnienia problemu. X-KOM bezpodstawnie i bezprawnie odrzucił moje zgłoszenie reklamacyjne. Do tego u nich lub u Gigabyte, gdzie wysłali kartę, doszło do widocznego zanieczyszczenia bloku wodnego karty o którym Gigabyte Wrocław próbuje pisać że to normalne.
Ponad 2 miesiące jestem bez karty, chyba już czas poprosić o pomoc UOKiK ...
|
Śro 07 Kwi 2021, 17:38 |
|
|
serwis.pc@onet.eu
nowicjusz
Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25 Posty: 17
|
Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
Po moim wpisie X-KOM oddzwonił. Nie przeprosili za bezpodstawne odrzucenie zgłoszenia reklamacyjnego, nie przeprosili za polecenie kontaktu z serwisem Gigabyte w sprawie zgłoszenia, ale powiedzieli że mogą pomóc i mogą zadzwonić do Gigabyte ... Szkoda, że teraz a nie wtedy kiedy odsyłali kartę wraz z fakturą i nie uznawali terminu jej gwarancji. Serwisy X-KOM i Gigabyte przerzucają się odpowiedzialnością i dalej nikt nie chce w tej sprawie nic zrobić. Jakby co to dziękuje X-KOM, ja też mam telefon.
PS. X-KOM przypominam: Podstawa prawna ważności terminu gwarancji: art. 577 § 4 i 581 Kodeksu cywilnego
|
Czw 08 Kwi 2021, 20:13 |
|
|
serwis.pc@onet.eu
nowicjusz
Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25 Posty: 17
|
Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
W takim stanie odebrałem dzisiaj kartę z serwisu Gigabyte Wrocław / Robotnicza. https://imgur.com/90ZTc43Nie dostałem żadnego dokumentu, zrobili testy ale w mailu o tych testach kłamali podając nieprawdę i nie zwrócili nawet uwagi, że dołączone przez nich do tego maila zdjęcia pokazują inne wyniki testu Furmark ( podobno 52C i 58C(?) to mniej niż 50C ). https://imgur.com/L5skSSBhttps://imgur.com/dVYxnG2Prawie 3 miesiące bez karty i zero efektu, oddałem sprawną przegrzewającą się kartę. Na bardzo ciemnym i niewyraźnym zdjęciu jakie zrobiłem jeszcze przed pierwszym zgłoszeniem do serwisu ( to zdjęcie poniżej ), Gigabyte 'dopatrzył się' uszkodzenia i odrzucił moją reklamację bo "korozja układu chłodzenia rozpoczęła się w już wcześniej, co świadczy o tym zielony nalot na żeberkach. Niestety nasz serwis nie był i nie jest w stanie tego już zatrzymać" chociaż nic takiego nie nie widzieli podczas pierwszych testów i pobytu karty w ich serwisie w lutym ... https://imgur.com/x7U8JEg PS. zdjęcie z 58C(?) nie jest wystarczająco wyraźne, może tam było 50C(?), może nie było tak źle, ale to inne zdjęcie pokazało że podali nieprawdę w mailu, PPS. wszystkie podane przeze mnie w tym wątku informacje mam potwierdzone mailami od serwisów X-KOM i Gigabyte
|
Pią 09 Kwi 2021, 12:37 |
|
|
serwis.pc@onet.eu
nowicjusz
Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25 Posty: 17
|
Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
Serwis Gigabyte 2 tygodnie nie odpowiadał na maile, i w końcu 2 dni temu napisali że nie będą naprawiać. Zdecydowałem się zabrać od nich kartę i dzisiaj, 9.04.2021 o 11tej pojechałem. Karta wyglądała dziwnie, ale ja zabrałem. Nie dali żadnego raportu serwisowego i coś było dziwnie. Zrobiłem kilka zdjęć, napisałem na forach i znalazłem artykuł na www.overclock.pl . Serwis Gigabyte Wrocław zniszczył top bloku wodnego mojej karty. Wcześniej serwis pisał o glikolu i coś mi już chodziło po głowie: >>> Serwis GIGABYTE do testowania kart graficznych z chłodzeniem wodnym używa profesjonalnej cieczy THERMALTAKE Coolant 1000 RED, który stworzony jest na bazie glikolu oraz wody destylowanej, nawet długotrwałe używanie tego środka nie powoduje pogorszenia stanu bloku wodnego ani korozji jego części >>> nie przyznali się, ale chyba też czyścili glikolem albo innym alkoholem zielone glony na bloku. Glony prawie zniknęły, zmieniły kolor i konsystencję na szaro-białą masę, ale serwis Gigabyte nie czytał raczej o wpływie alkoholu na pleksi i top mojej karty szlag trafil. Jest pokruszony i popękany, było tak: https://imgur.com/93rx0urhttps://imgur.com/zRqeODRa jest już po zabawie... https://imgur.com/90ZTc43https://imgur.com/gjbnk1Dhttps://imgur.com/G80iqA8idzie weekend, w poniedziałek idę na wojnę na Robotniczą. albo sam albo z Policją
|
Sob 10 Kwi 2021, 02:57 |
|
|
serwis.pc@onet.eu
nowicjusz
Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25 Posty: 17
|
Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
Karta wróciła ponownie do serwisu - nie ważny sprawca, jest ofiara. Szansa na wymianę kompletnego bloku jest już raczej niewielka bo tych kart i części nie produkują ( wg. serwisu ). Decyzja zapadnie u producenta (TW?), to pewnie potrwa ...
|
Pon 12 Kwi 2021, 11:58 |
|
|
serwis.pc@onet.eu
nowicjusz
Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25 Posty: 17
|
Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
Mam pierwszą odpowiedź i propozycję do Gigabyte - na razie bez bloku wodnego i bez nowej gwarancji... kasa włożona w WC, obudowa dla WC, fizycznie nie pójdzie na obiegu powietrza ( 2 radiatory 240mm stały sobie daleko na zewnątrz obudowy gdzie miały zapewnioną wentylację ) >>> 23.04.2021 Gigabyte.pl : Jest to pierwszy taki przypadek uszkodzenia, który powstał u nas. W związku z powyższym Pana reklamacja w zakresie uszkodzenia „top bloku karty jest pokruszony i spękany.” została uwzględniona. Z uwagi na czwarty rok gwarancji wynikającej z zarejestrowania produktu na stronie internetowe producenta GIGABYTE, przysługuje panu wymiana towaru na model dostępny na rynku, zgodnie z warunkami przedstawionymi przez producenta, które Pan zaakceptował przy rejestracji produktu. Proponujemy Panu wymianę karty na model: GV-N2080AORUS-8GC, z kontynuacją okresu gwarancyjnego producenta i nie dłużej niż okres wynikający z rejestracji pierwotnego produktu. >>> czyli 13-14mcy zamiast nowej gwarancji
|
Pią 23 Kwi 2021, 21:19 |
|
|
serwis.pc@onet.eu
nowicjusz
Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25 Posty: 17
|
Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
Uwaga na usługę 'AORUS CARE' czyli 4ty rok gwarancji oferowany przez Gigabyte. Kupując tą uszkodzoną teraz przez serwis kartę w 2018 cieszyłem się z 4tego roku, a teraz serwis cały czas w rozmowach powołuje się na ten '4ty rok gwarancji' - gwarancji na zasadach tajwańskiego producenta - aby ominąć ustalenia K.C. Jednak dodatkowy, 4ty rok, obowiązuje dopiero po zakończeniu standardowej 3-letniej gwarancji ( nawet wg. Gigabyte ). W momencie zakupu 3-letnia gwarancja miała ważność do 23.03.2021. Karta została przyjęta przez Gigabyte 18.03.2021 ( UuuuuFfffffffff, zdążyłem ). Moja standardowa 3-letnia gwarancja jest nadal ważna. W trakcie zakładania zlecenia przedstawiłem im także przepisy K.C., które regulują zasady przedłużania gwarancji o czas kiedy produkt jest w serwisie co ostatecznie w dniu przyjęcia przez Gigabyte dało datę ważności gwarancji 3-letniej jako 9.05.2021 - a to chyba pozwoli mi zatrzymać ten straszak w postaci '4tego roku gwarancji'. Mam nadzieje, że obejdzie się bez sądu, ale na razie to przepychanka argumentami. Zaoferowali już nawet model 2080TI WATERFORCE zgodny moim zdaniem z umowa kupna poprzedniej karty i dostępny dla nich na rynku. Jeszcze wygląda tak , że abym mógł ją dostać musiałbym ( na razie tak wygląda ) zrezygnować z nowej gwarancji. PS. chciałbym chociaż raz - w sprawie tej rezygnacji - się mylić ....
|
Pią 30 Kwi 2021, 09:26 |
|
|
serwis.pc@onet.eu
nowicjusz
Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25 Posty: 17
|
Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
No i dalszy ciąg problemów. Już się prawie łamałem i myślałem żeby zgodzić się na te okropne warunki. O to im chodziło. Pan z Gigabyte już nawet zagroził mi że utracę tą zaoferowaną ostatnio możliwość wymiany jeżeli nie zgodzą się szybko na rezygnację z nowej gwarancji - więc jeszcze raz zapytałem czy karta jest nowa ... Niestety, odpisał tylko 'sprawna' i 'bez nowej gwarancji'. Czyli możliwe, że karta używana, może po serwisie albo po zwrocie. Chciał żebym zgodził się odebrać 2080TI jako moją starą uszkodzoną przez nich 1080TI !? Cały czas jego jedynym argumentem jest dobrowolna rejestracja na stronie Gigabyte, którą wykorzystuje aby, jak ciągle pisze, zamiast gratisem od Gigabyte jest ograniczeniem praw kupującego ....
|
Sob 01 Maj 2021, 10:56 |
|
|
serwis.pc@onet.eu
nowicjusz
Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25 Posty: 17
|
Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
To już prawie 4 miesiące i karty nie ma. I pomyśleć, że chciałem korzystając z gwarancji X-KOM, wyczyścić kartę, bo nie wolno tego robić samemu, nie wyobrażałem sobie na jakie można trafić trudności: - podważanie ważności gwarancji - ustalanie ważności gwarancji na podstawie jej daty produkcji przez serwis Gigabyte ( czyli podważanie zapisów producenta firmy Gigabyte przez serwis Gigabyte ) - podważanie zapisów polskiego K.c. ( podobno obowiązuje gwarancja tajwańska bo producent ma siedzibę na Tajwanie ) - uszkodzenie ( a moim zdaniem zniszczenie ) bloku wodnego karty i brak dobrej woli aby tą szkodę naprawić przez wymianę '‘w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego K.c.’ ( nawet raz było blisko złożenia oferty ale pod warunkiem rezygnacji z prawa do odnowienia gwarancji, a ja pewnie niedługo się dowiem, że blok wodny uległ zniszczeniu samoistnie lub w wyniku normalnej pracy w komputerze ) - podawanie nieprawdy przez serwis producenta to już tylko drobiazg Długo mógłbym tak pisać. Kto zrozumie tok myślenia serwisu: serwis Gigabyte 'uszkodził' kartę, a producent, Gigabyte, nie odpowiada za uszkodzenia produktów powstałych z przyczyn zewnętrznych i niezależnych od producenta więc mam skarżyć serwis Gigabyte z tytułu poniesionej szkody... Ktoś jeszcze chciałby oddać na takich warunkach swoją RTX 3080 do serwisu ? Może będą Wam chcieli oddać kasę zgodnie z fakturą zakupu Wydawałoby się, ze skoro serwis gwarancyjny producenta uszkodził kartę, to sprawa szybko się zakończy, bo przecież serwis nie powinien działać na szkodę klienta. Niestety, przez ponad miesiąc usiłowali udowodnić, że nie obowiązują ich zapisy polskiego K.c. PS. Jestem świadomy tego co napisałem, na wszystko mam potwierdzenia w postaci e-mail
|
Sob 15 Maj 2021, 09:22 |
|
|
serwis.pc@onet.eu
nowicjusz
Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25 Posty: 17
|
Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
Żądałem przy zgłoszeniu wymiany bloku a po uwzględnieniu mojej reklamacji i propozycji wymiany, dopiero 24.04, przedstawiłem im model RTX2080TI jako zgodnych z umową zakupu. Przedstawiciel Gigabyte trochę pomachał mi przed oczami taką kartą ale bez odnowionej gwarancji i nic nie zrobił aby umożliwić wymianę.
Teraz, pomimo ważnej standardowej 3letniej gwarancji, straszą mnie '4tym rokiem gwarancji' - 'AORUS CARE' ( niezgodnie z polskim prawem, niezgodnie z wyrokami sadów a nawet niezgodnie z zapisami gwarancyjnymi producenta ). Rzucają kolejne bezpodstawne stwierdzenia aby uniknąć odnowienia gwarancji i wymiany.
Myślę, że wszystko zaczęło od maila wysłanego przez nich do sprzedawcy o zakończeniu std. gwarancji bo ją policzyli od daty produkcji i żądaniu przejęcia postępowania gwarancyjnego. Chciałem rozwiązać to polubownie. Chyba czasem za bardzo się rozpisywałem w mailach i potraktowali mnie jak nie powinien traktować klienta profesjonalny serwis firmy takiej jak Gigabyte ... walczę z Gigabyte sam, już bez wsparcia sprzedawcy od 16.03.
|
Nie 16 Maj 2021, 08:27 |
|
|
serwis.pc@onet.eu
nowicjusz
Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25 Posty: 17
|
Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
To już się robi nudne. Po sugestii ze strony serwisu Gigabyte we Wrocławiu do sprawy ponownie włączył się X-KOM. Powiedzieli, ze tak jak ja, chcą rozwiązania polubownego.
Warunkiem byłoby wycofanie zgłoszenia i roszczeń wobec serwisu Gigabyte gdzie doszło do uszkodzenia karty, odebranie karty i zgłoszenie się z nią do X-KOM... Niestety, jako rozwiązanie zaoferowali kartę RTX 3070 innego producenta chłodzoną powietrzem. Już miesiąc temu musiałem odrzucić ofertę RTX2080 Gigabyte bo też była chłodzona powietrzem. Wydałem sporo kasy na custom loopa i do tego nie mam możliwości instalacji karty z chłodzeniem powietrzem. Niezgodnie z prawdą stwierdzili, że karty z blokiem wodnym są niedostępne.
To nie prawda, ostatnio na Allegro pokazały się karty RTX z blokiem Full Cover z informacją sprzedawcy ( chodziło o gwarancję i rachunek karty ) że są nowe, z dokumentem zakupu z X-KOM z 11.05.2021. Otrzymałem też powiadomienie z Media, że są u nich takie karty - tylko ciągle bardzo drogie.
PS. Dzisiaj mam spotkanie z adwokatem
|
Czw 20 Maj 2021, 08:12 |
|
|
serwis.pc@onet.eu
nowicjusz
Rejestracja: Czw 25 Lut 2021, 21:25 Posty: 17
|
Re: Problem z kartą graficzną AOURUS GTX 1080 Ti WB Waterfor
I jeszcze nic ....
Zaproponowałem X-KOM dorzucenie do karty bloku i samodzielne zwodowanie z zachowaniem gwarancji. Pan na infolinii X-KOM miał przekazać to dalej do decyzji. W sprawie jest duuużo maili, dokumentów i zdjęć więc adwokat opóźnił pismo procesowe - może coś jeszcze wymyślą, jest jeszcze czas na ugodę. Nie chcę dopłacać 1k za blok ( może bykski taniej ) i mieć później kłopoty z gwarancją dlatego, że komuś nie podobała się moja gwarancja a serwis Gigabyte zniszczył kartę.
Gdzieś spotkałem się z informację, że chyba EVGA nie ma zastrzeżeń do zmiany chłodzenia Jak na wymianę będę musiał nadal czekać to pewnie kiedyś dostanę RTX 4000 ... 4 miesiące, a wystarczy np. wybrać model karty i odpowiedni do niej blok. Zresztą, karty z blokiem full cover wciąż przychodzą do sklepów.
Powietrze nie wchodzi niestety w grę, nie mam wentylacji, nie mam jak zainstalować karty w wielkim radiatorem i wentylatorami. Pompa i radiatory są poza komputerem żebym mógł pozbyć się ciepła.
|
Sob 22 Maj 2021, 05:06 |
|
|
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|